Smišljanje imena i domena za kompaniju može biti pakao, ali je i dalje veoma važna stvar

Domen 100% najuspešnijih kompanija se poklapa sa njihovim imenom. Ukoliko ste smislili ime, a ne možete da dobijete takav domen, menjajte ime. Ne. Morate da promenite ime.

Tanja Mladenović
11/08/2015

Ako imate startap X, a nemate x.com, verovatno bi trebalo da promenite ime. Problem nije u tome što ljudi ne mogu da vas pronađu, već što šaljete lošu sliku o sebi, smatra Pol Grejem, osnivač Y Combinatora. Ovo su njegovi zaključci iz rada u najuspešnijem akceleratoru na svetu kroz koji su prošle firme poput Dropboxa i Airbnba, tako da nosi adekvatnu težinu sa sobom.

Osim ako ste toliko veliki da vaša reputacija prethodi domenu, loš domen ukazuje da ste loša kompanija, dok x.com signalizuje snagu čak i ako nema nikakve veze sa onim što radite.

Čak i dobri osnivači mogu da poriču ovo i ne odustaju od imena. Njihovo poricanje proističe iz dve veoma moćne sile:

  1. Identiteta (Osnivači misle da je smišljeno ime njihov identitet)
  2. Nedostatka mašte (Smatraju da ne postoji ime jednako dobro kao već smišljeno)

Prvi problem možete rešiti tako što ćete izaći iz problema. Zamislite da ste kompaniju nazvali nekako drugačije, primetićete da biste isto tako vezali i za to ime. Ideja prelaska na vaše sadašnje ime bi bila nepodnošljiva. Nema ništa toliko suštinski bitno u vašem sadašnjem imenu. To je samo subjektivni doživljaj i oslikava vašu vezanost za njega.

Da bi se rešio drugi problem, tj. vaša nesposobnost da razmišljate o drugim potencijalnim imenima leži u tome da priznate da je to loše ime. I to ne znači da ste loš osnivač. Možete biti neverovatno dobar osnivač, a da jednostavno ne umete da smislite dobro ime za svoju kompaniju. Jednom kada to sebi priznate, moći ćete da smišljate nova imena. Postoji sigurno mnogo dobrih ili boljih imena kojih jednostavno ne možete da se setite.

Kako da smislite novo ime?

Jedan od odgovora je naći nekog ko to ume da uradi. Drugi je da jednostavno izaberete skoro bilo koju reč koja nije toliko loša. Naime, ispostavilo se da skoro bilo koju reč ili sintagma koja ne zvuči loše je zapravo dovoljno dobra, a broj slobodnih domena je veliki. Dakle, napravite spisak i vidite šta možete da kupite.

Postoje naravno primeri startapa koji su uspeli i bez .com svog imena. Postoje startapi koji su uspeli bez obzira na brojne greške. Ali ova greška se teže prašta. Ipak ovaj problem se da popraviti za svega nekoliko dana ukoliko ste spremni da discilinujete sebe.

100% 20 vodećih kompanija YCa imaju .com svog imena.

94% od prvih 50 takođe.

Ali samo 66% svih kompanija imaju .com svog imena.

I veoma bitna napomena:

Nekada su osnivači svesni da je problem što nemaju .com imena kompanije, ali dolazi do zablude u uverenju da će moći da ga kupe kada postanu dovoljno veliki. Nije toliko jednostavno. Pročitajte više o problemima koji se tada javljaju.

Tanja Mladenović

Objavio/la članak.

utorak, 11. Avgust, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije