IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Dear Future Astronaut New York je niška firma koja se bavi razvojem smartfon aplikacija. Pored izrade aplikacija za svetske brendove poput Virgina, DFANY razvija i sopstvene aplikacije poput sveže apdejtane igre Nose Invaders. Nose Invaders je igra u kojoj se borite protiv bakterija gripa u nosevima obolelih ljudi, krava ili slonova. Gameplay ove logikče igre
Dear Future Astronaut New York je niška firma koja se bavi razvojem smartfon aplikacija. Pored izrade aplikacija za svetske brendove poput Virgina, DFANY razvija i sopstvene aplikacije poput sveže apdejtane igre Nose Invaders.
Nose Invaders je igra u kojoj se borite protiv bakterija gripa u nosevima obolelih ljudi, krava ili slonova. Gameplay ove logikče igre podseća na Angry Birds postavljajući pred vas pristup problemima koje postavlja pred vas, uz kvalitetnu grafiku i zvuk. Podaci o prodaji nisu javni ali smo saznali da ju je u okviru besplatne promocije, tokom samo jednog dana preuzelo čak 100.000 ljudi.
DFANY je mali tim profesionalaca sa kancelarijama u Srbiji i Švedskoj a pored outsource rada i Nose Invadersa objavili su popularnu Photo Stats aplikaciju koja pretvara fotografije sa vašeg iPhonea u infografike, aplikacije koje upozoravaju na radare na skandinavskim autoputevima i druge.
Kao i mnogi developeri (i šire) DFANY ekipa voli igrice i iz te strasti se razvila i želja da naprave svoju. Ovako je nastao Nose Invaders a u pripremi je i, kako nam kažu u firmi, gejmifikovana verzija jedne od osnovnih funkcionalnosti smartfonova. U budućnosti planiraju da se i što potpunije posvete razvoju sopstvenih proizvoda.
U nastavku vam prenosimo izabrane delove odličnog intervjua koji je Nebojša Radović skoro napravio sa CEO-om Mladenom Djordjevićem iz DFANY, zajedno sa par novih pitanja na koje smo postavili Mladenu.
Mi non-stop pričamo o aplikacijama, bilo na poslu, bilo van njega. I pošto uglavnom pričamo o mobilnim igricama u jednom trenutku smo krenuli sa spiskom sastojaka koji čine da neka igrica bude prava. To smo videli kao neku vrstu recepta – koje sastojke je potrebno dodati nekoj mobilnoj igrici da bi bila interesantna, da bi držala pažnju korisnika i napravila onaj „wow“ efekat.
Naravno, čim smo izlistali sastojke, morali smo i sami da probamo recept, da probamo da sve te sastojke iskombinujemo u jednu aplikaciju. I to je i bilo najteže, jer kao i kod hrane, ne idu svi sastojci dobro jedan sa drugim i morate da dobro pazite da ne preterate sa nečim.
Ali, bili smo uporni i nismo odustajali dok nismo našli način da iskombinujemo logičke zadatke u kojima ciljate da biste uništili protivnika (kao npr. u Angry Birds) sa promenama koje igrača teraju da mora da odabere odgovarajući trenutak da reaguje (kao npr. u Cut the Rope). Na kraju smo dobili igricu kakvu bismo mi voleli da igramo, igricu koja kombinuje sve ono najbolje iz drugih logičkih igrica.
iOS je odabran zato što je u ovom trenutku glavna platforma za mobilne igrice, zato što je i sam proces naplate daleko jednostavniji i tržište za aplikacije koje se kupuju je daleko razvijenije nego što je to slučaj na Androidu, gde cveta segment besplatnih aplikacija.
Kako nam ovo nije prva aplikacija, već imamo razvijenu mrežu kontakata po većim svetskim blog, news i review sajtovima koju smo iskoristili za inicijalni “push“. Pored toga, press release je neizostavna stavka, kao i free app a day promocije sa nekim od poznatih sajtova. Mi imamo jako pozitivna iskustva sa AppGratuites koji predstavljaja najjaču mrežu ove vrste u Evropi i Južnoj Americi i u stanju je da vašu aplikaciju predstavi ogromnoj publici.
Pored standardnih stvari koje se rade za svaku aplikaciju, imate i drugi jedinstveni deo koji je karakterističan za svaku ponaosob. U slučaju Nose Invaders mi smo iskoristili sezonu alergija i napadali blogove i sajtove vezane za zdravstvo. Isto tako, imajte u vidu da ako imate interesantno dizajnersko rešenje za sajt vaše igrice/aplikacije, primetiće vas i prikazati sajtovi kao što su Awwwards ili FWA koji donose veliki saobraćaj.
Najbolji način za monetizaciju igrice je freemium model u kome igračima ponudite mogućnost da igraju osnovnu verziju igrice, sa ograničenim brojem nivoa i elemenata, a onda da ukoliko im se data igrica svidi mogu da kupe punu verziju, sa svim nivoima. I u našem slučaju se to pokazalo kao najbolje rešenje i planiramo da sa istim modelom nastavimo i sa sledećom igricom koju razvijamo.
Svet je danas globalan, otvoren i ako imaš ideju onda nemaš problem, ali moraš da radiš dobro.
U principu tvoj portfolio je tvoj pasoš, i ako vide da si radio dobre projekte i da si radio sa jakim klijentima onda nije problem raditi sa bilo kim. Sa druge strane, konkurencija je velika i na početku može da bude teško probiti se i doći do klijenata i zato je potrebno razvijati kontakte i graditi reference u zemljama u kojima se date aplikacije prodaju i odakle dolaze potencijalni klijenti.
U svakom slučaju moguće je raditi iz Niša (ili bilo kog drugog grada u Srbiji), praviti aplikacije koje će biti konkurentne na globalnom nivou i raditi za velike strane klijente. Može se čak reći da je često lakše raditi na globalnom nego na lokalnom tržištu, jer je tamo već razvijena svest o korisnosti mobilnih aplikacija za promociju kompanije i klijenti su spremni da ulože onoliko koliko je potrebno da bi se potencijal koji mobilne aplikacije imaju iskoristio u potpunosti, znajući da će uloženi novac vratiti višestruko, što kod nas nije još uvek slučaj.
Sve u svemu, bitno je praviti kvalitetne aplikacije, napraviti atmosferu u timu u kojoj do izraza dolazi kreativnost i originalnost svakog člana, i onda sve ostalo, pa i mesto sa kog radite, ima manju ulogu.
Razvoj samo svojih proizvoda je nešto čemu težimo i što sigurno definiše našu finalnu destinaciju. Konsalting predstavlja siguran novac i plaća račune. Dobra stvar je što radimo na super projektima i upoznajemo sve moguće tipove klijenata, što je jedna jako zanimljiva vožnja. Trudimo se da projekte realizujemo najbolje moguće po nas i po klijente, ali konačan proizvod nije naše vlasništvo, što zna da ostavi gorak ukus u ustima.
Sa druge strane, rad na svom proizvodu se ne može ni klasifikovati kao rad, količina energije i motivacije koja se bezrezervno ulaže je jednostavno neuporediva. Osećaj kada vam je aplikacija objavljena na prvoj stranici App Store-a bilo kao App of the week ili New and noteworthy je neopisiv. Pozitivni komentari i ocene korisnika su najbolji pokazatelj da ste napravili nešto što vredi i ostavili svoje udubljenje u svemiru. :)
Nebojšin intervju pročitajte ovde.
—
Ovaj post je deo Startitovog gaming specijala koji pokriva razvoj igara na našim prostorima i aktuelne trendove u ovoj rastućoj i sve zanimljivijoj industriji.
Objavio/la članak.
petak, 6. Jul, 2012.
nykk
nedelja, 23. Septembar, 2012.
Igrica izgleda perfektno: grafika cista desetka, trailer - cista desetka, zvuk i muzika perfektna... jedino je teza ali ok. Sajt vam je takodje perfektan [i za igricu i za vas]. Kupljena igrica istog momenta ;) Pozz i sve naj!
Predrag
petak, 6. Jul, 2012.
Ja se takođe bavim razvojem igara/aplikacija za telefone (najviše za Nokiu N900, tj. Maemo platformu). Sad razvijam jednu tekstualnu RPG avanturu :D A ako nabavim Mac prabaciću se i na iOS platformu!
Vukašin Stojkov
petak, 6. Jul, 2012.
Nikola, Bo, Srdjane, Harise i Predraže - poslati su vam kodovi, uživajte u igri.
Predrag
petak, 6. Jul, 2012.
Mo\e code!!!! >D
Haris Čusto
petak, 6. Jul, 2012.
Grafika izgleda odlično, igra interesantna - Može code? :)
Srdjan
petak, 6. Jul, 2012.
Let's try it :)
Bo
petak, 6. Jul, 2012.
Hocu kod!!! Gimme gimme gimme!
Nikola
petak, 6. Jul, 2012.
Licno probao nose invaders, grafika savrsena, muzika odlicna, igrica teska ali savladiva :)