Aplikacija koja ne postoji prikuplja novac u humanitarne svrhe — lekcija za Silicijumsku dolinu

Tim koji stoji iza projekta „It is What It is” pokušava da ukaže na koji način tajnovitost i ekskluzivnost privlače Silicijumsku dolinu.

Da li se sećate koliko je pažnje privukla društvena mreža Clubhouse pre nešto više od mesec dana? O njoj ste mogli da saznate nešto više iz komentara onih koji su dobili pozivnice, jer se potenciralo na ekskluzivnosti ‒ formi koja očigledno „pije vodu” kad treba da se privuče pažnja „važnih igrača” Silicijumske doline. Podsetimo se, u vrlo nepovoljnom periodu za poslovanje startapa Clubhouse je dobio investiciju tešku 10 milijardi dolara. 

Upravo taj trend prošle nedelje bio je „trn u oku” nekolicini američkih tech radnika, ali i inspiracija da od jedne spontane epizode ćaskanja na Twitteru naprave poziv za donacije. I to, po svemu sudeći, vrlo uspešan.

Kako piše Business Insider, bilo je potrebno svega nekoliko dana da bi jednostavna kombinacija emotikona i natpisa „It is What It is”, postali viralni u delu javnosti Twittera koji prati razvoj globalne tehnološke scene. Počelo je tako što je sredinom prošle nedelje nekoliko desetina tech radnika različitih profesija postavilo popularni TikTok emotikon pored svog korisničkog imena, iz puke dosade. Kako je raslo interesovanje da se otkrije šta simboliše i šta znači fraza, velikom brzinom se razvijala i diskusija na Twitteru.

U tim okolnostima pomenuta grupa je shvatila, pošto im se već pružila prilika, da treba da poentiraju na najkorisniji način ‒ sakupljanjem donacija za fondove koji se bore protiv sistemskog rasizma.

Iz šupljeg u prazno do 200.000 dolara

Tim koji stoji iza projekta objasnio je u petak uveče da je reč o nepostojećem projektu i pozvao sve zainteresovane da budu humani i doniraju novac fondovima za borbu protiv sistemskog rasizma, kad su već pokazali interesovanje u tako velikom broju. Tim je u subotu uspeo da sakupi oko 200.000 dolara za donacije, a na njihovom sajtu bilo je oko 50.000 korisnika koji su upisali svoje mejlove, kako bi dobili još informacija o nepostojećem projektu. 

U zvaničnom saopštenju grupa objašnjava zbog čega je napravila takvu, zagonetnu, atmosferu. Njihovo mišljenje je da postoji status quo u ponašanju tehnološke industrije koji se jasno oseća na primeru potražnje i interesovanja za ekskluzivne društvene mreže, ta misterioznost koja je daleko primamljivija nego ulaganja u goruća socijalna pitanja. Cilj je bilo da se preusmeri pažnja sa takvog trenda na pomoć marginalizovanim grupama.

A kada je reč o pravom poreklu kovanice „It is What It is”, dolazi iz video-klipa, koji je vrlo popularan na TikToku. Na njemu su mladići koji oponašaju jedni druge dok izgovaraju frazu, kao deo igre. Što se tiče emotikona, TikTok korisnici ga uglavnom koriste za postiđenost i ulagivanje.

Ovo je samo još jedan u nizu primera da je posredi proces preispitivanja mnogih aspekata poslovanja u tehnološkoj industriji. Prisetimo se da su mnogobrojne kompanije preduzele različite inicijative kako bi se iz upotrebe izbacili termini koji sadrže rasne konotacije.

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Tomislav Jelesijević

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu