Osnovana E-commerce asocijacija Srbije: Zašto je elektronska trgovina u Srbiji i dalje neistražena oblast?

Posebna stavka je regulatorni okvir, za koji iz Asocijacije kažu da je jedno od najtežih pitanja za sve koji žele da pokrenu onlajn poslovanje, ali da će upravo iz tog razloga pomagati svim zainteresovanim stranama da pomoću pravnih saveta dođu do najsigurnijeg i najprofitabilnijeg načina kupovine/prodaje.

Sanja Vatić
07/06/2019

Za sedmicu pred nama, tačnije 13. jun, zakazano je lansiranje sajta E-commerce asocijacije Srbije, tek osnovane inicijative na domaćoj sceni, iza koje stoje neka od značajnijih domaćih e-commerce imena i pojedini članovi IT zajednice. Svoje delovanje Asocijacija namerava da postavi na četiri stuba: zastupanje e-commerce zajednice, edukacija, uvođenje pravne regulative i promovisanje sigurnosti onlajn prodaje.

Drugim rečina, Asocijacija je nastala s ciljem da udruži malobrojne stručnjake iz e-commerce sfere koji imaju kapacitete da pomognu pojedincima i „manjim” trgovcima svojim iskustvom, kontaktima, savetima i predlozima kako da unaprede ili uđu u e-commerce tokove. Pored toga, namera je da Asocijacija postane platforma gde će se sa jedne strane edukovati potrošači o tome šta je bezbedna kupovina i od koga bezbedno mogu da kupuju preko interneta, a sa druge da edukuje trgovace o tome kako da posluju u legalnim okvirima i šta je zapravo potrebno da bi jedan web shop poslovao legalno. O tome kako se rodila potreba za ovakvim nečim govori Zorana Milidrag, predsednica i koosnivačica Asocijacije:

E-commerce pojam kao takav je jedna vrlo široka i ne toliko istražena oblast, kojom se trenutno ne bavi veliki broj ljudi u našoj zemlji, pogotovo ne na nivou koji je zastupljen u razvijenim e-commerce zajednicama. U poslednje vreme smo svi svedoci ekspanzije internet trgovine i toga da sve više pojedinaca razmišlja da pokrene svoj web shop, sa prebacivanjem fokusa sa tradicionalnog poslovanja na e-commerce kao jednu vrlo široku granu IT industrije. Za sve te pojedince i male preduzetnike, koji tek kreću ili se prvi put susreću sa e-commerce-om on predstavlja izazov jer nemaju načina da se kroz jednu formalnu organizaciju edukuju, raspitaju, udruže i razmenjuju iskustva, postavljaju pitanja, rešavaju probleme na koje nailaze.

U skladu sa izazovima, osim potrošača i trgovaca, ciljne grupe E-commerce asocijacije Srbije su i svi oni koji smatraju da mogu da doprinesu razvoju e-commerca u Srbiji i unapređenju korisničkog iskustva krajnjih potrošača prilikom onlajn kupovine.

Kako bi ostvarila ciljeve, pred Asocijacijom je lansiranje pomenutog sajta na kom zajednici nameravaju da predstave presek i iskustva o trenutnom stanju e-commerce-a u Srbiji, ali i da joj daju prostor da skrene pažnju probleme i izazove sa kojima se susreće. Zorana pominje i druge aktivnosti:

Do kraja godine ćemo raditi na identifikaciji i sistematizaciji e-commerce ekosistema, kako bismo uradili i akcioni plan unapređenja. Na tom putu od aktivnosti imamo u planu edukacije, kako besplatne tako i plaćene, gde će kroz specijalizovane obuke i radionice, članovi Asocijacije prenositi svoje znanje i iskustvo svima kojima je to potrebno. Takođe, u planu je niz aktivnosti koje će za cilj imati da štite interese kako „malih”, tako i „velikih” trgovaca.

Posebna stavka je regulatorni okvir, za koji iz Asocijacije kažu da je jedno od najtežih pitanja za sve koji žele da pokrenu onlajn poslovanje, ali da će upravo iz tog razloga pomagati svim zainteresovanim stranama da pomoću pravnih saveta dođu do najsigurnijeg i najprofitabilnijeg načina kupovine/prodaje.

Naši nezvanični članovi su potrošači koji su jedni od ključnih razloga zašto je važno da se e-commerce tržište u Srbiji podigne za nekoliko lestvica. Sa podizanjem standarda po kom trgovci prodaju, kurirske službe isporučuju, mediji izveštavaju o ovom načinu prodaje, imaćemo veći osećaj sigurnosti kod kupaca, a i vremenom razvoj „pravog” e-commerce-a i većinsko plaćanje elektronskim putem.

Za oblast e-commerce-a naročito je značajno što se trenutno čeka na usvajanje Nacrta zakona o trgovini i Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o elektronskoj trgovini, koji bi, između ostalog, trebalo da prepoznaju dropshipping, onlajn prodavnice i cene u stranim valutama.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

petak, 7. Jun, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Join us @ AI Week — June 2nd-10th