„Lažni” oglasi za IT poslove u SAD-u otežavaju nastavak karijere ljudima koji su izgubili posao zbog pandemije

U trenutku kad je pitanje radnih mesta neizvesno, a potražnja za poslom sve veća, neke kompanije ostavljaju oglase bez namere da zaposle.

Tomislav Jelesijević
01/06/2020

Kako izgleda potraga za poslom u kriznim okolnostima? The Information je razgovarao sa otpuštenim IT radnicima i tom prilikom ukazao na nekoliko važnih aspekata koji su, iako na prvi pogled deluju bezazleno, vrlo problematični za nezaposlena lica.

Sagovornici tvrde da je ovo povoljan period da kompanije pronađu kvalitetan kadar, pošto je „okean pun ribe”. Međutim, iako im je situacija naklonjena dešava se da često postupaju tako da zanemare perspektivu aplikanata, pre svega kada je reč o postavljanju oglasa za radna mesta na kojima ne zapošljavaju radnike, bar ne u skorije vreme.

U takvoj situaciji našao se jedan copywriter koji je izgubio posao u agenciji Ogilvy. Tokom dužeg vremenskog perioda nailazio je na isti oglas, postavljen na više stranica, a nakon kontaktiranja tog poslodavca dobijao je odgovor da se javi u narednim nedeljama, ili na leto. Sličnu situaciju potvrđuju i drugi sagovornici i naglašavaju koliko je frustrirajuć takav vid oglašavanja pozicija.

„Mnogo vremena se uloži da se aplicira na sve oglase, i valjda je logično da kada kompanije postave oglas žele da popune tu poziciju što pre”, objašnjava nekadašnji projektni menadžer kompanije SMS Assist, koji je takođe ostao bez posla tokom pandemije.

Iz razgovora sa onima koji sprovode proces onboarding-a dolazi više objašnjenja zbog čega se ponekad desi da kompanije ostave oglas duže nego što im je potreban. Prvi razlog je da usled dinamičnih promena tokom pandemije ne stignu da uklone, a vrlo često se dešava da su kompanije motivisane da sakupe što više prijava, koje mogu da se čuvaju za neka stabilnija vremena. 

Kako bi se ovakve situacije svele na minimum, onlajn zajednica Silver Lining pokrenula je inicijativu kreiranja tačnih lista sa otvorenim radnim pozicijama. Servis za pretragu poslova ZipRecruiter dodaje oznake na oglase koje je proverio i utvrdio da zaista zapošljavaju. Zanimljiva je i inicijativa startapa Candor. U aprilu su napravili otvorenu Airtable tabelu gde je moguće komentarisati i potvrditi da li neka kompanija stvarno zapošljava. U prvoj nedelji dokument je zabeležio milion poseta, što implicira da su neprovereni oglasi vrlo aktuelan problem.

Problemi o kojima je bilo reči samo su deo globalnih promena u poslovanju, pod uticajem turbulentnih vremena. Startit Dnevnik nastavlja sa misijom da prenese celovitu sliku i obrati pažnju na sve aspekte. Pozivamo vas da pročitate razgovore sa srpskim frilenserima, uslužnim IT preduzetnicima, IT rukovodiocima i drugima, ili da nam preporučite na koje sfere treba dodatno obratiti pažnju.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

ponedeljak, 1. Jun, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije