IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Alat za sada detektuje korišćenje samo jednog Photoshop plugin-a, ali testovi pokazuju da je duplo uspešniji u prepoznavanju od ljudi.
Manipulacija fotografija je svoju istoriju započela praktično od same pojave fotografije kao novog medija. U poslednjih par decenija, “fotošop” je ušao u sleng kao termin koji označava fotografije koje su kompjuterski značajno obrađene. Pored slika, kojih su svi svesni, internet su u poslednje vreme počeli da prepljavljuju i deepfake video snimci.
Najnovija generacija alata za lažiranje fotografija i snimaka koristi mašinsko učenje kako bi brže i lakše došla do boljih rezultata. Međutim, kompanija Adobe (koja stoji iza Photoshop-a) razvila je alat koji koristi mašinsko učenje u suprotne svrhe – detektovanje fotografija kojima je manipulisano na neki način.
Naučni istraživači iz Adobe-a i sa Univerziteta Berkli stoje iza ovog proizvoda. Machine learning alat je istreniran pomoću hiljada slika lica nađenih na internetu. Na kraju je napravljen test i njegovi rezultati su upoređeni sa rezultatima ljudi. Alat je uspeo da identifikuje obrađene slike lica u čak 99% slučajeva, za razliku od ljudi koji su ostali na samo 53% uspešnosti.
Sa jedne strane logično je što Adobe želi da stane iza ovakvog proizvoda, budući da je njihov Photoshop postao sinonim za pojavu prema kojoj većina ljudi ima vrlo negativan stav. Ono što je još uvek velika barijera je to što alat za sada prepoznaje samo fotografije na kojima je korišćen popularni Adobe-ov Face Aware Liquify plug-in. Naravno, u pitanju je još uvek prototip, a plan je da se razvije proizvod koji bi detektovao sve vrste manipulacija.
Inače, ovo nije prvi put da Adobe razvija dodatke koji koriste mašinsko učenje da bi došli do rezultata.
Objavio/la članak.
petak, 19. Jul, 2019.