Kako Nordeus dobija 600% ROI na Facebook oglašavanje i šta iz toga možemo da naučimo?

Nedavno je Facebook promovisao svoju ponudu za oglašivače koristeći beogradsku kompaniju Nordeus, odnosno njihov Top Eleven kao primer dobre prakse. Stoga smo iskoristili priliku da izvučemo neke osnovne stvari koje ih čine tako uspešnim u privlačenju korisnika preko facebooka. Ratko Božović, User Acquisition menadžer u Nordeusu podelio je sa nama iskustva i uvide do kojih su

Zoja Kukić
25/03/2014

Nedavno je Facebook promovisao svoju ponudu za oglašivače koristeći beogradsku kompaniju Nordeus, odnosno njihov Top Eleven kao primer dobre prakse. Stoga smo iskoristili priliku da izvučemo neke osnovne stvari koje ih čine tako uspešnim u privlačenju korisnika preko facebooka.

Ratko Božović, User Acquisition menadžer u Nordeusu podelio je sa nama iskustva i uvide do kojih su on i njegov tim došli oglašavanjem na Facebooku.

Sve kreće od dobre ciljne grupe

U prvoj fazi promovisanja biznisa na Facebooku, mnogi se oslanjaju na organski doseg, međutim on sve češće teži nuli.

Prosečan ROI (povraćaj uloženog) na Facebook reklame je 150%, dok Nordeus ima kampanje u kojima se ta procenat kreće oko 300-400%, pa i jednu u kojoj su obezbedili 598%. Naravno, ROI dosta varira u zavisnosti od tipa reklame, zemlje, načina merenja i nekih drugih sličnih pokazatelja, tako da je često i to razlog varijacija unutar, na primer, kampanje jedne kompanije.

Nordeus najveći uspeh ostvaruje kroz kampanje koje su namenjene već postojećim korisnicima Top Elevena. Poslednjih nekoliko meseci ih prave tako da se poklapaju sa različitim promocijama ili rasprodajama u okviru igre i njihov ROI je uglavnom u rasponu 400-600%.

ratkoKljuč naših nedavnih rezultata je dobro planiranje i optimizacija kampanja, i vrlo precizno targetiranje već postojećih korisnika putem “Custom audience”.

Ta opcija nam daje mogućnost da importujemo listu FB ID-a naših korisnika koje smo pre toga isfiltrirali tražeći specifične karakteristike ljudi, kako bi dobili što bolju reakciju na reklame koje im serviramo, i pokrenuli ih na akciju u vidu kupovine u našoj igri.

Facebook omogućava da kampanju vide samo oni kojima je i namenjena i pravilno korišćenje upravo te osobenosti ovakvog vida oglašavanja znatno utiče na uspešnost reklame. Na osnovu ciljeva kampanje treba odlučiti da li će se ciljati na užu ili širu ciljnu grupu. Kako je specifičnije targetiranje skuplje po korisniku, može se desiti da vam šira ciljna grupa na kraju donese i viši ROI iako  je kvalitet tako privučenih korisnika niži.

Ne postoji univerzalno pravilo, većina ih se menja tokom vremena i zato je izuzetno važno pratiti različite metrike i menjati svoje aktivnosti u skladu sa dobijenim pokazateljima.

nordeus fb2

Profilisanje publike je veoma važno, a kako bi se sa njima što bolje komuniciralo Nordeus dosta pažnje posvećuje lokalizaciji oglasa za različita područja. Top Eleven se u svakom trenutku reklamira bar u 50 zemalja, što uglavnom znači i isti broj varijanti jedne kampanje.

Najvažnije je da stalno eksperimentisati i testirati nove opcije, koristiti nove formate i mogućnosti oglašavanja koje FB izbacuje, i ne zapostavljati postojeće korisnike pri promociji svog proizvoda. Podrazumeva se da treba definisati ključne indikatore uspeha, i pratiti ih koristeći alate koje nam FB daje.

Osim oglašavanja, Nordeus veliku pažnju posvećuje i definisanju i omogućavanju šerovanja iz igre, koji im donose preko 9000 evidentiranih novih preuzimanja igre dnevno. Planiranje ovog vida promocije je vrlo slično kao i kada je oglašavanje u pitanju – pažljivo se radi kreativa, vrlo često se analiziraju rezultati i na osnovu njih optimizuju Open Graph akcije i objekti.

Alati za automatizaciju

S obzirom da onlajn oglašavanje nije ni malo naivan posao, važno je da se što manje vremena gubi na zadatke koji se mogu automatizovati i tako obezbediti što više vremena za krucijalne delove, kao što su osmišljavanje kampanje i praćenje rezultata.

Činjenica da je konkurenicja na faceobook oglašavanju veoma velika donosi vam i jednu dobru stvar – to što se kreiralo dosta alata koji vam pomažu da automatizujete sve što možete i koji pritom nisu skupi, a veliki broj je i besplatan. Neki od Ratkovih preporuka su Nanigans, Glow Machine, SocialMoov, Adquant i proizvodi Kenshooa i BNa namenjenih oglašavanju.

Mogli biste možda da probate i domaći proizvod – ManageFB, koji nudi nekoliko različitih paketa usluga (od kojih je i jedna besplatna). Njegov fokus nije samo oglašavanje, već vođenje čitave strane i koji su na lansiranju bete već imali 100 klijenata.

Svi ovi alati preko Facebook API-ja omogućavaju ubrzavanje procesa kreiranja stotina ili hiljada različitih varijacija oglasa i kampanja i svode ih na na nekoliko klikova mišem, olakšavajući vam kasniju optimizaciju i praćenje rezultata.

Za one koji ne razvijaju svoj biznis, a zanima ih ova tema i žele da uče od najboljih, dobra vest je da Nordeus proširuje svoj marketing tim i traži nove ljude. Ukoliko ste zainteresovani, prijavite se preko njihovog sajta.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

utorak, 25. Mart, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije