Društveno distanciranje obaveza u toku pandemije, a svet u karantinu najviše troši na Tinder?

U prvoj polovini godine, dok je na snazi karantin, svet najviše potrošio na pronalaženje novih partnera.

Tomislav Jelesijević
01/07/2020

Prilikom uvida u izveštaj Sensor Tower-a za prvu polovinu 2020. godine, koji prikazuje u kojoj su količini korisnici kupovali i preuzimali mobilne aplikacije, posebno je zanimljiv jedan podatak. Retko ko bi pretpostavio da bi tokom pandemije i višemesečnih mera izolacije ljudi najviše potrošili na Tinder, aplikaciju za dating. 

Kako navodi TechCrunch, Tinder je generisao oko 433 miliona dolara na Google i Apple  prodavnici, u prvoj polovini ove godine. Kako je sama mreža zamišljena da se parovi pronađu i povežu, a sledeće korake nastave uživo, postavlja se pitanje zašto je ova aplikacija na vrhu liste. Pretpostavka je da je to zbog inicijative Tindera da krajem aprila omogući besplatnu upotrebu dodatka „Pasoš”, koji korisnicima pruža mogućnost da „virtuelno putuju” po specifičnim lokacijama i traže ljude po svojoj meri.

Za ¼ veći prihodi od prve polovine 2019.

Kada je reč o drugim podacima iz izveštaja, kao što je i očekivano obe prodavnice su zaradile više nego u istom periodu prošle godine. Prihodi su na globalnom nivou veći za 23.4 odsto u odnosu na 2019. Google Play i App Store zajedno su zaradili oko 50 milijardi dolara i zabeležili 71.5 milijardi preuzimanja aplikacija koje se po prvi put instaliraju.

Od ukupnog broja novih instalacija 53.2 milijarde su aplikacije sa Google Play-a. Iako je ta cifra skoro trostruko veća od konkurencije, App Store zarađuje gotovo duplo više od svojih korisnika, nego Google Play. U prvih šest meseci generisao je 32.8 milijarde dolara, dok je Google Play zaradio oko 17 milijardi dolara.

TikTok prvi po broju instalacija, ali da li će tu ostati do kraja godine?

Ako pogledamo aplikacije koje su po zaradi odmah iza Tindera, tu su YouTube koji je generisao 431 milion dolara i TikTok, sa 421 miliona dolara ‒ na globalnom nivou. A kada je reč o broju preuzimanja, TikTok je na prvom mestu sa 626 miliona preuzimanja. Ipak, postavlja se pitanje da li će geopolitički spor koji postoji između Indije i Kine drastično smanjiti uspešno poslovanje kompanije ByteDance i sve popularnijeg TikToka

Po broju preuzimanja odmah za TikTok-om su WhatsApp, Zoom, Facebook, Instagram i Messenger, što može da navede na zaključak da su ljudi pronalazili partnere putem Tindera, a nastavljali druženje i ćaskanje na drugim mrežama. Ovi rezultati nedvosmisleno pokazuju da su ljudi želeli da komuniciraju više nego što je bilo moguće u izolaciji.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

sreda, 1. Jul, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije