IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Prva stvar koja nam pada na pamet kada pomenemo dejting aplikacije uglavnom su Tinder ili Badoo. Međutim, nedostatak jedne od funkcionalnosti kod njih uočio je domaći tim čija je aplikacija dostigla 42.000 korisnika.
Ideja iza aplikacije Noćima zasnovana je na tome da se ljudi koji su otišli iz Srbije i okolnih zemalja međusobno prepoznaju i druže u dijaspori. Ovo jeste niša, ali nije mala — procenjuje se da mladih iz zemalja bivše Jugoslavije po svetu ima između 6 i 9 miliona. Tim se oslonio na pretpostavku da im je bitna kulturološka sličnost sa potencijalnim dejtovima koju retko mogu da dobiju na Tinderu ili drugim sličnim aplikacijama.
Na ideju smo došli u klubovima u Švajcarskoj i Nemačkoj gde smo provodili vikende. Čak i u klubu gde su svi “naši” i pričaju jezikom koji razumeju, i dalje je teško ostvariti prvi kontakt — zbog toga ideja o alatu koji će omogućiti momcima i devojkama da prežive strah od odbijanja i naprave prvi korak.
Dolaskom do 42.000 korisnika aktivnih na mesečnom nivou, a 5 hiljada na dnevnom, za samo 3 meseca ova ekipa je uspešno validirala svoju ideju.
Najviše sličnosti vidimo u Tinderu, ali je Tinder do sada bio fokusiran na široke auditorijume korisnika. Takođe, deluje da je njegova popularnost u Srbiji slabija nego u drugim zemljama. Sa druge strane, i sam Tinder je prepoznao potencijal manjih, homogenih grupa korisnika pa je nedavno i sam otkupio neke od sličnih aplikacija.
Trenutno na projektu, pored Predraga Jevtića, osnivača i iOS developera, rade još jedan dizajner, nekoliko developera koji se bave frontendom, backendom i Android verzijom aplikacije.
Do trenutnih korisnika došli su kroz prvu fazu promocije, a u kojoj se najviše bavili viralnim marketingom putem Instagrama i Youtube-a.
Troškove razvoja u poslednjih pet meseci su snosili sami, ali sada kada su dobili potvrdu od strane korisnika, biće im potrebne dodatne investicije za dinamičniji razvoj. Nastavljaju sa proširenjem funkcionalnosti aplikacije, a planiraju i ozbiljniju marketing kampanju kroz medije. Kada je u pitanju monetizacija, navode dva potencijalna modela:
Jedan od modela se bazira na proširenju korisničkog iskustva dodatnim alatima i mogućnostima, koje bi sami korisnici minimalno plaćali. Drugi je okrenut ka noćnim klubovima i omogućivanju direktne komunikacije sa našim korisnicima kroz različite kampanje, najave događaja, loyalty programe i sl. Naravno, osnovni kanal bi bio kroz našu aplikaciju a klubovi bi plaćali odredjeni paket.
Iz tima navode i da nije isključeno da Tinder ili neka druga firma iz ove branše ponudi da otkupi većinsko vlasništvo i bazu korisnika.
Noćima pokazuje da, prilagođavanje već potvrđenog modela maloj, ali homogenoj grupi, može doneti rezultate, bez obzira koliko je tržište. Već smo svedočili nekoliko akvizicija domaćih ekipa sa koje su primenjivale sličan model, na čelu sa Donesi.com.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 24. Oktobar, 2016.