IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
CROSO portal i dalje ne radi i niko se već danima zvanično ne oglašava po tom pitanju.
Problem o kom smo pisali pre više od sedam dana još uvek nije rešen. Portal Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) prestao je sa radom početkom prošle sedmice zbog više sukcesivnih nestanaka struje koji su rezultovali kvarom na opremi. Portal je još uvek nedostupan čime je onemogućena prijava (i odjava) na obavezno socijalno osiguranje desetinama hiljada građana (prema nezvaničnoj proceni). U problemu su i građani, ali i njihovi poslodavci čiji je zakonski rok za prijavu zaposlenog tri dana.
Prestankom rada CROSO portala otežan je i rad mnogih drugih državnih službi koje koriste njegove podatke, pre svega Poreske uprave, Nacionalne službe za zapošljavanje, APR-a i Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.
Poslednje saopštenje koje je Centralni registar izdao ovim povodom je bilo 1. novembra, a od tada se niko nije zvanično oglasio o problemu. Kako saznajemo nezvanično, portal bi ponovo trebalo da proradi u ponedeljak, mada su slične predikcije već davane i bivale prekoračene prethodnih dana.
Iz Centralnog registra su naveli i da će rokovi za prijavu i odjavu na obavezno socijalno osiguranje biti produženi, ali problem leži i u tome što hiljade građana tokom ovih 10 dana nisu mogli i još uvek ne mogu da se prijave na osiguranje.
Prema nezvaničnim informacijama koje smo dobili od knjigovođa, portal radi između 16h i 17h, kada je moguće obaviti prijavu, ali ta informacija nije nigde javno objavljena. Takođe, iz Centralnog registra smo jutros dobili informaciju da se Portal za obveznike u ograničenim kapacitetima pušta u rad.
Nakon što problemi na opremi budu otklonjeni, primarna lokacija CROSO portala će verovatno biti premeštena u novi državni Data Centar, saopštili su iz Kancelarije za IT i eUpravu.
Da podsetimo, ovo nije prvi put da se dešavaju problemi ovog tipa sa CROSO portalom. Prošle godine se desio sličan prekid za vreme praznika, a u godini pre toga je bilo problema sa pratećom SecurityTray aplikacijom koja je onemogućavala pristup portalu.
CROSO, kao jedan od najvažnijih servisa eUprave nema prostora za ovoliko uzastopnih propusta, a činjenica da se ovo pitanje u javnosti tretira dosta nonšalantno i da se građani već 10 dana ostavljaju bez bilo kakve zvanične informacije je zabrinjavajuća.
Objavio/la članak.
petak, 9. Novembar, 2018.
Stevan
subota, 10. Novembar, 2018.
Ja sam imao problam sa ličnom kartom na koju sam čekao dva meseca jer je sajt takođe bio "down" pa je u problemu bila tona ljudi. S tim što je to povlačilo i tonu drugih problema jer vam je lična karta neophodna za završavanje skoro svega danas.
Синиша
petak, 9. Novembar, 2018.
Овде ми падне на памет она већ легедарна за*ебанција за аутопут кад се уђе из Хрватске: "шта ово тресе, јесмо ли већ ушли у Србију". :) Принцип је исти, све су остало нијансе. Нажалост.