Da li je ovo reklama godine na internetu? Pidžame sa otvorom na zadnjici pokrenule debatu o algoritamskom oglašavanju

Stručnjaci za marketing su analizirali strategiju koja se krije iza provokativne reklame.

Marko Marković
25/12/2020

Brojni korisnici interneta (među kojima ste možda i vi) su primetili da često nailaze na jednu reklamu za sasvim neobičan proizvod, koji ne odgovara nužno istoriji njihovih pretraga. U pitanju je karirana pidžama kompanije IVRose koja ima deo koji može da se skine i otkrije pozadinu.

Ova reklama iskače na najrazličitijim sajtovima, kao što su Elle, San Francisco Chronicle, pa i na receptima za dugo krčkanu cepkanu piletinu.

Novinarka CNBC-a je istražila ovaj fenomen i preko Google Ads-a saznala da joj se reklama pojavljuje zato što je ona „slična grupi ljudi kojima oglašivač želi da se obrati, na osnovi njene aktivnosti na uređaju koji koristi”.

Ona je zatim pričala sa nekoliko marketing eksperata kako bi saznala koja se tačno strategija krije iza reklame IVRose-a.

Budući da je ogroman broj veoma različitih ljudi počeo da dobija ovu reklamu odjednom, izgleda da nije rađeno targetiranje, ili je ono uključivalo vrlo labave parametre po kojima mnogi upadaju u ciljnu grupu. Međutim, ovaj pristup bi bio izuzetno skup.

Osnivač firme za tehnološki konsalting AdProfs, rekao je da programsko oglašavanje (u kom softver kupuje reklamni prostor, a ne ljudi) može uzaludno da potroši na hiljade dolara svake sekunde ukoliko nije urađen dobar targeting. Ovo nije samo besmisleno trošenje budžeta, već je i neverovatno da kompanija koja prodaje pidžame ima tolika sredstva.

On pretpostavlja da je kampanja ipak na neki način ograničena. To može da uključuje ciljanje određenih sajtova uz dodatno geografske odrednice. Moguće je i da je još preciznije, i da targetira članke koji su trenutno popularni — što je dobar način da se stvori iluzija da se reklama nalazi „svuda” a da se ne potroše milioni na oglašavanje.

Što se tiče samog provokativnog dizajna reklame, on je siguran da nije slučajan. Šokantne slike bolje privlače pažnju ljudi i tako povećavaju šanse da neko klikne na oglas. Ovo možda objašnjava i zašto je toliko ljudi primetilo pidžamu sa golom pozadinom, dok većinu drugih ne registruje.

Suosnivačica firme Sparrow Advisers je rekla da oglašivači mogu da odaberu učestanost prikazivanja reklame pojedincima, tako da oni ne vide istu reklamu stotinu puta.

Osnivač servisa za analitiku reklama Adalytics je primetio da mnogi brendovi blokiraju svoje reklame na istom Elle članku. Kompanije inače često koriste tehnologiju kako bi sprečili da se njihove reklame nađu pored sadržaja sa određenim temama.

Kada brendovi, pogotovo oni bogatiji, odluče da se povuku iz licitacije za mesto na kome će postaviti reklamu, ovo ostavlja prostor za one oglašivače koji imaju siromašnije budžete. On je dodao da je cena za „utiske” koje IVRose plaća prilično visoka — između 10 i 12 dolara. Pored toga što, očigledno, ne izdvaja mala sredstva za oglašavanje, kompanija radi i retargetiranje, što znači da reklama „prati” ljudi.

Karirana gologuza pidžama je podsetnik da se korisnici interneta ne pitaju baš previše oko toga na koje reklame će nailaziti. Da li će se, i koliko, ovo promeniti sledeće godine kada Apple bude naterao svaku aplikaciju da pita korisnika da li želi da bude praćen, ostaje da se vidi.

Marko Marković

Objavio/la članak.

petak, 25. Decembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije