IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Publitio je postepeno počeo da osvaja američko tržište gde je akvizirano prvih nekoliko hiljada korisnika.
Za startap Publitio ste možda čuli kada je prošlog avgusta dobio 30.000 evra vrednu investiciju fonda ICT Hub Venture. Ukoliko niste, radi se o startapu koji preko servis-platforme developerima veb i mobilnih aplikacija omogućava napredni API za rad sa slikama i video fajlovima na cloudu.
Njihov proizvod inicijalno je lansiran u decembru 2017. godine, ali je priveden kraju u martu ove godine kada je finiširan razvoj API-ja i SDK-ova (software development kit). Samom lansiranju prethodila su dva samostalna projekta i 15 godina iskustva u radu sa velikim količinama podataka i održavanju servera, nakon kog su osnivači Nemanja i Vujadin Divjak poželeli da naprave nešto što će im olakšati posao.
Kako kaže Nemanja, Publitio je novi lejer za cloud storage:
Naš proizovd vam omogućava da putem dashboarda ili preko SDK-a uploadujete medijski sadržaj, da ga konvertujete u druge formate i na kraju dostavite finalnom korisniku kroz vašu veb ili mobilnu aplikaciju, bez potrebe da koristite servere ili da pišete kod koji bi sve to radio.
U tom smislu Publitio rešava nekoliko vrsta problema za različite vrste korisnika, koje Nemanja slikovito objašnjava kroz primere:
– Za developere rešavamo problem vremena, jer koristeći Publitio mogu instant da krenu da razvijaju svoj proizvod i da koriste naš servis za skladištenje i distribuciju slika i videa u svojim veb i mobile aplikacijama, jer mi pokrivamo infrastrukturu.
– Za blogere pomoću WordPress plugina rešavamo problem skladištenja i optimizacije slika i videa, kao i streaming tog videa njihovim posetiocima kroz naš built in house CDN (content delivery network).
– Za medijske agencije nudimo mogućnost monetizacije sadržaja. U tom smislu sajtovi mogu da iskoriste tehnologiju Publitio-a da uploaduju video sadržaj koji se zatim putem Publitio playera embeduje na stranici, a player ima podrsku za VAST tag i na taj način omogućava monetizaciju sadržaja prikazivanjem interaktivnih reklama.
S obzirom na to da se radi o SaaS (software as a service) biznisu logično je da je Publitio uglavnom fokusiran na biznis klijente. Tako su primarne ciljne grupe veb biznisi, agencije za development, blogeri, medijski sajtovi, onlajn kursevi… Veličinu tržišta koje targetiraju Nemanja procenjuje u desetinama milijardi dolara:
Market u kom smo je cloud storage koji će 2022. biti vredan 80 milijardi dolara, odnosno 100 milijardi u 2025. godini. Naš cilj je da uzmemo nekoliko procenata. Verujemo da to možemo da postignemo jer smo u odnosu na Amazon S3 ili Azure mi olakšali korišćenje njihove infrastrukture kranjim korisnicima kroz naš servis koji je napravljen na ovim platformama.
U tom svetu već su ostvarili svoje prve uspehe — trenutno oko 2.500 biznisa koriste servis, od čega je oko 60 odsto aktivno. A što se tiče akvizicije novih korisnika — između 20 i 30 njih se svakog dana registruje organskim putem. Posebno je značajno što je Publitio postepeno počeo da osvaja američko tržište gde je akvizirano prvih nekoliko hiljada korisnika.
Google adwords je odigrao propriličnu ulogu za inicijalnu akviziciju korisnika. Još jedan od jačih kanala putem kog smo uspeli da napravimo pet puta veći rast bilo je partnerstvo sa AppSumom.
Publitio trentno u ponudi ima četiri paketa kroz subscription model na mesečnom nivou sa mogućnošću prelaska na per usage billing za korisnike kojima je potrebana veća količina podataka za skladištenje i bandwidth.
Objavio/la članak.
sreda, 21. Novembar, 2018.