IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Drugog dana ovogodišnje LeWeb konferencije, između ostalih, mikrofon je uzeo CEO Instagrama, Kevin Sistrom. Sa njim je, na stejdžu, razgovor vodio MG Siger, poznati bloger TechCruncha i partner VC fonda CrunchFund. Instagram je startap kojeg je sada već čuveno kupio Fejsbuk za milijardu dolara, u trenutku kada je imao 26 miliona korisnika. Sada se Instagram može
Drugog dana ovogodišnje LeWeb konferencije, između ostalih, mikrofon je uzeo CEO Instagrama, Kevin Sistrom. Sa njim je, na stejdžu, razgovor vodio MG Siger, poznati bloger TechCruncha i partner VC fonda CrunchFund.
Instagram je startap kojeg je sada već čuveno kupio Fejsbuk za milijardu dolara, u trenutku kada je imao 26 miliona korisnika. Sada se Instagram može pohvaliti bazom od preko 100 miliona korisnika, a sem za iPhone, ova aplikacija za brzo slikanje, obradu i deljenje fotografija, postoji i u verziji za Android, a nedavno su predstavljeni i profili koji su vidljivi i na vebu. Hoće li biti iPad aplikacije, Sistrom nije hteo da govori, ali je zato bio otvoreniji za druge detalje vezane za budućnost Instagrama.
Razgovor je počeo u skladu sa najnovijim vestima, jer je negde pred sam nastup, Instagram upravo ukinuo podršku za Twitter karte, koje omogućavaju developerima da “zakače” svoje sadržaje uz tvitove. Instagram je među prvim krupnim igračima koji je podržao ovu novinu iz Tvitera pre nekoliko meseci, pa su korisnici, do juče, bili u prilici da “prošire” tvit kako bi videli celu fotku sa Instagrama.
Instagram i Facebook sada drže najveći deo tržišta društvenog i mobilnog deljenja slika, a ukidanje podrške za Twitter karte je, u tom smislu, logičan potez u borbi za očuvanjem te pozicije.
Sistrom je ovaj potez objasnio željom da korisnici imaju što bolje iskustvo, te da budu tamo gde se sadržaj zaista nalazi. Integracija sa Twitterom, u drugačijem obliku, ostaje, a tim će istražiti sve mogućnosti kako bi, prema njegovim rečima, pružio što bolje iskustvo. Instagram sada već neko vreme ima svoje hashtagove, naravno mogućnost lajkovanja i komentarisanja.
Upitan o tome da li Facebook stoji iza ove odluke Instagrama, Sistrom je odgovorio da napuštanje podrške za Twitter karte nije posledica akvizicije ovog startapa od strane najveće društvene mreže na svetu, već da se radi o želji da korisnici budu tamo gde je sadržaj.
On je dodao da se trenutno mnogo više slika sa Instagrama deli na Fejsbuku, te da tim radi na otkrivanju pravih načina za što bolju integraciju. Instagram je odvojen ekosistem, gde korisnici imaju svoje profile i pratioce, ali postoje preklapanja sa prijateljima na Fejsbuku, te je zanimljivo šta Instagram i Facebook mogu da urade na tom polju.
Sistrom je takođe objasnio da je Instagram Facebooku ono što je Googleu YouTube, te da će ovaj proizvod uvek biti nezavistan u izvesnoj meri, uz mentorstvo Fejsbuka, te njihovu infrastrukturu i ostale pogodnosti. Posle akvizicije, niko nije ostao bez posla, već se ceo tim preselio u sedište najveće društvene mreže.
Na kraju, Siger i Sistrom osvrnuli su se na “sledeću veliku stvar”: brzo deljenje video klipova, na Instagram način. Sistromovo mišljenje je da će se ovo desiti, kada dođe pravi trenutak. Da li će to poći za rukom Fejsbuku ili čak njima samima on nije siguran, ali je istakao da veruje da će jedan od sledećih velikih startapa biti onaj koji uspešno rešava problem mobilnog deljenja video snimaka.
Instagram ne radi na ovom rešenju, jer, prema njegovim rečima, ima i previše posla, te mora da zadrži fokus, ali ko zna šta budućnost nosi.
Objavio/la članak.
četvrtak, 6. Decembar, 2012.