U trećem po redu godišnjem izveštaju srpske industrije video igara za 2020. godinu, SGA (Serbian Gaming Association) sprovela je istraživanje i analizu tržišta, i predstavila projekte domaćih gejming kompanija.

Domaća industrija prethodne godine prihodovala je oko 120 miliona evra, i beleži godišnju stopu rasta od oko 20 odsto. U njoj trenutno radi više od 2000 zaposlenih, u preko 120 kompanija. Trećinu zaposlenih čine žene, a najviše se razvijaju igre za mobilne (40 odsto) i PC platforme (33 odsto).

Oko 60 odsto kompanija ima kancelariju u Beogradu, a oko 66 odsto svih kompanija organizovane su kao DOO. Najveći udeo kompanija (56 odsto) zapošljava do 5 ljudi, a potom 6-20 (31 odsto). Čak 66 odsto kompanija reklo je da planira da zaposli više ljudi u 2021. godini, a u izveštaju se navodi da se pozicije programera i artista najteže popunjavaju.

Među vrstama igara koje se razvijaju, na domaćem tržištu dominiraju potpuno originalni naslovi (62 odsto), a outsourcing je na dalekom drugom mestu (11 odsto). Oko 61 odsto prihoda dolazi od direktne prodaje (75-100 odsto iz inostranstva), a 2019. godine je samo 13 odsto kompanija dobilo neku vrstu finansiranja. Ove godine objavljena je 41 igra, a u razvoju je još 51.

Kako prenosi izveštaj, tipična domaća igra je: „Mobilna F2P igra s monetizacijom u vidu oglasa, koju kroz 12 meseci razvija tim od oko 10 ljudi, sa maksimalnim budžetom od oko 500 hiljada evra, koristeći Unity i C# ili C++”.

Prema izveštaju, predstavnici industrije kao probleme su istakli birokratiju, kao i nedostatak finansiranja, i pravne okvire koji nisu prilagođeni gejming industriji. Najveći broj pripadnika industrije (oko 57 odsto) od države je u vidu pomoći očekivao poreske olakšice.

Celokupni izveštaj dostupan je na sajtu Serbian Games Association.