Kako Supercell zarađuje $2.4 miliona dolara dnevno!?

Ivan Kovačević - 26. Avgust, 2013.

Iz zemlje saune i Nokije, pored već svima dobro poznatog naslova Angry Birds i kompanije Rovio, dolazi nam trenutni kralj mobilne gejmerske industrije pod nazivom Supercell. Zašto?

Pa, dovoljno je da uzmemo u obzir činjenicu  da trenutno imaju 8.5 miliona dnevno aktivnih korisnika, koji troše neverovatnih $2.4 miliona dolara dnevno.

Tu se verovato neće ni zaustaviti. Brojke govore da ako stvari budu išle kako treba do kraja godine će im prihodi biti veoma blizu cifre od 1 milijarde dolara. U poređenju sa svojim konkurentima, EA sports (900 naslova u mobilnoj gejmerskoj industriji) i Zyngom, imaju svega dve igrice: “Hay Day” i “Clash of Clans”.

Praveći gotovo 40 puta više novca dnevno od njih, ne čudi činjenica da je Supercell dobio novu turu investicija u iznosu od $130 miliona dolara.

U čemu je trik?

Ono što izdvaja ove dve igrice od ostalih naslova je zavisnost koja se stvara za njima kroz igranje. Jednom kada krenete da uzgajate svoju virtuelnu farmu i da trgujete sa svojim prijateljima ili kao član nekog vojnog klana pljačkate sve redom i otimate resurse drugim igračima, prosto ne želite da prestanete i spremni ste da to platite na bilo koji način, pa čak i stvarnim novcem.

Možda ne tako popularno kod nas, ali “in game” kupovina je gotovo svakodnevnica u tehnološki razvijenim zemljama.  Prosečan igrač Supercell-ovih igara, je spreman da potroši par dolara kako bi bio jedan stepenik na rang listi iznad svog virtuelnog komšije. Ono što ekipu Supercella izdvaja od ostalih jeste  neverovatna pažnja posvećena svim detaljima u igrici.

Igrice su rađene sa toliko pažnje i detalja, da u jednom trenutku na vašoj virtuelnoj farmi možete da ugledate i svinju  koja je toliko debela da ne može da hoda, ili ovcu koja vas moli da je ošišate. Upravo su ti detalji oni, koji privlače igrače.

coc

Sa druge strane, kako bi se povećala zavisnost korisnika, poseban akcenat je stavljen na “social gaming” gde se igrači, da bi napredovali, međusobno potpomažu (Hay Day) ili bore jedni protiv drugih (Clash of Clans). Stvaranje virtualnih klanova i osećaj za timsku igru zarad uspeha je nešto što dodatno produbljuje povezanost igrača i nešto što dalje širi zavisnost od igranja.

Čak i u onim momentima kada jednostavno želite da napustite igru i vratite se svom stvarnom životu, može da vam stigne poruka od kapetana da se sprema epska bitka između dva klana i da će bez vas pretrpeti poraz, te da morate da učestvujete. Pored džepa, udaraju i na emocije, priznaćete.

“Malo je veliko” pristup

Osnivač i CEO Supercell-a, Ilkka Paananen, kaže da je za uspeh njegove kompanije zaslužna filozofija koja stoji iza načina vođenja kompanije. Kada je krenuo da pravi Supercell, nikada nije želeo da napravi veliku kompaniju. I danas, brojka od 75 ljudi u Helsinkiju i njih desetak u San Francisku pokazuje, da Supercell zaista pažljivo bira ljude koje će zapošljavati.

Ideologija kompanija je da zapošljava samo najbolje ljude, jer čvrsto veruju da najbolji proizvodi dolaze  upravo od najboljih ljudi. Ukoliko smatrate sebe jednim od njih, posetite njihovu stranicu sa aktuelnim otvorenim pozicijama, možda pronađete baš nešto za vas.

Supercell_team

Sam naziv kompanije, nosi u sebi reč “cell” koja definiše organizaciju unutar kompanije. Ilko je želeo da u svojoj kompaniji ima male timove, tzv. ćelije, od kojih svaka radi na razvoju sopstvenih ideja.

Kada neka ćelija izbaci prvo rešenje, igrica se testira unutar kompanije a potom i na AppStoru za Kanadsko tržište, ako i tu zadovolji kriterijume može da se plasira globalno. Kao što i sam Ilko kaže, nije siguran još uvek da li je ovo puka sreća što je postignuto do danas, ili će ovaj model dati rezultata i u budućnosti.

Šta će biti sutra?

Kako poručuju iz trenutno najpopularnije gejmerske komapnije na planeti, tek im predstoje veliki izazovi. Širenje na tržište Azije i razvoj igara za Android platformu biće veliki zalogaj za ne tako veliku ekipu Supercella, ali uspeju li da lokalizuju svoj prozivod tu, verovatno im se smeši još veći finansijski dobitak od trenutnog.

Da li će na tom putu doživeti neuspeh, vreme će pokazati, ali kako je u kompaniji stvorena tradicija da se svaki neuspeh proslavlja uz čašu šampanjca, ne verujemo da će ih to mnogo izbaciti iz koloseka. Kako je jednom prilikom izjavio i drugi ko-osnivač, Mikko Kodisoja:

“Mi ne slavimo neuspeh, mi slavimo ono što smo naučili iz njega!”
***********************************************************************************
Ako niste bili u mogućnosti da prisustvujete događaju Startit Meetup #11, pogledajte kako su fejlovali neki lokalni srpski startapi i šta su oni naučili iz toga.