IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Prvi Startup Weekend u Srbiji je održan proteklog vikenda, od 22. do 24. marta pod pokroviteljstvom Fondacije za obrazovanje Prestolonaslednika Aleksandra, u nevjerovatnom ambijentu Kraljevskog dvora na Dedinju. Događaj je okupio sjajne trenere i sudije, koji su u svakom trenutku bili raspoloženi da odgovore na sva pitanja i da detaljno prouče vašu ideju, ukažu na
Prvi Startup Weekend u Srbiji je održan proteklog vikenda, od 22. do 24. marta pod pokroviteljstvom Fondacije za obrazovanje Prestolonaslednika Aleksandra, u nevjerovatnom ambijentu Kraljevskog dvora na Dedinju.
Događaj je okupio sjajne trenere i sudije, koji su u svakom trenutku bili raspoloženi da odgovore na sva pitanja i da detaljno prouče vašu ideju, ukažu na probleme, i ponude rešenja. Oduševila me količina entuzijazma i energije koju posjeduju ovi ljudi.
Pokušaću iz ličnog ugla da vam predstavim tok događaja, dam lične savjete koji mogu da vam pomognu, kao i da prenesem neke od savjeta koje su meni dali treneri. Takođe, fokusiraću se na detalje koji su bitni za što uspješnije realizovanje ideje.
Posle najava, i kratkih ice breakers igrica, svi koji imaju ideju su dobili priliku da je predstave učesnicima, i tako okupe zainteresovane.
Ako imate ideju, i odlučite se da je predstavljate, što svakako preporučujem, dobro pripremite govor.
Bilo je mnogo učesnika koji nisu dobro pripremili govor, i njihova ideja nije bila nikome interesantna.
Koliko god da imate dobru ideju, ako je dobra samo u vašoj glavi, a ne možete da je predstavite dobro drugima, nemate tim.
Pazite se ograničenja, u ovom slučaju 1 minut, jer će vas facilitator prekinuti i onda ćete da izostavite najvažnije stvari koje bi možda napravile razliku.
U ovom dijelu je bitno da shvatite da ideju predstavljate potencijalnom timu, a ne investitorima, tako da najveću ulogu igraju problem, rešenje i vaš entuzijazam ka rešenju problema. Ne pominjite tehničke sitnice.
Imate još jednu šansu. Sve ideje se zapisuju na papir i postavljaju na tablu. Svako od učesnika ima tri stikera koja može da stavi na bilo koju od ideja i tako se biraju one na kojima će da se radi tog vikenda.
Prilazite ljudima, pričajte sa njima jedan na jedan, ubjedite ih da je baš vaša ideja ona za koju treba da glasaju, probudite iskru u njima.
Vaša ideja je izabrana, i vi krećete da prikupljate tim od ostalih učesnika. Budite efikasni sa pričom, priđite developeru, ubjedite dizajnera. Preporučujem što veći tim, jer svi imaju svoj način razmišljanja, i savjet, tehničku stvar koja može da napravi razliku. Zapamtite, vi ste CEO vaše ideje. Tim očekuje od vas da budete lider i da upravljate zadacima.
Vaša ideja nije izabrana, nije smak svijeta. Poenta ovih događaja je u upoznavanju ljudi i stvaranju kontakata. Odmah počnite da prilazite onim ljudima čija jeste, a da vam se ta ideja dopada. Ubjedite ih da baš vi možete da doprinesete timu. Neka osjete entuzijazam i želju da radite na rješavanju baš tog problema.
Upoznajte se sa timom i prionite na posao razrade ideje.
Dan u kome se uradi najveći deo posla i u kome će treneri da vam pomognu oko svih nedoumica koje imate.
Odredite MVP na početku i stremite ka njemu. Pazite se da cilj ne bude nerealan, jer ćete doći u situaciju da ne stignete da ga ispunite, i onda nemate šta da prikažete na prezentaciji.
Smatram da je najbolji način da radite u etapama, tj. da u prvoj fazi uradite najprostiji proizvod koji možete da prikažete, i onda ga dograđujete ako ostane vremena.
Za biznis plan iskoristite ovaj servis.
U mom timu, nažalost, neki ljudi se nisu pojavili drugi dan, ostali smo nas dvojica, pa sam odlučio da uradimo mockup aplikacije i napravimo biznis plan, a odustanemo od tehničke realizacije.
Iskoriste besplatne alate koje dobijete, uzmite besplatni domen i napravite početnu stranicu sajta.
Moja ideja je vezana za mobilnu aplikaciju koja će da pomogne tinejdžerima da steknu zdrave navike.
• Usmjerite proizvod ili ka instant prihodu, ili ka masovnoj upotrebi (najbolje je oboje:). Predlog, instant prihod.
• Izaberite malu grupu za testiranje proizvoda. Ako se dopada grupi od par stotina ljudi, dopadaće se i hiljadama.
• Uvedite gejmifikaciju, aplikacija ne smije da postane dosadna.
• Razmišljate o nazivu brenda. Neka bude jedinstveno i kratko. Ne želite da vežete naziv za određenu specijalnost, ako u budućnosti budete širili poslovanje. Nešto što je sad “kul” možda neće biti za 5 ili 10 godina.
• “Koliko para, Čengiću?” – Dobro razmislite kako će vaš proizvod da zarađuje novac, koliko korisnika je potrebno da postane profitabilan, koji je period za koji će to da se desi.
• Na kraju dana, samo se novac broji.
Realizacije se privode kraju, kreću izrade prezentacija za finalni pitch.
Prezentaciju napravite da bude jednostavna i pregledna. Niko ne želi da gleda drečave i neusklađene boje.
Opet je par timova uništilo ideju lošim nastupom.
Dobro pripremite govor i prezentaciju. Ovde nema popravnog. O savjetima za nastup je već pisano.
Od nekoliko sjajnih ideja, žiri se odlučio da prvo mjesto da servisu Brand Check koji ima za cilj da provjeri reputaciju brenda na Internetu.
U pauzi dok žiri odluči ko je pobjednik, i posle proglašenja, razmjenjujte kontakte sa učesnicima, trenerima, sudijama. Već su vas upoznali kroz taj vikend i sada je pravo vrijeme da razmjenite vizit karte i povežete se sa njima.
Vizit karta je obavezna. Imate dosta štamparija u kojima možete da napravite male količine za oko 600 dinara.
Nakon završenog događaja, idite kući i dobro se naspavajte.
Ujutru traženje svih ljudi na Linkedinu, razrada ideje, i prijavljivanje na sledeći sličan događaj gdje ćete dobiti nevjerovatno iskustvo, a možda i početi da radite na svom prvom milionu.
Skoro identičan događaj će se održati u Novom Sadu od 12. do 14. aprila. Više informacija i prijave na sajtu događaja.
*Zvanične fotografije događaja
Objavio/la članak.
utorak, 26. Mart, 2013.
novii
četvrtak, 28. Mart, 2013.
Šteta što na takve događaje dolaze ljudi koji u pola priče odustaju i na taj način propuste šansu. A što je još gore u startu su zauzeli mesto nekome ko bi ukazanu priliku iskoristio do kraja.
Jovana Miljanovic
utorak, 26. Mart, 2013.
Zanimljiv i koristan tekst!