IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Iako je možda iz ugla poslodavca sasvim logično da se postavlja pitanje šta je kandidat radio pre, a ne gde, iz ugla kandidata to nije baš najjednostavnije. Milan Vukoje, Marko Anastasov i Ivan Aksentijević nam objašnjavaju na osnovu čega zapošljavaju.
Programer koji je tek na početku svoje karijere i kome je san da jednog dana radi za Google, dobio je ponude od Ubera i Zenefitsa. Kandidat je Uber predstavio kao kompaniju zvučnog imena koja mu ne nudi baš najbolje uslove, a sa druge strane, Zenefits vidi kao kompaniju koja mu nudi daleko bolje uslove, ali smatra da bi ipak bolje stajalo u biografiji Uber nego Zenefits.
Da bi rešio svoju dilemu, postavio je na Quori ovo pitanje i ubrzo zatim je dobio odgovor koji je definitivno rešio njegovu dilemu.
Jedno pitanje koje se otvara nakon ove situacije je koliko je legitimna ovakva reakcija Zenefitsa. Sa jedne strane je razumljivo da im smeta kako su percipirani od strane kandidata (što opet, i nije krivica samog kandidata). Tu je i druga strana koju predstavlja Danilo Campos u tekstu na Quora sajtu. “Groblja su puna nezamenljivih”, i ovakvi poslovi su sredstva za plaćanje računa, a Zenefits nije nikakva startap pahuljica koja bi se tu nekako posebno istakla.
U pokušaju da odgovorimo na pitanje koje je bitno i developerima na početku karijera, ali i mladim startapima: da li je bitno ime firme koje će stajati u biografiji kandidata, naišli smo na konsenzus među relevatnim sagovornicima u ovoj oblasti. Posmatrajući primer ovog developera kome je san da jednog dana radi u nekoj ultra fensi kompaniji zvučnog imena, treba imati u vidu da je njima bitnije šta si i kako si radio, nego gde.
Milan Vukoje, softverski inženjer u beogradskom CallidusCloudu (koji je i gost-bloger na Startitu) i jedan od organizator .NET zajednice
Nije nam bitno gde je kandidat radio ali nam je jako bitno šta je radio.
Marko Anastasov, ko-osnivač novosadskog Rendered Texta, takođe gost-bloger na Startitu:
Gde je radio je jedna komponenta u mozaiku početnog utiska o čoveku. Ponekad profil te firme može da kaže nešto o afinitetima kandidata, ali nama je najvažnije da u početku saznamo šta je radio. Iz toga se odlučujemo za dalje upoznavanje.
Ivan Aksentijević, CTO beogradskog Groundlinka:
Daleko od toga da je tako nešto presudan faktor. Čudni su putevi ljudski, i nije pametno, kao poslodavac, suditi o kandidatu na osnovu toga gde je radio, daleko je vaznije šta je, i kako, radio. To može da nam da potpuniju sliku o tome ko je kandidat. Vaoma mi je bitno kakve odgovore daje na pitanje na kakvim je projektima radio. Da li su ti odgovori generički ili sa razumevanjem i kakva je bila njegova uloga u svemu tome.
Iako je možda iz ugla poslodavca sasvim logično da se postavlja pitanje šta je kandidat radio pre, a ne gde, iz ugla kandidata to nije baš najjednostavnije. Zvučno ime može da opije kandidata, te će mu onda u biografiji stajati ime neke kompanije, ali da iza toga ne stoji neko relevantno iskustvo koje će podupreti njegov razvoj kao stručnjaka.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 8. Jun, 2015.
Milica
četvrtak, 8. Jun, 2017.
Malo je konfuzno napisan tekst. Informacija je vredna, ali šta je iz čije perspektive na početku, zapetljano je.