Dok Apple, Google i Amazon izbegavaju nametnute digitalne poreze, krajnju cenu plaćaju klijenti

Od kada su pojedine države Evrope masovno počele da uvode „digitalne poreze” za tehnološke gigante, Apple, Google i Amazon su na te mere odgovorili povećanjem cena svojih usluga, a time troškove različitih nametnutih taksi zapravo prebacili na klijente.

U atmosferi „bolno sporih” pregovora na međunarodnom nivou o uvođenju globalnog sistema oporezivanja koji bi bio jednak za sve velike tehnološke kompanije, pojedine zemlje na Starom kontinentu nisu više mogle da čekaju. 

Tako su u proteklom periodu Velika Britanija, Francuska, Italija, Turska, ali i Čile, Meksiko i Saudijska Arabija, odlučile da umesto zajedničkog dogovora o „digitalnom porezu” samostalno odrede nadoknadu koju će veliki igrači plaćati tim zemljama.

Na ovakve poteze pojedinih država, pre nekoliko dana stigao je odgovor iz Applea, Amazona i Google-a.

Kako Apple, Google i Amazon izbegavaju plaćanje nametnutih poreza?

Apple, na primer, redovno prilagođava naknade u okviru App Store-a kao odgovor na razlike u poreskim režimima ali i na oscilacije valuta u pojedinačnim državama. Recimo, ta gigantska korporacija podigla je cene svojih usluga u UK za 25 odsto nakon što je britanska funta izgubila vrednost posle Brexita.

Pored toga, Apple je i u Turskoj povisio cene usluga u svojoj online prodavnici za 7,5 odsto pošto je tamošnja vlada, uz već postojeći porez na dodatu vrednost (18%), uvela takse i na digitalne usluge u iznosu od 7,5 odsto. Tim postupkom su zapravo poništili efekat samog uvođenja taksi i stvari vratili na nulu.

Na drugoj strani, Google je uvećani digitalni porez od 2 procenta „uglavio” u sve troškove oglašavanja putem Google Ads-a i na YouTube-u u UK. Novi cenovnik Google-a stupa na snagu u novembru ove godine.

Portparol te kompanije čak jasno poručuje: „Ove vrste povećanja troškova obično snose kupci, kao i druge kompanije pogođene ovim porezom, a mi ćemo dodati naknadu na naše račune od novembra”.

Odgovor Amazona na novi sistem oporezivanja u UK usledio je prvog dana ovog meseca nakon što su Britanci zvanično usvojili akt o povećanju poreza za dva odsto.

Inače, i druge evropske države, uključujući Francusku i Italiju, predstavile su nacionalni zakonski okvir za „digitalno oporezivanje”.

Šta kompanije zapravo žele?

Ukratko – jedinstveni okvir za oporezivanje na međunarodnom planu, a ne pojedinačne poteze država. 

To je za Guardian pojasnio i portarol Google-a rekavši da će kompanija nastaviti da „podstiče vlade da se fokusiraju na međunarodnu poresku reformu umesto implementiranja jednostranih nameta”. 

Slično govori za Business Insider i portparol Amazona: „Kao i mnogi drugi, ohrabrili smo vladu da sledi globalni sporazum o oporezivanju digitalne ekonomije na nivou OECD umesto unilateralnih poreza kako bi pravila bila dosledna, ali i jasnija i poštenija za sva preduzeća”.

Amerika poručuje da neće tolerisati nametanje pojedinačnih taksi njenim tehnološkim gigantima i za sada samo izražava zabrinutost zbog neujednačene prakse uvećanja poreza u pojedinim državama.

Ipak, poručuju da su spremni da preduzmu odgovarajuće mere i zaštite svoje kompanije od poreske diskriminacije širom sveta.

Predstavljamo poslodavca
admin-ajax.php-3-1-1.png

Quantox

Tim iz cele Srbije.

Quantox je posvećen tim IT stručnjaka sa više od decenije iskustva u proizvodnji web i mobilnih aplikacija za klijente iz preko 15 zemalja širom sveta. Veoma samouvereno kreiramo apsolutno svaku vrstu digitalnog proizvoda, od desktop i mobilnih aplikacija, do uređaja za virtuelnu realnost.

Borislav Djilas

Unesite termine za pretragu