Grčki startap za isporuku namirnica prodat za $360 miliona - duplo više para od najuspešnije akvizicije srpske IT firme

InstaShop, aplikacija za dostavu namirnica, doživela jednu od najuspešnijih akvizicija u istoriji Balkana i Bliskog istoka.

Marko Marković
27/08/2020

Tokom 2020. godine, dostava namirnica je postala jedna od najuspešnijih grana elektronske trgovine. Razlog tome je, naravno, pandemija, koja je naterala ljude da izbegavaju pretrpana mesta poput restorana. Ovakva situacija je dobro došla za veliki broj igrača na ovom tržištu — kako malih, tako i velikih.

Delivery Hero, internacionalni servis za dostavu hrane baziran u Berlinu, kupio je grčki startap za dostavu InstaShop za 360 miliona dolara.

InstaShop je platforma preko koje korisnici mogu da naručuju sve — od hrane, preko kućne hemije, do cveća. Trenutno imaju oko 500.000 korisnika i posluju u pet država. Pored Grčke, iz koje su njihovi osnivači, proširili su se i po Bliskom istoku — Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Libanu, Egiptu i Bahreinu.

Delivery Hero je osnovan 2011. u Berlinu, i od tada je izvršio više desetina akvizicija. Danas posluju u više od 40 država u Evropi, Aziji i Južnoj Americi, gde su partneri sa više od pola miliona restorana. Kompanija je nedavno objavila da je u prvoj polovini 2020. imala profit od 167,2 miliona evra, što je nešto manje u odnosu na 168,3 miliona prošle godine.

Plan je da InstaShop ostane nezavisan brend pod vođstvom istih ljudi koji su ga i do sada vodili. Ova odluka ne iznenađuje, budući da su već uspeli da učine ovaj startap profitabilnim. Cilj je da InstaShop nastavi da se širi po Bliskom istoku, ali i da pronađe način da svoj model primeni i na druga tržišta.

Cifra od 360 miliona dolara je rekord za jedan grčki startap. Još je zanimljivija činjenica da su oni, pre akvizicije, prikupili „samo” sedam miliona dolara, tako da se može reći da su investitori više nego srećni. Prethodna najveća akvizicija u Grčkoj je bila kupovina Softomotive-a od strane Microsoft-a za 150 miliona dolara.

Podsećamo da se najuspešnija akvizicija jednog srpskog IT startapa dogodila pre dve godine. Tada je srpsko-američki startap Frame, otkupljen od strane američke softverske cloud kompanije Nutanix, za rekordnih 165 miliona dolara.

Takođe, 2014. godine je srpska platforma za dostavu Donesi.com otkupljena od strane Foodpande, ali cena tom prilikom nije obelodanjena. Da stvari budu još zanimljivije, 2016. godine je upravo Delivery Hero otkupio svog konkurenta Foodpandu, neposredno pred izlazak na berzu.

Marko Marković

Objavio/la članak.

četvrtak, 27. Avgust, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije