IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Baidu, koga često nazivaju „kineskim Google-om”, susreo se ove godine i sa padom svojih akcija od skoro 40 odsto.
Najveći kineski internet pretraživač, Baidu, izgubio je od prošle godine, kada je ovaj gigant bio na vrhuncu zarade, više od 60 milijardi dolara tržišne vrednosti. Ovaj pretraživač, koji je deo kineskog internet trougla Baidu, Alibaba i Tencent, popularno nazvanog zajedničkim imenom „BAT”, suočen je sa sve težim uslovima na tržištu oglašavanja zbog čega je počeo da zaostaje za svoja preostala dva rivala, piše CNBC.
Baidu, koga često nazivaju „kineskim Google-om”, susreo se ove godine i sa padom svojih akcija od skoro 40 odsto. Nasuprot tome, akcije Tencenta su porasle za nešto više od šest odsto, a deonice giganta u oblasti e-trgovine Alibabe za više od 27 odsto.
Sredinom maja prošle godine tržišna vrednost Baidu-a iznosila je oko 99 milijardi dolara, a cena akcija mu je dostizala 284 dolara. Međutim, deonice ovog kineskog giganta za pretragu pale su od tada na 96,7 dolara po akciji, a njegova tržišna kapitalizacija na 33,8 milijardi dolara, dok Tencent i Alibaba vrede više od po 400 milijardi dolara.
Baidu je duže vreme uživao dominaciju na kineskom tržištu pretraživača s obzirom na odsustvo velike konkurencije, kada je Google 2010. godine napustio kinesko tržiste. Umesto da iskoristi šansu, Baidu je sporo reagovao na rast broja mobilnih uređaja i suočio se sa sve većom konkurencijom novih učesnika poput TikTok-a, koji su u ovome videli šansu za probijanje na ovo veliko tržite, a kao rezultat, oglašivači su u njima videli potencijal i prebacili svoj budžet na ove platforme.
U Kini već neko vreme postoji trend takozvanih „super aplikacija”. To su proizvodi poput Tencent-ovog WeChat-a ili Ant Financial-ovog Alipay-a koje korisnik može koristiti za različite stvari, od online plaćanja do naručivanja hrane u okviru jedne aplikacije. Baidu mnogo ulaže u ponudu mobilnih uređaja i ima aplikaciju u okviru koje korisnici mogu da pretražuju i gledaju video snimke, kao i brojne druge funkcije. Da broj korisnika ove aplikacije raste govori i saopštenje kompanije od prošle nedelje kada su objavili da je broj dnevno aktivnih korisnika na aplikaciji premašio 200 miliona.
Baidu je svoj posao usmerio i ka razvoju proizvoda veštačke inteligencije kao što su autonomna vožnja i voice asistent. U izveštaju prvog kvartala CEO Robin Li izjavio je da Baidu AI koriste za pružanje poslovnih rešenja za preduzeća i lokalne samouprave, što im olakšava širenje na tržiste.
Iako se mnogima čini da će 2019. biti bolna godina za Baidu, prognoze su da će tržište već 2020. godine doživeti oporavak kada će neka od ovih ulaganja početi da donose zaradu.
Objavio/la članak.
utorak, 20. Avgust, 2019.