„Digitalna rešenja videli kao spas”: Pandemija ubrzala digitalizaciju 40% kompanija u Srbiji

Pandemija je otkazala brojne projekte, usporiila mnoge procese, ali podaci pokazuju da je ubrzala digitalnu transformaciju tradicionalnih kompanija.

Petar Paunović
22/05/2020

Gotovo 40 odsto firmi je ubrzalo većinu ili sve procese digitalizacije kako bi odgovorile na posledice pandemije, dok je svega tri odsto pauziralo sve aktivnosti, pokazuje istraživanje Inicijative „Digitalna Srbija”

„Mnogi su digitalna rešenja videli kao spas u prethodnim mesecima. Ona to jesu bila, ali je ova situacija u isto vreme trebalo da nam pokaže da digitalna transformacija može da ima mnogo dugoročnije efekte i da su rešenja koja su uvedena praktično preko noći kako bi osigurala kontinuitet poslovanja tu da ostanu na duže staze”, kaže Petar Jovanović, član Upravnog odbora Inicijative „Digitalna Srbija”.

Podaci pokazuju i da je polovina svih biznisa uvela elektronsku trgovinu, dok trećina planira da to učini. Upravo je preduzećima koja se bave trgovinom najlakše da pređu na novi sistem rada, ukazuje Predrag Nikolić, direktor Centra za digitalnu transformaciju, u razgovoru za Danas. Njegov Centar je u saradnji s GIZ-om tokom pandemije organizovao dvodnevni onlajn program na kojem je 100 kompanija uradilo procenu svog stanja i saznalo kako da uz pomoć digitalnih tehnologija povećaju prodaju i produktivnost.

„Suština je da se procesi ubrzaju, postanu efikasniji i transparentniji za sve nivoe u firmi. Postoji niz različitih rešenja koja vode ka digitalnoj transformaciji, a koje će biti primenjena zavisi od delatnosti kojima se firme bave”, kaže Nikolić. 

Kada govorimo o tome čime se bave, istraživanje Privredne komore Srbije ukazuje da tek svaki treći biznis u zemlji može da pređe na onlajn poslovanje. Prema rečima Tomislava Kneževića iz GIZ-a, ove ostali će se suočiti s velikim problemima u poslovanju i u komunikaciji sa klijentima, piše Danas.

„Ta konstatacija se posebno odnosi na preduzeća čiji su poslovni planovi usmereni ka povećanju prisustva na inostranim tržištima. Činjenica je da danas više nije moguće sarađivati sa nekim firmama u inostranstvu ukoliko niste digitalno osavremenjeni”, zaključuje Knežević. 

Koliko su firme bile zainteresovane za digitalizaciju pokazuje i način na koji su se oglasi u kojima se traže programeri kretali tokom marta meseca. Istraživanje o zapošljavanju IT kadrova tokom pandemije pokazuje  da je bilo pet puta više oglasa iz ne-IT sektora za zapošljavanje IT profesionalaca.

Petar Paunović

Objavio/la članak.

petak, 22. Maj, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije