Codecademy uzeo novih 40 miliona i raste, uprkos početničkim greškama

Učenje na greškama je dragoceno i može da dovede do velikog uspeha.

Stefan Alidini
24/02/2021

Zak Sims i njegov suosnivač pokrenuli su Codecademy kao studenti Kolumbija univerziteta – i usput su napravili neke mladalačke greške. Trenutak kada Codecademy stoji bolje nego ikad pre, kada uspešno posluje u sektoru edukativne tehnologije, i kada uzima 40 miliona dolara novih investicija, osnivač je iskoristio da u nizu Tviter postova sabere sve lekcije koje su naučili na putu do uspeha.

Za početak, sve je nastalo slučajno, na osnovu ličnog iskustva. Zak se stalno mučio nanovo učeći i doučavajući programske jezike i koncepte koje je zaboravljao, pa je kopao po priručnicima i video-klipovima, a njegov suosnivač – programer još od mladosti – stalno se pitao zašto još u srednjoj školi nije naučio sve što mu je potrebno. Zajedno su shvatili da takvog znanja nedostaje, pa su 2011. godine pokrenuli svoj startap u okviru YCombinator inkubatora.

Zamislili su platformu kao „najlakši način da se nauči programiranje” i u roku od 3 dana po objavi, dobili su 200 hiljada pretplatnika. Početni uspeh zamaglo im je viziju, i nisu imali jasan plan šta dalje da rade. Kako kaže Zak, na početku su bili u svim medijima i na svim listama obećavajućih preduzetnika, i tu su napravili najveću grešku – previše su se oslanjali na pisanja medija, a premalo na izgradnju održivog poslovnog modela. 

Iako su već 2014. godine imali desetine miliona korisnika i bili nekoliko puta veći od konkurencije, kompanija uopšte nije dobro stajala. Tek kada im je skoro sasvim ponestalo novca, shvatili su da medijska pažnja ne znači održivi model razvoja u koji neko hoće da investira. Na ivici bankrota, 2015. godine, na brzinu osmišljavaju Codecademy Pro i u očaju uzimaju treću rundu finansiranja kako bi opstali. Od tog trenutka se posvećuju samo realnim metrikama i stabilnom razvoju.

Zahvaljujući tome što su se klonili medijske pažnje, ignorisali medijsku pažnju koja je poklanjana konkurenciji, i – najvažnije – jer su se fokusirali na posao, u roku od 18 meseci od ivice bankrota, počeli su da donose prihode. Od 2018. godine, svake godine su udvostručavali rast. Tako su stigli do danas, sa vrtoglavom, ali održivom, stopom razvoja i najvećom rundom investicija u dosadašnjoj istoriji kompanije.

Ipak, osnivač je i sada oprezan, i insistira na tome da finansiranje ne znači mnogo:

Važno upozorenje koje možemo videti iz trenutne strategije Codecademy je značaj planiranja. Sada je Codecademy poznat kao prva stanica za svakog ko hoće da savlada JavaScript, PHP, Python, jQuery, Ruby, HTML + CSS, SQL, itd. Svi kursevi prave se na platformi, izbor besplatnih kurseva je dobar, a osnovna pretplata nudi brojne korisne benefite.

Međutim, ono što karakteriše najnoviju rundu finansiranja kompanije, najpre je zrelost poslovne strategije i spremnost za nove izazove – Codecademy diverzifikuje prihode, razvija nov Codecademy For Business plan koji već na beta nivou ima 600 klijenata, i cilj im je da u budućnosti 50 odsto korisnika bude iz sfere biznisa. Zahvaljujući prethodnom radu i stečenom poverenju, korisnici su sami istakli potrebu za biznis rešenjem.

Iako može delovati da je uspeh platformi za digitalno učenje samo posledica pandemije, to nije sasvim tačno. Ne radi se o tome da je pandemija doprinela kratkoročnom rastu interesovanja za platforme za učenje, naprotiv. Pandemija je pomogla ljudima da shvate koliko su prilike za učenjem dragocene – naročito kada su te prilike otežane usled vanrednih okolnosti, jer ništa nije prilagođeno radu na daljinu.

U tom smislu, najvažnija lekcija koju je Zek Sims naučio – i kojoj i nas uči – jeste da treba ulagati u ljude – kako u zaposlene, tako i u korisnike, a ne u investitore, finansijere ili novinare. Razvoj učenja putem interakcije i praktičnog rada u okviru zajednice, a ne putem videa ili na neki drugi način, jeste ono što je najbolje za korisnika, i to je ostalo u središtu poslovnog modela kompanije.

Kako su to korisnici prepoznali, i tržište je reagovalo.

Stefan Alidini

Objavio/la članak.

sreda, 24. Februar, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije