IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Na LeWebu 2012 smo imali priliku da čujemo razgovor osnivača konferencije Loika le Mura sa predsednikom PayPala Dejvidom Markusom. Tokom razgovora, prvi čovek PayPala je pričao o tome kako je prodao svoju kompaniju za mobilnu naplatu Zong PayPalu, sa kojom je prethodno već nastupio na LeWebu. Upravo je to i bio način na koji je
Na LeWebu 2012 smo imali priliku da čujemo razgovor osnivača konferencije Loika le Mura sa predsednikom PayPala Dejvidom Markusom. Tokom razgovora, prvi čovek PayPala je pričao o tome kako je prodao svoju kompaniju za mobilnu naplatu Zong PayPalu, sa kojom je prethodno već nastupio na LeWebu.
Upravo je to i bio način na koji je sa čela kompanije od stotinjak ljudi stigao na čelo Internet giganta sa 13000 zaposlenih. Nakon što je došao na čelo mobilnog odeljenja PayPala, nakon samo nekoliko meseci je pozvan da preuzme ulogu CEO-a, u kontrastu sa uobičajenom praksom penjanja uz korporativne lestvice.
U pitanju je naravno ogromna promena, koju je Loik uporedio sa prelaska sa vožnje brzih sportskih kola na vožnju velikog tankera, ali se Dejvid trudi da zadrži i vrati u PayPal startap kulturu. Ovo radi tako što okuplja dizajnere, programere, i menadžere proizvoda u istoj sobi gde se trude da izađu sa idejama koje će što više ukloniti frikciju sa korisničkog interfejsa i celokupnog iskustva. PayPal ima ogromnu korisničku bazu, pa koriste frakciju postojećih korisnika radi povratne informacije. Zatim slede iteracije na bazi njih, za koje se trude da budu što brže.
“Moram da razmišljam i o kulturi unutar kompanije. Kada imate ogromnu kompaniju, lako može da se desi da takav jedan sistem krene spontano da više brine o sebi nego o postojećim mušterijama. To ne smemo da dozvolimo ako želimo da zadržimo oštricu.”
Na pitanje zašto je prodao svoj startap PayPal-u, Dejvid je odgovorio da je jako teško skalirati startap za naplatu, čak i kada ste jako uspešni. Zong je imao oko 120 miliona aktivnih korisnika u celom svetu, međutim ono što je problem su različite regulative u državama. O tome mora da se povede računa, što unosi veliku frikciju u proces skaliranja.
Konačni savet svim preduzetnicima u publici je bio:
“Ako znate gde ste sada i gde želite da budete, uvek izaberite najkraću rutu ka svom cilju. I da, upornost je majka svih vrlina preduzetnika. Susrešćete se sa brojnim neizvesnostima svakog trena, i često samo upornost na kraju napravi razliku između uspeha i fejla.”
U okviru specijalne prilike za razgovor sa Dejvidom za zvanične blogere konferencije, iskoristio sam priliku da ga pitam i nešto što zanima mnoge čitaoce Startita iz Srbije, a to je naravno:
Zaista želimo da dođemo u Srbiji, ostaje samo da se vidi kada. Imamo plan za širenje u nove zemlje, ali ono što jako želimo da uradimo jeste da kada dođemo na novo tržište da to uradimo kako treba. Ponekad je teško otići u više novih zemalja, mi smo već prisutni u preko 190, i uvek postoje specifična pravila koja se moraju zadovoljiti da bi se ovo desilo.
Definitivno želimo da budemo u Srbiji ali nisam u mogućnosti da kažem tačno kada zato što iskreno ne znam, ali imamo plan za nove zemlje u koje ćemo ući i samo je pitanje vremena.
Uvek je lakše kada imamo put za lako prikupljanje novih korisnika, tako da ako imamo voljne partnere u vidu lokalnih banaka koji žele da omoguće PayPal i olakšaju vlasnicima računa da otvore PayPal naloge onda bi to moglo dosta da pomogne da se Srbiji da više prioriteta kada je u pitanju dolazak u nove zemlje — to je recimo jedna mogućnost koju vidim.
***
U daljem razgovoru sa Dejvidom i drugim ljudima zaduženim za evropske operacije ove kompanije smo došli do nekoliko konretnih koraka koji se mogu preduzeti dalje na ovom planu, nadam se da će uskoro biti novih vesti koje ćemo moći da podelimo.
Objavio/la članak.
sreda, 5. Decembar, 2012.
Dusan
sreda, 10. April, 2013.
evo jednog linka koji sam video danas na tu temu http://www.blic.rs/IT/376785/Pejpal-stigao-u-Srbiju pozdrav
Vukašin Stojkov
ponedeljak, 10. Decembar, 2012.
@Nemanja - na osnovu transkripta imaš osnova da to zaključiš ali ti mogu reći da nije baš tako, da kažem, flat. Čovek je zero PR, zero BS. Rekao je da nema pojma, ali da definitivno hoće, obe stvari mu verujem. Fora je sto oni imaju toliko posla s jedne, i ne toliko motivacije da idu u skromna tržišta kao što je naše, pa nisu u fazonu da troše resurse na dolazak ako nemaju jasnu i privlačnu ideju o returnu za cim. Ali je čovek ispao car, pričali smo posle toga i povezao me sa ljudima koji bi ako ništa drugo mogli da budu vrlo konkretni i da znamo da je to to. To bude sledeći korak, pa javljamo ima li nešto od toga.
Cera
četvrtak, 6. Decembar, 2012.
@Agencija potpuno si u pravu, ljudi ovde jos uvek misle da ako daju broj tekuceg racuna, neko moze da im skine pare.... S druge strane, servis kao ovaj bi u velikoj meri doprineo da ljudi shvate neke stvari
nemanja
četvrtak, 6. Decembar, 2012.
Po mom utisku ovo je generički odgovor koji je dao bez obzira dal si ti iz Srbije ili iz neke druge bestragije koja još nema PayPal. Nisam siguran da zna i da ga je birga u čemu je problem, a posebno što je verovtno problem u našima u ministarstvu finansija ili već gde tako da ništa od toga sve i kad bi se CEO nešto rešio da ubrza stvar...
rope
sreda, 5. Decembar, 2012.
Vi iz agencije, ne kenjajte.
Agencija
sreda, 5. Decembar, 2012.
Pravo pitanje je da li mi u Srbiji i koliko nas je spremna da da kreditnu karticu u PayPal sistem (isključio bih odmah nas 200 geekova tipa Torbica, Marković, Sekulić)? Znači da li su gradjani Srbije dal su spremni za ovaj vid plaćanja?