eLSDevelopment, domaća onlajn škola engleskog jezika, se sa japanskog širi i na kinesko tržište

O tome kako im sticanje korisnika uspeva u moru onlajn škola na azijskom tržištu, saradnji sa jednom od većih kineskih kompanija u oblasti onlajn učenja i planovima za budućnost razgovarali smo sa Lazarom Grujičićem, osnivačem eLSDevelopment-a.

Marija Milutinović
06/11/2019

Kako je Srbija u svetskom vrhu po broju frilensera po glavi stanovnika koji zarađuju preko onlajn platformi, onda možda i ne čudi što je upravo domaća onlajn škola engleskog jezika eLSDevelopment uspela da za manje od dve godine postojanja skalira. Sredinom prošlog meseca CEO kompanije Lazar Grujičić na LinkedIn-u je objavio dokument u kom navodi pet tačaka koje su označili kao prekretnicu u njihovom budućem poslovanju koje se sa Japana polako širi i na kinesko tržište, a svoj dosadašnji uspeh Lazar opisuje ovako:

Najveći rast se nije ogledao u velikom povećanju broja klijenata već u uspostavljanju zdrave osnove ovog biznisa koji će otvoriti uslove za brže skaliranje. Ovo je uključivalo konstantnu edukaciju, networking i otvaranja krucijalnih partnerstava. Bez ovog dugog i teškog procesa ne bismo bili u stanju da uspešno postavimo temelje i opstanemo. Važno je reći da je ovo platforma u kojoj sinhronizovano učestvuju tri strane, studenti, profesori i administracija koja je srž svega i koja omogućava funkcinisanje celog sistema.

U cilju olakšavanja prodora na kinesko tržište Lazar Grujičić polaže velike nade u saradnju sa kompanijom EEO, koja u svom portfoliu okuplja šest najvećih kineskih škola za onlajn učenje, a kojoj je eLSDevelopment prvi ne-kineski partner. O tome kako im sticanje kineskih partnera uspeva u moru onlajn škola na azijskom tržištu, iz kompanije kažu da jednom od svojih najvećih prednosti u odnosu na slične platforme smatraju to što su sa Balkana.

Neznatno niža cena koja je posledica nižih troškova poslovanja je jedan od razloga. Drugi, važniji razlog je taj da se pokazalo i dalje se pokazuje tačnom hipoteza da smo prva i jedina onlajn škola iz Evrope na ovom tržištu, i ovo utiče u velikoj meri na akviziciju novih korisnika.

Pored inostranih partnera ovaj startap je početkom godine otpočeo saradnju sa development timom ispred kompanija NOsolutions i Bridgewater Labs iz Novog Sada i Kanade kojima su neki od klijenata Nasa, Pfizer i nekoliko kompanija iz top500, a od januara ove godine njihov tim je zaslužan i za razvoj Lazarove platforme. Kako bi poboljšali poslovnu spremnost i konkurentnost ne samo u Japanu već i drugim azijskim državama, kompanija se udružila i sa firmom ManpowerGroup Balkan, a ovu saradnju Lazar vidi kao jednu od najvećih prekretnica u dosadašnjem poslovanju.

Kao lider ne samo na Balkanu nego i u svetu u regrutaciji i HR-u, ekspertiza i znanje koju je ispred Manpower-a Aleksandar Hangiman podelio sa nama, nas stavlja ispred svakog konkurenta na azijskom tržištu. Nije tajna da je najveći izazov u ovom poslu doći do kvalitetnih kadrova, kako u samom administrativnom timu tako i do najkvalitetnijih profesora. Pored sponzorstva od strane Manpower-a, prethodno navedeno je neosporiva prednost. Takođe, ovakav partner je otvorio i mnoga druga vrata našoj školi i partnerstvima koja su usledila.

Iako su sada sklopili partnerstva sa nekoliko domaćih i stranih kompanija njihov put bio je pun izazova. Kada su rešili da osim poslovanja u Japanu, napadnu i kinesko tržište, morali su kompletno da promene biznis model što je sa sobom donelo veće finansijske izdatke.

Prelazak iz Japana u Kinu desio se jer je cena iste usluge u Japanu do 5 puta niža nego u Kini. Rezultat toga je da nadoknada profesorima bude niža samim tim i kvalitet usluge. Promena biznis modela je donela izmenu subscription paketa, promene u načinu regrutovanja novih tutora i zahteve za kvalitetom, kompletno sređivanje website-a koji je do tada bio samo na japanskom i kineskom jeziku, registracija kineskih servisa poput weibo-a, we-chata, osposobljavanje payment gateway-a, izrada logistike za koriscenje novog softvera tj ClassIn-a. Ovo je trajalo nepunih 5 meseci.

Za svega 30tak dana imali smo dvocifren broj novih korisnika i to organskim marketingom postavljenim u Kini i uz pomoć određenih lead-ova. Ako kažem da je osnovni paket za učenje oko 260 američkih dolara lako je primetiti kakav je potencijal samog biznisa i šta se tek može očekivati. Uz ovo, pohvalio bih se i zadržavanjem starih redovnih studenata iz Japana, Tajvana i Koreje koji su duže od godinu dana sa nama.

Domaći startap trenutno je u pregovorima sa nekoliko javnih i privatnih institucija u Kini. Kako bi postali konkurentni na tako velikom tržištu namera im je da pažljivo biraju saradnike, a sve dok potpuno ne budu sigurni u svoje kapacitete neće raspisati javni poziv za nova strateška partnerstva.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

sreda, 6. Novembar, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije