Da li će 15 sekundi biti granica ljudske pažnje u budućnosti? Sada dobijamo i YouTube Shorts

YouTube je, posle Facebook-a i Snapchat-a, još jedan igrač koji pokušava da se probije u sve popularnijoj formi.

Marko Marković
15/09/2020

YouTube uvodi odeljak u kome će korisnici postavljati kratke klipove snimljene telefonom, čime postaju još jedna kompanija koja pokušava da preuzme primat TikTok-a.

Platforma će nositi naziv YouTube Shorts i omogućiće postavljanje videa do 15 sekundi, olakšano „lepljenje” više klipova jedan na drugi, opciju da se video snima uz neku od pesama iz baze, kontrolu brzine snimanja i, tajmer — slično modelu koji ima TikTok. Prednost YouTube-a je, svakako, oko dve milijarde posetilaca koje imaju svakog meseca na platformi.

Indija je prva zemlja u kojoj će se Shorts testirati, i to u toku ove nedelje. Na ovu odluku je uticala i činjenica da je Indija u junu zabranila na desetine kineskih aplikacija, među kojima je i TikTok. Kao razlog navedena je „briga za državnu bezbednost”.

Lansiranje Shorts-a dolazi u trenutku kada se sudbina kineske platforme, bar naizgled, rešava. Američka korporacija Oracle je ove nedelje dogovorila „pouzdano tehnološko partnerstvo” sa ByteDance-om, vlasnikom TikTok-a, ali ne i prodaju.

Zanimljivo je da je Alphabet, vlasnik Google-a (i YouTube-a), bila jedna od zainteresovanih kompanija za kupovinu TikTok-a. Uz to, kineska društvena mreža koristi Google-ove cloud servise za svoje funkcionisanje.

YouTube nije jedina tehnološka firma koja je pokrenula ovu vrstu platforme. Isto je učinio Facebook sa Instagram Reels-om u avgustu, kao i Snapchat, koji je uveo mogućnost postavljanja popularnih pesama preko snimljenog videa.

Marko Marković

Objavio/la članak.

utorak, 15. Septembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije