Zbog promene vlasništva Vidme domena, stari linkovi na poznatim medijskim sajtovima preusmereni na sadržaj za odrasle

Vidme startap osnovan je 2014. godine i trebalo je da bude konkurent YouTube-u, međutim, kompanija je prestala sa radom 2017. godine.

Nikola Momčilović
26/07/2021

Nedavno je nekoliko medijskih veb lokacija, uključujući Washington Post, New York Magazine i Huffington Post, greškom počelo da prikazuje neprikladan sadržaj nakon što je jedna kompanija za sadržaj za odrasle kupila domen Vidme, sada već neaktivne veb lokacije za hosting video zapisa.

Do problema je došlo jer su se mnoge veb lokacije oslanjale na domen vid.me za embedovanje video zapisa u svoje članke. Kako je Motherboard pisao, ovaj istekao domen kupila je kompanija 5 Star HD Porn i deluje da sada svaki Vidme link preusmerava na ovaj sajt. 

Iako su linkovi i embedovani sadržaji u međuvremenu uklonjeni, ovo ukazuje na rastući problem truljenja linkova na Internetu, odnosno fenomena hiperlinkova koji vremenom prestaju da upućuju na svoju prvobitno ciljanu datoteku, veb stranicu ili server zbog toga što je taj resurs premešten ili je jednostavno trajno nedostupan.

Prema studiji iz 2003. godine koja je analizirala preko 151 milion HTML stranica na Internetu, jedan u 200 linkova trulio je svake nedelje. Ova studija koju su vodili istraživači iz HP-a i Microsofta primetila je da je vreme poluraspada linkova bilo od 2 do 3 godine, nalazi koji su potvrđeni u drugoj studiji koju je sproveo Yahoo Directory 2017 godine

Drugim rečima, nova veb lokacija napravljena na Internetu sa 100 spoljnih linkova verovatno će imati oko 50 trulih linkova za oko 2 do 3 godine.

Drugo istraživanje, čiji su nalazi nedavno objavljeni u časopisu Columbia Journalism Review, analiziralo je preko 550.000 članaka u New York Times-u, koji su sadržali preko 2,2 miliona linkova do spoljnih veb lokacija. Oko 6 odsto linkova u člancima iz 2018. godine bilo nepristupačno, dok je blizu 72 procenta linkova iz 1998. godine bilo mrtvo.

Većina platformi društvenih medija omogućila je embedovanje svog sadržaja; Twitter je to učinio 2012. godine, a Facebook, Snapchat, YouTube i Instagram takođe omogućavaju neke oblike embedovanja. 

Ako se pravilno koristi, embedovani sadržaj može pomoći u ilustraciji bloga ili vesti na mreži i pružiti nivo verodostojnosti. Ali kada linkovi istrule, kao što se očigledno dogodilo u slučaju Vidme, to može biti ozbiljan problem ukoliko se odjednom pojavi potreba za sređivanjem hiljada unosa embedovanog sadržaja koji korisnike ne preusmerava tamo gde bi trebalo.

Nikola Momčilović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 26. Jul, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije