Kako se prodao ManageWP, Prelovac: Prestali smo da gledamo konkurenciju, fokusirali se na proizvod i korisnike

Sa Vladimirom Prelovcem pričamo o razlozima za prodaju, vrednosti dolaska stranih kompanija na domaće tržište i pređenom preduzetničkom putu.

Vukašin Stojkov
08/09/2016

Kao što smo preneli pre nekoliko dana, najveći registar domena na svetu, GoDaddy, kupio je ManageWP, najuspešniji proizvod kompanije Devana Technologies i jedan od najuspešnijih domaćih tehnoloških proizvoda prethodnih godina.

Iza Devane, kao što je većini poznato, stoji Vladimir Prelovac, programer i dugogodišnji preduzetnik koji je želju da WordPress zajednici ponudi kvalitetnu uslugu pretvorio u uspešnu IT firmu koja je u svojoj prvoj godini postojanja zaradila i prvi milion.

Sa Vladimirom smo sada razgovarali o akviziciji, preduzetničkom putu i značaju dolaska GoDaddy-ja na srpsko tržište. Upravo nas je ovaj deo dosta zanimao — mogao bi se napraviti argument da je dolazak velikih inostranih IT firmi u Srbiju  loša stvar za lokalnu industriju. Dodatan pritisak na ionako malo tržište talenta otežava firmama u domaćem vlasništvu da se takmiče na njemu i kreiraju svoje inovacije. Vladimir se ne slaže sa ovim argumentom i nudi nam svoj pogled.

Šta je dovelo do prodaje ManageWP-a?

prelovac11Nikad nije lako doneti ovakvu odluku. Postoje dva primarna razloga zašto sam ovo uradio:

Prvo, preko kontakta koji sam imao sa GoDaddy video sam da oni rade stvari na veoma visokom nivou profesionalnosti i da imaju ogromno znanje i iskustvo. To je samim tim prilika za učenje i podizanja nivoa znanja za mene i trideset ljudi u timu koja se ne pojavljuje svaki dan.

Drugo, dovođenjem GoDaddy-ja u Srbiju smatram da smo uradili veliku stvar za našu zemlju i, možda, ceo region. Ovo je praktično druga po veličini tech investicija u Srbiju (posle Microsofta, zbog toga što je to druga po veličini strana kompanija koja dolazi ovde) i mislim da će imati veliki uticaj na budućnost IT-a kod nas.

Mladi ljudi u Srbiji će sada imati još jedan neposredan način da dođu do znanja stečenog u Silicijumskoj dolini.

Da li je ulazak velikih stranih kompanija na srpsko tržište stvarno dobra stvar?

Svakako da jeste dobra stvar! Da li činjenica što u Silicijumskoj dolini postoje Google, Apple i Facebook utiče negativno na startup eko-sistem tamo? Sigurno ne.

Radi se o tome da postoji ogromno znanje i iskustvo sticano tokom decenija u SAD koja do sada nije bilo dostupna nama u Srbiji (osim onima koji odu u SAD da rade).

Sada će trideset ljudi iz ManageWP tima plus ko zna koliko novih u budućnosti imati pristup tom znanju, koje će vremenom procirkulisati Srbijom i regionom kako ti ljudi budu napredovali. Na taj način će se nesumnjivo podići kvalitet IT-a.

Pre nekoliko godina si nam rekao da “kod nas ljudi još ne shvataju da tim koji bude uložio najviše truda na kraju pobeđuje”.

Vi ste imali brdo konkurencije gotovo od samog starta — kako je izgledao ‘trud’ u praksi kod vas?

Da, imali smo ‘brdo’ konkurenata, ali smo prestali da gledamo šta oni rade pre dve-tri godine. Fokusirali smo se samo na to da imamo najbolji mogući proizvod i najbolji mogući odnos sa korisnicima.

U poslu nije važno da li nesto zabrljaš ili ne uspeš da postigneš, već samo da li si dao sve od sebe da pokušaš.

Da li ti je to što si programer olakšalo ili otežalo izrastanje u ulogu direktora?

prelovac11I jedno i drugo. Sigurno je ubrzalo i olakšalo kreiranje prvog proizvoda i omogućilo da imamo profitabilan proizvod.

Međutim, programerski način razmišljanja (crno|belo) nije baš dobar za rad sa ljudima koji su mnogo više ‘analogna’ bića. Možda sam ranije mogao drugačije to rešiti.

Gledajući šest godina unazad, šta su najveće lekcije koje izvlačiš iz ovog preduzetničkog iskustva?

prelovac11Nije preduzetnik samo onaj ko je uspešan u biznisu, već i onaj ko nije i onaj koji pokušava. U stvari, svi smo mi uvek preduzetnici, razlika je u tome sta je ko preduzeo. To u najvećem broju slucajeva zavisi samo od toga kakve su nam ambicije. Ja sam oduvek bio preduzetnik, samo sam poslednjih 6 godina znao šta su mi ambicije i imao sam plan.

Neko će po izlasku sa istog fakulteta poželeti platu od 500 evra a neko drugi od 1000 evra. Ta razlika definiše ko smo u životu. Imati ambiciozne želje i kakav-takav plan akcije koju moraš da preduzmeš je ključ kontinuiranog uspeha.

Kaže se da je uspeh za solo osnivače nemoguć, šta je tvoj stav?

prelovac11Na kafiću ispod nase kancelarije je natpis koji kaže, prevedeno na srpski: Ako želiš da ideš brzo, idi sam; ako želiš da odeš daleko, idi sa drugima.

Izgleda da sam ja od onih koji idu brzo.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

četvrtak, 8. Septembar, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Milos

nedelja, 11. Septembar, 2016.

Kolko para?

Milo Đukanovic

četvrtak, 8. Septembar, 2016.

Brao kralju.

pera

četvrtak, 8. Septembar, 2016.

Sve cestitke na uspehu!