Beogradska ekipa pravi platformu za kreatore igara — Thoril je Elance za game developere

Nedavni pobednici Pioneers Unplugged, ekipa iza platforme Thoril, planira da osvoji svetsko tržište. Uverenje da ovo mogu da učine pruža im poznavanje gejming industrije, mentorska podrška i strpljenje.

Marija Gavrilov
13/05/2015

Iskustvo je u mnogo (ne)uspešnih avantura pokazalo da je sinhronizovan i dobar tim najznačajniji element preduzetničkog uspeha. Između ostalog, biznis se u najvećoj meri vrti oko ljudi. No, jedna začkoljica sa ljudima jeste da nije uvek lako pronaći prave osobe za pravi posao.

Vođeni ovim problemom, Milan Jerković, Petar Korda, Aleksandar Vratonjić Gligorijević i Nikola Dameski stvorili su Thoril – platformu koja će ti pomoći da pronađeš potrebne članove tima ukoliko odlučiš da kreiraš novu igru!

Način na koji Thoril funkcioniše je jednostavan – ukoliko imaš ideju za igru i znaš kakav profil ljudi tražiš za svoj tim, sve što treba učiniš jeste da postuješ opis projekta i kažeš ko ti je sve potreban. Ostali korisnici platforme imaju pristup tvom “oglasu”, nakon čega mogu pružiti komentare ili se prijaviti.

Nedavna pobeda na Pioneers Unplugged koji smo organizovali bilo je bitno priznanje da je tim na dobrom putu, a Milan je podelio sa nama šta za njih to znači:

milan-jerkovicDrago nam je zbog pobede jer je to neka vrsta potvrde da sve što radimo ima smisla, a posetu Pioneers festivalu ćemo da iskoristimo da pričamo sa što više ljudi koji su imali iskustva u radu sa igrama i da potencijalno sa nekima od njih ostvarimo saradnju.

Što se biznis modela tiče — uzimaju procenat od igara koje se urade preko njih. Prihode trenutno nemaju, ali imaju dva projekta koja će uskoro biti u izradi. Kako nam kažu, za ozbiljniju zaradu im treba mnogo više, ali je prednost što je uglavnom cena projekata dosta visoka.

Specijalizacijom do pobede nad konkurencijom

Milan, Petar, Aleksandar i Nikola za sada su jedini članovi tima, a ideja se rodila prošle godine kada su se upoznali na seminarima Amchamps. Oktobra momci ulaze u ICT Hub i počinju sa ozbiljnim radom.

Njihovo prethodno iskustvo značajna je osnovica za dobar proizvod i plasiranje na odgovarajuće tržište: Petar je nedavno završio ETF, frilenser je, a u slobodno vreme pravi igrice; Aleksandar, sa decenijom iskustva u IT-u, je zadužen za prodaju i marketing; Nikola se bavi dizajnom, a trenutno radi za jednu od najvećih američkih digitalnih agencija; Milan završava ETF, pola radnog vremena radi u jednoj kompaniji, a u slobodno vreme kreira igre.

Ovu četvorku motiviše to što su deo kreiranja ogromne industrije, a ne samo posmatrači:

Odrasli smo igrajući igre i ako pogledamo šta smo igrali pre samo deset, petnaest godina, a kako igre izgledaju sada vidimo ogroman napredak. Kada se pogleda kakve igre i platforme tek dolaze, super je biti deo cele te priče. Super je osećaj kada otkriješ neku novu igru, a još bolji ako možeš na neki način da pomogneš celom procesu pravljenja.

Cilj tima je da Thoril za tri do pet godina postane svetski priznata platforma, a smatraju da njihov proizod od ostalih ponajviše razlikuje uska specijalizacija:

milan-jerkovicNaš cilj je da budemo fokusirani samo na gejming. Mislimo da trenutna rešenja ne zadovoljavaju sve potrebe koje postoje kada se pravi jedna igra, kao i da ne pružaju dovoljno dobar kvalitet krajnjeg proizvoda. Takođe, želimo da se fokusiramo na timove. Igru pravi više od jedne osobe, a ako je, na primer, jedan član tima u Brazilu, jedan u Indiji, to retko kad ispadne dobro.

Stpljenje je prednost

Thoril ekipa za sada se oslanja na samofinansiranje, ali predviđaju priključenje nekom akceleratoru kada procene da su spremni za to.

Ne bismo da uđemo u svaki akcelerator,  već onaj za koji procenimo da može da nam pomogne u smislu boljeg definisanja biznisa i pribavljanja novih korisnika. Ima ih baš malo koji su fokusirani na gejming, ali pratimo šta se dešava.

Milan kaže da ih okruženje podržava, čak i ako nekada ne razumeju šta oni to prave. Trenutni napori usmereni su na prikupljanje timova koji rade na igrama, sa jedne strane i marketinških agencija sa potrebom za autsorsingom, sa druge.

U ovom trenutku taj deo je offline, ali radimo na platformi koja će da automatizuje i pojednostavi ceo proces. Tako da svi timovi/studiji koji se bave razvojem video igara mogu da nam se jave ako su zainteresovani da ih ubacimo u naš program.

Slične platforme okrenute developerima poput Rent a coder, Elance, Freelance i sl. govore da postoji potencijal ovakvog povezivanja projekata sa pojedinačnim developerima ili kompletnim timovima. S druge strane, gejming industrija je dovoljno specifična da im treba nešto svoje, ali ostaje da se vidi da li je model koji je ova četvorka osmislila odgovarajući.

Ono što ovaj tim, kao i sve druge startape, očekuje je osluškivanje tržišta i prilagođavanje njihovim potrebama i pametan marketing. Ako u tome uspeju, mogli bi da preuzmu veliki kolač značajnog gejming tržišta.

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

sreda, 13. Maj, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Kiro

četvrtak, 14. Maj, 2015.

Momci samo napre, strpljenja i truda a uspeh dolazi

Милош

četvrtak, 14. Maj, 2015.

Bilo bi kul, nisam siguran da li to vec ima, kad bi svaki korisnik mogao da ima svoj profil, tipa portfolio na sajtu. Da se tako reklamira. Sta mislite? Tipa posebna stranica za svakog korisnika.

Biljana

sreda, 13. Maj, 2015.

Svaka cast momcima! Imala sam priliku da ih upoznam u ICT Hub-u i zaista su sjajni. Zaisa se nadam da ce uspeti :)