IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ukoliko nemate blog, velika je verovatnoća da propuštate priliku da privučete korisnike i uvećate svoju zaradu.
Većina uspešnih modernih biznisa ima svoj blog. To je nešto što će novi preduzetnici često čuti ili pročitati kao savet — ako pokrećeš biznis, obavezno uz njega pokreni i blog.
Otkud to?
Ovo dolazi pre svega iz činjenice da ljudi — iznenađujuće — ne vole reklame, i da na internet idu da bi konzumirali sadržaj.
Uspešni onlajn biznisi uradili su logičnu stvar, okrenuvši se proizvodnji zanimljivog i korisnog sadržaja za svoje korisnike, umesto besomučnog ulaganja u reklame.
Jedan od najefektivnijih oblika sadržaja na internetu je upravo pisana reč, pa ne čudi što brendovi koji su se okrenuli sadržajnom marketingu vole da bloguju.
Opet, mnogi su skeptični prema blogovanju. Mnogi preduzetnici misle da će im to oduzeti mnogo vremena, a da im neće dati odgovarajuće rezultate.
Istina, blogovanje može da bude i naporno i svakako oduzima vreme — ne previše vremena doduše — ali se takođe i višestruko isplati. Ne morate da mi verujete na reč, pogledajte samo rezultate istraživanja na HubSpotu.
Dakle, brojke su jasne. Ukoliko nemate blog, velika je verovatnoća da propuštate priliku da privučete korisnike i uvećate svoju zaradu.
Možda ste se našli u situaciji gde ste pomislili — čoveče, ja baš dosta znam o svojoj oblasti, ali ne znam kako da to pokažem potencijalnim korisnicima.
Bilo da se bavite prodajom softvera, popravkom bicikala, ili profesionalnim vođenjem naloga na društvnim mrežama, blog je odlično mesto da pokažete svoje znanje.
Ali, o čemu da pišem?
Pišite o praktičnim problemima i načinima da ih korisnik sam reši i to će vam dati njegovo poverenje. Neke teme su očigledne u svakoj oblasti, a za neke ćete morati da uradite malo istraživanja.
Recimo da imate onlajn biznis prodaje sadnica biljaka — očigledne teme su “Kako izabrati pravu saksiju za vašu biljku”, “Koliko i kada treba da zalivate svoje biljke”, “Kako da zaštitite svoje cveće od mačaka” i slično.
Uz to, trebalo bi da istražite šta ljudi najčešće pretražuju na internetu, a vezano je za vaš biznis. Ovo se radi pomoću različitih alata za istraživanje ključnih reči (keyword research). To je oblast u okviru SEO-a, i nije tema ovog članka, ali možete o tome naći detaljne tutorijale i članke na internetu.
Rešite mi jedan problem putem bloga, misliću da ste kul. Rešite mi sto problema i misliću da ste ekspert.
Ne morate biti SEO ekspert da biste shvatili da ljudi pretražuju ono što ih interesuje, a to su njihovi problemi i izazovi. Ukoliko ponudite dobra rešenja za te probleme, eto vama saobraćaja. To je dovoljno SEO znanja za početak.
Vaš SEO workflow za početak može izgledati ovako:
I tako u krug.
Ako su vam ovi termini nepoznati, ne brinite. To su osnove SEO-a koje možete naučiti čitajući blogove na tu temu, kojih zaista ima gomila. Verovatno najbolje mesto za početak je Moz.com i njihov Beginner’s guide to SEO.
Očigledno, tema vašeg bloga ne bi trebalo da budete vi i vaš biznis, već problemi vaših korisnika.
Ipak, neke kompanije nalaze za shodno da na svom blogu “Požele dobrodošlicu Marku, našem novom backend developeru”, kao i da blog koriste za logovanje pečeva “Izašla je verzija 0.948.1172 sa novim fontom za dugmiće”.
Molim vas da ne budete jedna od tih kompanija.
Pozitivni efekti bloga na optimizaciju vašeg sajta za pretraživače ne dolaze brzo, pogotovo ako imate jaku konkurenciju koja je autoritet u domenu i ima veliki blog. Vremenom će i vaš blog rasti, što po pitanju sadržaja, što po pitanju poseta, i počećete mnogo bolje da se rangirate. Na ovo će posebno uticati tekstovi sa “efektom slaganja” koje smo spomenuli u prvom delu teksta. Ne bi bilo loše ni da stare objave — pogotovo one uspešne — ponekad osvežite i ažurirate, jer će tako ostati relevantne.
Ogromna korist koju startapi i ostali biznisi mogu da imaju od bloga jeste građenje mejling liste.
Znam, i ja mrzim kada mi neko traži imejl adresu uz neku poruku za nabijanje krivice. Često posramljen moram da kliknem na nešto tipa “Ne, ne želim da zaradim milion dolara i privučem 195,172 korisnika na svoj blog” kako bih izbegao davanje svog mejla per nego što pređem na čitanje sadržaja.
Sa druge strane, vrlo rado ostavim adresu i obradujem se mejlu od nekog sajta ili bloga koji me zainteresuje. Često se sabskrajbujem na blogove koji mi zaista donose vrednost — i nije mi ni žao ni teško.
Slično je i sa vašim čitaocima.
Jedan deo njih neće želeti da vam ostavi svoju adresu i to je u redu. Drugima će se pak svideti to što radite i jedva će čekati da dobiju mejl od vas, a to bi ujedno mogli biti i potencijalni kupci.
Koliko tek mejling liste mogu da budu korisne za startape je čitava tema za sebe i u nju nećemo zadirati u ovom tekstu. Recimo samo da vam mejl može služiti kao dodatni vid marketinga, kao i za distribuciju sadržaja i ponuda drugačijih od onih koje imate na svom sajtu.
Čak i ako ne znate kako biste iskoristili mejling listu osim za slanje novih objava sa bloga, nema veze. Obavezno ostavite čitaocima mogućnost da vam ostave svoj mejl, pa ako vi ne znate, neki dobar imejl marketar bi vam mogao pomoći kada lista postane malo brojnija.
Ljudi se ne vezuju za puke informacije — ljude pokreće priča. Jednostavno, naši mozgovi su takvi da lakše pamte i razmišljaju kroz priče, nego kroz činjenice.
Putem bloga možete ispričati svoju priču i omogućiti ljudima da vas bolje upoznaju.
Razumem da se ovo kosi sa onime da ne bi trebalo da pišete o sebi, ali ovo je moguće uraditi na suptilan i elegantan način koji može da zainteresuje ljude za vašu priču.
Ispričajte nam zašto ste pokrenuli svoj biznis. Šta mislite o trenutnim trendovima u industriji? Zašto mislite da je važno da problem koji rešavate bude rešen?
Pokažite vašim korisnicima da iza vašeg brenda stoje ljudi, i dajte im priliku da sa tim ljudima osete konekciju.
Ovo će vašu kompaniju učiniti “ljudskijom”, a korisnicima će biti lakše da se sa vama identifikuju, što će vam dugoročno doneti verne korisnike i kupce.
Kao što smo imali prilike da vidimo, ako blogujete kako treba imaćete saobraćaj na vašem sajtu, ljudi će vam verovati i izgradićete autoritet u svojoj oblasti.
Nakon što ste nekome pokazali da ste relevantni u svojoj oblasti, a ujedno i izgradili poverenje sa njim, kliktanje na dugme “Kupi” postaje mnogo lakše za tu osobu.
Naravno, moguće je konvertovati i samo pomoću dobrog copywritinga.
Ipak, ako biste imali dve identične ponude za neki proizvod X, jednu od kompanije koja ima samo landing page sa odličnim prodajnim tekstom, a drugu od kompanije čiji blog već dugo čitate i čiji ste pratilac — šta biste izabrali?
Upravo tako.
Postoji još jedna zanimljiva stvar koja se dešava kada objavljujete koristan sadržaj.
Iako ste, na primer, objasnili ljudima kako da urade nešto što im je potrebno — naprave reklamu, nauče programiranje, SEO optimizuju svoj sajt — dosta ljudi će na kraju dana biti voljno da vam plati da vi to uradite za njih. To je fascinantan fenomen u psihologiji kupaca, ali mnogi preduzetnici tvrde da su upravo tako dobili brojne verne mušterije.
Zašto se ovo dešava, ko će ga znati, ali verovatno zbog toga što su ljudi ili lenji, ili se plaše da nešto ne pokvare ako sami probaju da urade ili jednostavno nemaju dovoljno vremena da urade to sami. Zbog toga kupuju od vas, jer vi očigledno znate kako se to radi — uostalom, imate ceo blog na tu temu (autoritet, sećate se?).
Pored proizvodnje kvalitetnog sadržaja, trebalo bi da razmišljate i o njegovoj distribuciji. To je tema za drugi tekst, ali imajte u vidu da samo štancanje sadržaja nije dovoljno — on treba i da dođe do korisnika.
Takođe, iako su jasni benefiti koje blog može da ima za vaš biznis, moguće da on nije uvek pravo rešenje.
Za startap u klasičnom smislu — kompaniju koja pravi softverski proizvod i želi da testira biznis model — blog je najčešće odlično mesto za dobijanje povratnih informacija. Za neke druge modele poslovanja verujem da bi se blog mogao pokazati kao veća muka i obaveza nego korist.
Oh, i još jedna stvar.
Blog mora da bude profesionalan.
Divno je ako umete da pišete za internet ili imate nekog takvog u timu. Ipak, ako se ne osećate sposobnim da ovo radite ili jednostavno dobijete loš fidbek na svoje pisanje, često je najbolje unajmiti freelance bloggera.
Profesionalac će ipak najbolje znati da pretoči vaše ideje u tekstove koji će privući posete i zaintrigirati publiku.
Objavio/la članak.
petak, 15. Septembar, 2017.