Objective C, Swift, oflajn aplikacije — o čemu se pričalo na 31. DaFEDu

Na aprilskom DaFEDu pričalo se razvoju aplikacija za iOS — pogledajte kako je bilo, a ako želite još o ovoj temi, vidimo se u četvrtak, 9. aprila na Startit Meetupu u Beogradu.

Branislava Milosavljević
06/04/2015

Kako će do 2016. godine 2 biliona ljudi na planeti posedovati smartphone, da li se i koliko developerima nameće da poznaju i savladaju obe mobilne platforme? Kako broj aplikacija koje su kreirane samo za mobilne telefone raste, koji su izazovi sinhronizacije servera i klijentskih aplikacija?

DaFED#31 u znaku Mobile App Development odrao se 1. aprila u Svečanoj sali Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.

Prvo predavanje koje su posetioci aprilskog DaFED-a imali priliku da čuju je iOS za Android developere (i obratno) Nemanje Maksimovića (Execom, Novi Sad), koji se profesionalno bavi programiranjem već 8 godina. Nemanja je u svom predavanju, kompartivnim pristupom, analizirao dominantne mobile platforme, pokazavši kako i na koji način se iskustvo u radu sa jednom može preneti na drugu platformu. A šta je ono što developeri moraju savladati? Na prvom mestu Objective C.

“Objective C je vrlo eksplicitan jezik”.

Veći deo iOS-a napisan je u C programskom jeziku, i vrlo često će se u objektni kod ubacivati elementi ovog programskog jezika, direktno. A šta da očekujete od Objective C? Šta znače uglaste zagrade? Šta znači @ za iOS? Šta je pandan interface-u u Javi? Kako definisati klase? Šta se menja sa novim programskim jezikom, Swift-om? Koliko je zahtevno raditi u iOS platformi? Šta treba znati o interapp communication?

Ovo su pitanja na koja Nemanja odgovara:


Koju će platformu developer izabrati zavisi od više razloga, ali je isto tako izvesno da ukoliko se fokusira samo na jednu, gubi prisustvo na 50% tržišta. Mišljenje jednog od najbojih Android developera koji se nedavno počeo baviti iOS platformom bi možda moglo da pojasni jednu od razlika između platformi, ističe Nemanja.

Drugo predavanje Mlađana Antića, jednog od osnivača BLGRD Creative i direktora programa iOS AkademijeOffline iOS aplikacije, pokazalo je koji su izazovi sinhronizacije servera i klijentskih aplikacija i kako ih rešiti.

Kako se tehnologije razvijaju a kanali mobilne komunikacije sazrevaju, sve je više izazova u polju korisničkog iskustva. U januaru je broj preuzetih aplikacija iz Apple store-a dostigao 10.3 miliona po danu. Kada i ako aplikacija ne može da komunicira sa serverom, loše korisničko iskustvo je rizik kojem ni jedna kompanija ne želi da se izloži.

Internet konekcija je van naše kontrole. Korisničko iskustvo zavisi od toga kako menadžujemo komunikaciju client-server.

Kako treba pristupiti u takvim situacijama a zadžati korisnika? Kako upravljati aplikacijama koje su offline? Kada podaci brzo zastarevaju, kada treba osvežavati podatke? Kada se ne može odložiti slanje podataka na server?

Aplikacije postaju sve više vezane za server.

Mlađan je u svom predavanju pokazao tehnike i dizajn paterne koji se koriste za rešenje tog problema. Izazovi sa kojima se developeri susreću kod mobilnih aplikacija koje bi trebalo da se ponašaju offline isto kao i online u većini slučajeve se reše. Kako? Koje tehnike su na raspolaganju? Koji su primeri dobre prakse? Pogledajte Mlađanovo predavanje:


Sponzori aprilskog DaFED-a su kompanije Vega IT Sourcing, Codeplicity i Codecentric.

Hoćete još?

Nemanja i Mlađan će ove nedelje, u četvrtak, zajedno sa Aleksandrom Vacićem govoriti na Startit Meetupu u Beogradu posvećenom istoj temi, ali kroz malo drugačija predavanja. Govorićemo o samoj tehnološkoj strani, ali i o tome kako razvijati iOS developere i kako sada kada znate da napravite te aplikacije da ih i prodajete. Za više informacija i prijave pročitajte ovde.

Branislava Milosavljević

Objavio/la članak.

ponedeljak, 6. April, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije