IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Dunja Lazić, menadžerka za medije u startapu Toggl deli sa nama 10 saveta kako da pišemo mejlove koji će nam doneti značajno bolje konverzije.
Radim u Togglu od 2015. i za dve godine sam dovela preko 150 hiljada poseta na sajt (*za koje imam podršku u metrikama) zahvaljujući, skoro isključivo, “hladnim” mejlovima.
Najviše sam se bavila prisutnošću u medijima, pregovaranjem partnerstava za kreiranje različitog sadržaja, gostujućim tekstovima i “pominjanjem” Toggla na relevantnim blogovima iz industrije i generalno, povećavajući tako saobraćaj koji dolazi sa drugih sajtova na Toggl (refferal).
U tom procesu, poslala sam oko 500 mejlova, koji su rezultirali sa 94 nova linka sa domena visokog autoriteta (DA). Što znači da je stopa uspešnosti publikovanja onoga što sam poslala bila oko 18%. Nije loše.
Vrlo je važno napomenuti na početku: Lično sam otkucala i pažljivo prošla kroz svaki pojedinačan mejl koji sam poslala. Ne zvuči baš skalabilno?
Dakle, pre nego što nastavite sa čitanjem, imajte u vidu — ovde neće biti nikakvih čuda, neću podeliti sa vama nikakve growth hakove ili nekakve piramidalne šeme koje će vas brzo obogatiti. Svaki savet koji ću navesti ispod prošao je kroz krv, znoj i suze.
Tokom prvih nekoliko nedelja pažljivo sam beležila svaki mejl koji sam poslala i svaki odgovor, kao i to da li je vodio do uspešnog linkovanja ili ne. Ovako je izgledala ta tabela:
U suštini, na svakih 5 poslatih mejlova, dobila bih jedan objavljen članak na domenu visokog autoriteta koji sadrži link ka Togglu.
Stopa konverzije od posete do registrovanog korisnika na ovim člancima bila je zapanjujućih 40%. Izgleda da earned media zaista radi.
Tokom sledećih godinu i po dana, nastavila sam sa radom na ovome, šaljući oko 500 mejlova koji su rezultirali sa 94 objavljivanja i 150 hiljada poseta na Toggl. S obzirom na to da je stopa konverzije bila u proseku 40%, to znači da smo samo putem mejlova dobili skoro 60 hiljada novih korisnika.
Ako mi ne verujete na reč, evo pregleda konverzija:
Kao što sam pomenula gore, ovi linkovi došli su iz:
[Veliki pozdrav Zapieru koji nam je konstantno dovodio visoke brojeve kvalitetnih poseta i zadivljujuće konverzije. Ako pravite aplikacije — obavezno postanite partner sa njima]
I sve ovo su omogućili dobri prodajni mejlovi, što me dovodi do sledećeg:
Ovo su tehnike koje sam koristila kako bih dovela 60 hiljada novih korisnika startapu u kom radim.
Pre nego što i otvorite aplikaciju koju koristite za mejlove, morate uraditi detaljno istraživanje osobe kojoj se obraćate. Guglajte njihovo ime, čitajte njihove online radove, bukmarkujte one koji su dobri, iskrolujte njihove profile na društvenim mrežama, naučite šta ih čini srećnim, ljutim ili malo iznerviranim.
Proverite koje političke kandidate podržavaju, koji su im stavovi povodom važnih društvenih tema, oko čega će najverovatnije da se izjasne i generalno — do čega im je stalo.
Utefterite: Istraživanje će vam pomoći da naučite šta ih interesuje i da dođete do onoga što će ih sigurno zainteresovati u vašem mejlu. Mudro iskoristite informacije koje prikupite.
Pro tip: Ako tražite medijsku pažnju, obavezno čekirajte Muckrack⚠ — alat koji vam pomaže u pronalasku i kontaktiranju novinara, nezamenljiv je za posao kojim se bavim.
Ovakvi mejlovi nazivaju se “hladnim” (cold) sa razlogom. To je vaš prvi kontakt sa ljudima koji znaju malo ili ništa o tome ko ste vi. Na vašu nesreću, ljudima se uglavnom više dopadaju stvari sa kojima su upoznati od novih i nepoznatih. Zbog toga uglavnom jedemo na istim mestima i težimo mišljenju da su naši običaju superiorniji od drugih.
Na sreću, postoje načini koje možete uraditi da im se približite i predstavite. Pre slanja mejla, zapratite ih na društvenim mrežama, probajte da uđete u interakciju sa njima i vidite kako će to ići. Još jedan dobar način za to je da ih kontaktirate nakon njihovog velikog životnog uspeha, jedno brzo “čestitam” ostaviće jako dobar utisak.
Probajte da se postarate da zapamte vaše ime pre nego što im pošaljete mejl.
Ovo je suvišno napominjati. Pobrinite se da pomenete njihovo ime, their beat (if they’re journalists) ili naziv njihove kompanije. Pišite o tome zašto su oni posebni vama i šta ih je izdvojilo od mnogih drugih.
Utefterite: Novinari i drugi eksperti mogu odmah primetiti generički mejl, tako da nemojte ni pokušavati da ga šaljete.
Dodala sam ispod još nekoliko saveta kako možete bolje personalizovati mejl koji šaljete.
Na početku sam postavila sebi uslov da ne šaljem ništa pre nego što ne nađem bar jednu zajedničku stvar sa onim kome šaljem mejl.
Naći nešto zajedničko sa ljudima sa kojima pokušavate da razgovarate čini verovatnijim da ćete delovati familijarno i samim tim ćete im se više dopasti.
Ovaj mali trik vam može značajno povećati uspeh. Na kraju dana, koristimo ga u datingu sve vreme.
Ako smo iskreno zainteresovani za konverzaciju koju vodimo i za ljude sa kojima razgovaramo, i oni će početi iskreno da se interesuju za nas. Ljudi vole da im budu postavljana pitanja, samo se postarajte da pogodite temu i oni neće moći da odbiju da vam ne odgovore.
Sa kim god da pričate, naučite dovoljno o njima da otkrijete šta ih loži i započnite konverzaciju o tome.
Udice za emocije (emotional hooks) služe kao odličan način da aktivirate svoje čitaoce i koriste se u pisanju fikcije već godinama. Dovoljna je da izmenite mejl koji šaljete na samo par načina, ali kada uradite to kako treba veoma je efektivno.
Ovde možete pročitati vodič za početnike na tu temu.
58% novinara kaže da je idealna dužina PR saopštenja od 2-3 pasusa. Probajte da primenite ovo na svaki mejl koji šaljete. Nemojte prodavati i izgubiti se u dugim pičevima koji će preopretertiti vašeg čitaoca sa previše informacija.
Razmislite o tome što pišete, ostanite fokusirani na glavnu poentu vašeg mejla i izmenite sve nepotrebne delove. Pošto zvuči lakše nego što zapravo jeste, probajte ovo: dodelite cilj svakom svom mejlu i onda to uradite za svaku rečenicu. Kada uradite to, izmenite rečenice koje nisu u skladu sa glavnim ciljem ili poentom vašeg mejla. Vremenom će postati lakše.
Volela bih da mogu da kažem da je početnička greška pokušati i postići bilo koju vrstu veze fokusirajući se samo na sebe, ali to bi bila laž. Istina je da, u marketingu i PR-u i našim privatnim konverzacijama, težimo tome da pričamo samo o sebi i stavovima koje mi pokušavamo da iznesemo.
Takođe, kada uđemo u razgovor sa drugim ljudima, usredsređeni smo samo na lične benefite i kako ono što drugi govore je povezano sa nama.
Zapamtite, vaš mejl neće biti relevantan osobi kojoj šaljete ukoliko nije o njima.
Iskoristite ove ljudske osobine protiv svog čitaoca i počnite da se fokusirate na njih i samo na njih. Svako ceni dobrog slušaoca.
Postoji toliko podataka o stopi otvorenih mejlova po vremenskim intervalima, a ja i dalje nekim čudom dobijam mejlove petkom uveče.
Prvo, pobrinite se za to da je vaš mejl i dalje relevantan, npr. nemojte deliti stare vesti koje su već pokrivene i nadati se da ćete dobiti poene za to. Nemojte ići kroz listu random kontakata i slati mejl pre nego što proverite da su ti ljudi zadržali ista interesovanja i posao.
Takođe, dobro proverite vremensku zonu i zakažite slanje mejla da im stigne kada su na poslu, na početku radnog vremena i još uvek koliko-toliko fokusirani.
Jutra su najbolja, ali ne prerano. Moja dosadašnja praksa je bila da šaljem tako da im stigne oko 11 prepodne. Svima je potrebno nekoliko sati na poslu da dobiju fokus, razmisle o svemu i isplaniraju dan pre nego što zarone u gomilu u notifikacija. Imajte poštovanja prema njihovom vremenu ako želite da vas primete.
Da sumiram, savršen pič mora biti: na vreme, relevantan, ličan i dovoljno interesantan da započne konverzaciju.
Follow-upovi imaju 30% veći procenat odgovaranja nego prvi mejlovi. Možda je to zbog upornosti, ali je takođe i zbog familijarnosti i mere-exposure efekta koji sam pomenula u drugom savetu. Tako da, postarajte se da pošaljete i naredni mejl, priznajući da znate kako su oni kojima šaljete zauzeti i bitni, dok pristojno zamolite da uzmu u obzir vaš mejl još jedanput.
Bonus predlog: Opremite se alatima! Pre nego što se upustite u avanturu slanja mejlova morate imati odgovarajuće alate za to.
Ja koristim Boomerang za zakazivanje slanja mejlova, Trello i Streak da vodim računa o tome sa kim razgovaram i naravno Toggl kojim pratim svoje vreme.
Ako ste radoznali, pisanje prosečnog “hladnog” mejla oduzima otprilike 60 minuta istraživanja i 15 minuta pisanja.
Ako ste zainteresovani za PR i kako PR može biti relevantan startapima, bacite pogled na moj PR vodič za startape kako bi dobili više kvalitetnih odgovora na mejlove koje šaljete.
Članak je prvobitno objavljen na Mediumu i preveden i objavljen na Startitu uz dozvolu autorke.
⚠ Link je uklonjen od strane originalnog autora: https://muckrack.com/
Objavio/la članak.
utorak, 14. Mart, 2017.