Da li dogovor Ministarstva sa taksi komorom stavlja Car:Go izvan zakona?

Ukratko, niko ne zna.

Sanja Vatić
10/05/2018

Kao prenosi Blic, Ugovorna privredna taksi komora Srbije je prekinula današnju blokadu saobraćaja nakon što je postigla dogovor s Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture po kome će predstavnici taksista uzeti učešće u Radnoj grupi za izradu nacrta izmena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, i postati deo Koordinacionog tela za praćenje primene propisa i podršku implementaciji zakona.

U istoj vesti istaknuto je da je „dogovoreno i da izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju budu predviđene odredbe kojima će biti onemogućeno i sankcionisano nezakonito organizovanje taksi prevoza putem interneta i drugih aplikacija, kojim se omogućava obavljanje taksi delatnosti od firmi koje angažuju lica koja nemaju odobrenje za obavljanje taksi prevoza.”

Da podsetimo, taksisti su i tokom prethodnih nedelja u nekoliko navrata blokirali grad svojim protestima koji su pre svega bili usmereni na zabranu servisa poput Car:Go-a i hrvatskog prevoznika Cameo.

Ranije danas, takođe iz Blica, saznali smo da je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović izjavila kako Car:go-a i Ubera neće ni biti i da su zahtevi taksista već prihvaćeni kao deo Izmena i dopuna Zakona o drumskom saobraćaju, te da nema razloga za protest.

U toku današnjeg dana su iz kompanije Car:Go osudili proteste taksista i demantovali njihove navode da ne posluju u skladu sa zakonom. Samu Taksi komoru smo pokušali da dobijemo u nekoliko navrata i nismo uspeli da dobijemo komentar.

Vlada Srbije za sada nema komentar na nastalu situaciju, ali nam je Slobodan Marković, koji godinama prati razvoj digitalnih politika u Srbiji, na pitanje da li izmenom Zakona o drumskom saobraćaju mogu da stave van zakona Car:go, koji posluje po Zakonu o turizmu, objasnio da je takva situacija moguća.

Mogu da ubace u novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju tekst koji stavlja van snage odgovarajuće članove Zakona o turizmu.

Naravno, onda bi to što izbace iz Zakona o turizmu morali da regulišu u tom novom zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, što je koliko vidim i ideja.

Prema njegovim rečima, načelno ima smisla da se prevoz putnika reguliše na jednom mestu, ali i da jednako ima smisla limo-servise (kako posluje Car:Go) definisati drugačije od taksi prevoza. Iz Zapisnika sa sastanka predstavnika Taksi komore i Ministarstva jasno je da se ovim cilja na izjednačavanje taksista i limo-servisa u pogledu prava i obaveza.

O tome, pak, da li i kako ih ugrožava dogovor postignut između Ministarstva i taksista pitali smo osnivača i direktora Car:Go-a Vuka Gubernića:

Ovim zabranjuju i aplikacije koje taksisti koriste i to je ono što je suludo u takvoj odluci. Trenutno čekamo da nam se neko obrati zvaničnim putem. Mi smo se obratili ministarki Mihajlović povodom njene današnje izjave.

Ono što bi u ovakvoj situaciji bilo poželjno, jeste da se u Radnu grupu koja će raditi na izmeni zakona uključe i predstavnici koji zastupaju interese Car:Go-a i da rasprava o ovom problemu ne bude jednostrana kao do sada.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

četvrtak, 10. Maj, 2018.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Milan

ponedeljak, 14. Maj, 2018.

Morate znati da isti problem postoji i drugde. U NY na primer, Uber mora da ima vozila registrovana kao taxi (T ispred broja), a svaki vozac mora da ima odgovarajucu licencu istaknutu na vidljivom mestu. Cene su slicne, s tim sto taksija ima uvek, a uber vozila samo kada im se isplati. Cekanje na vozilo po kisi i snegu je oko 45-50 minuta. Inace, postoje yellow cab kao i green cab, koji od skora funkcionisu, ali ne mogu ici svuda. Do aerodroma (aerodruma) je flat rate...

Djordje

petak, 11. Maj, 2018.

Izgleda da ljudi ne shvataju zasto se protest desava na prvom mestu. Nisu protiv digitalizacije,postoje taksi aplikacije za narucivanje voznji ali bez placanja unutar iste. Mozete platiti karticom u vozilu. Oni su protiv neplacanja poreza koji CAR:GO vozaci mogu izbeci na vrlo jednostavan nacin koriscenjem PayPal-a, Payoneer-a itd.. Plus sto nemaju nikakvu licencu za obavljanje tog posla. To sto oni naplacaju voznju 30-50% jeftinije od taksista je upravo iz razloga sto neplacaju porez.

Miljan

petak, 11. Maj, 2018.

Svodjenje Car:Go usluge na UberX varijantu je besmisleno u Beogradu gde se godinama ne izdaju nove taksi licence (sto je rezultat poslednje kartelske blokade grada) tako da po ovom zakonu i dozvola Car:Go da postoji ne znaci nista ako Car:Go nema vozace. Radna grupa ce igrati onako kako taksisti pevaju, i to je tuzno. Srbija je generalno esnafska zemlja u kojoj raznorazna kartelska udruzenja uticajem na zakonodavca garantuju sebi eliminaciju konkurencije, na stetu korisnika i drustva u celini. Ovo sto se radi bi bilo fer samo ako se liberalizuje licenciranje, tj omoguci svima koji hoce da polazu za licencu.

Stanislav

četvrtak, 10. Maj, 2018.

Slušao sam razgovor vlasnika CarGo-a i predstavnika Taksi komore i jedini utisak koji sam stekao je da su i jedna i druga strana slepe za bilo koju perspektivu i pogled na tematiku sem na svoje. Šta god da bude epilog, teško se stvari rešavaju tako što se samo ukazuje na to koliko je druga strana u krivu...