Olakšano gradivo u IT odeljenjima jer su učenici imali dvojke iz računarskih predmeta 

Manje od petine učenika dostizalo sve što se od njih traži.

Petar Paunović
14/07/2021

Povećavanje broja gimnazijskih odeljenja za učenike sa posebnim sposobnostima za računarstvo i informatiku nije ostavilo samo mnogo praznih mesta, već je snizilo obrazovni nivo. Prvobitni plan i program pravljen za 100 najtalentovanijih u čitavoj zemlji ispostavio se preteškim kada je smer narastao na oko 1.000 učenika.

„Sada imamo situaciju da od tri do pet, od 20 učenika koliko ih je u jednom odeljenju, dostiže sve što se od njih traži, a ako jedan deo đaka ima dvojke iz računarskih predmeta, jasno je da se oni ne mogu smatrati talentima. Zbog toga je doneta odluka da se programi revidiraju i olakšaju”, kaže profesorka Snežana Marković za Danas

Ona je članica stručne komisije, koju je formirao Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Ta komisija je završila revidirani program za drugi razred i on je dobio saglasnost Nacionalnog prosvetnog saveta, a sada se čeka da bude objavljen. 

Prethodno snižen kriterijum na prijemnom

Pre nego što je olakšano gradivo, od učenika se manje očekivalo i na prijemnim ispitima. Neki profesori matematike komentarišu da je kriterijum toliko spušten da je danas maltene teže osvojiti visok broj bodova na završnom ispitu iz matematike, nego položiti prijemni iz matematike za IT odeljenja.

Problem sa specijalizovanim IT odeljenjima počeo je 2017. godine, kada je od 13 gimnazija, tek pet imalo dovoljno učenika da oformi ovakvo odeljenje. U međuvremenu je to postala standardna pojava, o čemu je Startit Dnevnik više puta pisao. Jedino je 2018. prijemni za upis u odeljenja položilo 1.300 svršenih osmaka, tri puta više nego što je bilo predviđenih mesta. Ministarstvo prosvete tada je odlučilo da poveća broj odeljenja, koja su već naredne godine ostala prazna.

Ove godine je upisna kvota na tom smeru smanjena i to prvi put od kada je on uveden. Uz to je postao i problem naći dovoljno nastavnika, koji bi predavali stručne predmete. Zato se sve češće postavlja pitanje da li smer budućnosti zaslužuje da nosi taj epitet? Svakako, štetu će najviše pretrpeti učenici, koji ni za šta od navedenog nisu odgovorni.  

Petar Paunović

Objavio/la članak.

sreda, 14. Jul, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije