LoL prati više ljudi nego NBA, Tencent u poziciji da postane globalni lider u e-sports-u

Publika za e-sports vrtoglavo raste, a potencijal je neiskorišćen.

Stefan Alidini
09/04/2021

Kompanija Tencent najveći je izdavač video igara na svetu, a kako smo nedavno pisali, TiMi Games najverovatnije je postao jedan od najvećih studija, što samo ukazuje na nivo ulaganja azijskog giganta u gejming. Kako prenosi Business Insider, Tencent sada pravi sve veće investicije u e-sports sferu, čime se potvrđuje značaj i potencijal ove industrije.

Prema istraživanjima, Tencent-ov položaj u e-sports takmičenjima u Aziji gotovo je bez premca: Pro Liga League of Legends ima 17 timova koji se takmiče u stotinama okršaja, a samo tokom prošlogodišnje sezone dostigli su preko 100 milijardi pregleda

Svetski šampionat League of Legends u jeku pandemije privukao oko 6 hiljada gledalaca u arenu, i preko 45 miliona onlajn gledalaca, što je više od publike 6 finalnih utakmica NBA, a kompanija se inače može pohvaliti i drugim e-sports gigantom Honor of Kings.

Procenjuje se da će tokom 2021. godine e-sports sfera porasti za oko 15 odsto i premašiti prihode od milijardu dolara, kao i da će industrija do 2025. vredeti oko 3,5 milijardi. Do kraja ove godine, očekuje se da e-sports livestream publika premaši 700 miliona gledalaca, i pređe 900 miliona do 2024. Poređenja radi, procenjuje se da košarka kao treći najpopularniji sport na svetu (iza fudbala i kriketa) trenutno ima globalnu publiku od 2,2 milijarde.

Pored ekspanzije mobilnog gejminga, koji je najuspešniji deo i domaće gejming industrije, jedan od najznačajnijih trendova u tom pogledu je prelazak e-sports turnira u arene i druge fizičke prostore, što ukazuje na to da e-sports publika želi određene elemente klasičnog iskustva praćenja sporta. 

Spomenute cifre još uvek su male u poređenju sa klasičnim sportom — na primer, samo NBA timovi su tokom prethodne sezone prihodovali skoro 8 milijardi dolara. Međutim, ključno je to što interesovanje publike za e-sports konstantno raste, dok su mehanizmi iskorišćavanja tog interesovanja na relativno niskom nivou u poređenju sa poznatim sportskim franšizama. 

U tom ključu, Tencent je još 2019. godine oformio TJ Sports koji je zadužen za promociju i organizaciju događaja oko e-sports takmičenja. Iako je kompanija za dve godine zabeležila prihode oko 150 miliona dolara, planira se ekspanzija preko novih sadržaja poput livestream kanala, različite promotivne robe, rijalitija, i slično. Time bi se e-sports znatno približio klasičnom sportu i lakše stekao globalnu publiku.

Ovi koraci potvrđuju da Tencent planira ekspanziju i na tržište van Kine, a za to im je najpre potreban raznovrsni sadržaj i dobra lokalizacija. Tencent zbog veličine i domašaja već ima potrebne kontakte sa gotovo svim većim zapadnim kompanijama iz svih industrija — filmske, automobilske, itd. i oni su već zvanični sponzori mnogih događaja. 

Kompaniji ostaje samo da nastavi ulaganja i na najbolji način poveže sve svoje kapacitete, i moglo bi se očekivati da će osvojiti globalno tržište.

Stefan Alidini

Objavio/la članak.

petak, 9. April, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije