Aleks Kerns je imao 20 godina i navodno 700.000 dolara duga na Robinhood-u kada je odlučio da sebi oduzme život. Njegova porodica tuži ovu aplikaciju za trgovanje na berzi, smatrajući je odgovornom za sinovljevu smrt, zbog obmanjujuće komunikacije i zakasnelog odgovora. 

Pošto je završio srednju školu, Aleks je počeo da koristi Robinhood, kažu njegovi roditelji. Objašnjavaju kako nisu znali da je njihovom sinu omogućena trgovina opcijama, rizičnog finansijskog instrumenta na berzi, gde se zarada dobija ako dobro procenite kretanje akcije, za šta je potrebno zanjenje i iskustvo, koje ovaj mladić nije imao.  

Njegov nalog na Robinhoodu je 11. juna prošle godine zaključan, u trenutku kada je saldo na njegovom računu bio u minusi više od 700.000 dolara, piše CBS. On je već sledećeg dana u 3.26 dobio automatizovan mejl u kojem mu je traženo da u roku od nekoliko dana plati više od 170.000 dolara. 

Više puta je pokušavao da stupi u kontakt s korisničkom podrškom, ali je na njegova pitanja odgovarano automatskom porukom, da će mu se neko javiti. Odgovor nije stigao sve do 12. juna, kada je policija izvestila o smrti mladića. 

„Mislio je da je uništio svoj život. Mislio je da je napravio nepopravljivu grešku”, rekao je njegov otac. 

Prema njegovim rečima, dan nakon smrti njihog sina, stigao je odgovor Robinhooda u kojem piše da je sve u redu. Zato je u tužbi navedeno da je kompanija odgovorna za obmanjujuću komunikaciju, koja je dovela do zabune i panike. Nepoštena poslovna praksa i nepažnja su doveli do ozbiljnih emocionalnih problema, smatraju roditelji Aleksa Kernsa. 

U izjavi za BBC, Robinhood je rekao da ih je Aleksova smrt porazila i da su poboljšali svoju „ponudu opcija” od juna, što znači da su pružili više obrazovnih materijala i da sada zahtevaju veće iskustvo i platežnu moć korisnika, da bi mogli da trguju opcijama. 

„Početkom decembra dodali smo i mogućnost razgovora s podrškom uživo za klijente, koji u tom trenutku trguju opcijama ili su nedavno završili, a planiramo da je proširimo i na duge slučajeve. Takođe smo promenili protokol kako bismo skratili vreme čekanja na odgovor za pitanja putem mejla u kojima korisnici traže pomoć.”

Zaključuju u kompaniji da su i dalje posvećeni tome da od Robinhood naprave mesto za učenje i odgovorno ulaganje. 

Podsetimo, Robinhood je poslednjih nedelja dospeo u žižu javnosti zbog aktivnosti svojih korisnika, koji su nakratko poremetili berzu, o čemu je Startit Dnevnik izvršavao. 

Google izbrisao 250.000 negativnih komentara o aplikaciji Robinhood sa Play Store-a

Nakon što je zabranio trgovinu korisnicima, Robinhood dobio milijardu $ dolara investicija

Kako su „obični” ljudi želeli da se osvete bogatim investitorima Vol strita preko interneta