Novosadska Tickera svojim WordPress i iPhone sistemom za prodaju karata olakšava organizovanje događaja

Ivan Vesić - 12. Jul, 2012.

Organizovanje i promocija događaja, slanje pozivnica, te prodaja karata na ulazu i njihova provera mogu da budu prava glavobolja za organizatore, a postojeća rešenja su obično skupa, a mogu biti i komplikovanija nego što trebaju.

Ovo sve može da prođe i veoma glatko, ako se odlučite za novosadski ticketing sistem Tickera, koji se oslanja na WordPress plugin i iPhone aplikaciju za čekiranje karata. Tickera, nedavno predstavljena na Seedcamp-u održanom u Zagrebu, nudi “strimlajnovan” i jednostavan način da promovišete događaj, prodate karte i proverite ih na ulazu.

Kičmu ovog proizvoda čini WordPress Plugin koji vam omogućava da birate metod plaćanja, vrstu i cenu karte,  njen izgled, ali i druge detalje, uključujući kodove za popust, podešavanja sadržaja e-mail-a sa potvrdom o kupovini i sl.

Kada kupac, putem Tickera sistema, naruči kartu, ona će stići na njegov e-mail, u vidu QR koda, koji može da odštampa ili pokaže sa svog telefona, na ulazu. Sve što je potrebno da bi se karta čekirala je iPhone aplikacija, koja je deo Tickera paketa. Tickera bi trebala da postane dostupna za organizatore događaja krajem jula ili početkom avgusta ove godine, pa smo tim povodom porazgovarali sa jednim od njenih osnivača, Sinišom Komlenićem.

Šta je Tickera i zašto je korisna?

Tickera je sistem koji organizatoru nekog događaja (konferencije, sajma, koncerta, žurke… ) omogućava tri ključne stvari: promociju događaja (WordPress tema), on-line prodaju karata (WordPress plugin) i kontrolu (čekiranje) karata na ulazu samog događaja (iPhone aplikacija). To su i tri glavna dela od kojih se početni (basic) paket sastoji. U budućnosti ćemo raditi na raznim dodacima koji će se naknadno kupovati, neki od njih su: sistem za slanje e-mail obaveštenja posetiocima, sistem za praćenje raznih stastistika vezanih za sam događaj, sistem za lako kreiranje i štampu akreditacija posetilaca…

Kako Tickera funkcioniše?

Nakon instalacije i podešavanja WordPress teme i plugina na već postoječi server, moguća je prodaja karata. Prodaja se obavlja pomoću već integrisanih procesora za plaćanje, trenutno PayPal-a ili 2CheckOut-a. Karta, sa posebno kreiranim QR kodom se, nakon uspešno obavljene transakcije, dostavlja kupcu putem email-a. Kupac može da je odštama ili da na samom događaju, kontroloru, na ekranu telefona, pokaže QR kod koji se nalazi na karti. Kontrolor, pomoću iPhone aplikacije, skenira QR kod i omogućava prolaz posetiocu.

Ima li sličnih ovakvih rešenja? Po čemu se Tickera izdvaja?

Naša konkurencija je velika i poprilično jaka (Amiando, Event Bee, Event Brite, Eventsbot, Eventzi, Eventzilla, Fikket, Showclix…). Mi se izdvajamo zahvaljujući sledećim stvarima:

  • Jednostavnost: Tickera se lako podešava i koristi
  • Kontrola: koristeći Tickeru organizatori imaju potpunu kontrolu prodaje i čekiranja karata
  • Cena: organizatori mogu da uštede po više desetina hiljada dolara godišnje koristeći Tickeru
Kakav će biti model naplate? Koliko Tickera može da košta organizatore?

Postojaće dva tipa licenci koje će organizatori moći da kupe u zavisnosti od njihovih potreba. Single domain licence ($149 USD) – gde organizatori sistem mogu da koriste samo na jednom domenu i samo za jedan događaj i Multiple domain licence ($249 USD) – gde organizatori sistem mogu da koriste za neograničen broj događaja i na neograničenom broju domena. Dodaci za sistem će se naknadno naplaćivati po cenama od $5 – $35 USD, tako da ceo sistem organizatora može da košta od $149 – $200, za jedan događaj, u zavisnosti od dodataka koji mu budu potrebni.

Možeš li nam reći nešto više o ekipi iza Tickere?

Tickera tim čine 7 web profesionalaca koji imaju do 10 godina iskustva u web dizajnu, razvoju web i mobilnih aplikacija i internet biznisu generalno kao i brojni eksterni konsultanti koji su posvećeni projektu. Ovaj tim je pravi za Tikeru s obzirom da predstavlja grupu komplementarnih ljudi različitih profesionalnih ličnosti koji poboljšavaju i ističu kvalitete drugih članova tima i koji imaju zajednički cilj – USPEH!

Kako ste se proveli na Seedcampu u Zagrebu, zašto su ovakvi događaji značajni za startape?

Seedcamp je jedan od najprestižnijih investicionih programa koji okuplja najbolje IT ideje. Biti uopšte izabran da prezentuješ svoj projekat na ovakvom događaju je samo po sebi ogromna privilegija s obzirom da smo bili rame uz rame sa drugih 20 projekata iz Australije, Azije i Evrope. Seedcamp nam je doneo nova iskustva i kontakte, odlične savete profesionalnih mentora koje ćemo implementirati u naš proizvod kao i nekoliko mogućih investicija.

Kakav je potencijal startap preduzetništva na ovim prostorima?

Kao i u većini država koje su skoro prošle kroz velika restruktuiranja u proteklih 10 godina, i Srbija se trudi da stvori neophodne uslove, podstakne na preduzetništvo i pomogne startapima kako bi i sami doprineli ekonomskom oporavku. Mislim da imamo ogroman potencijal i veliko znanje kao zemlja i to posebno u IT polju ali da i dalje zaostajemo za našim komšijama i da u tom smislu treba još mnogo da radimo na stvaranju odgovarajućeg ekosistema, restruktuiranju i poboljšanju državnog aparata, institucija i sl.