IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Trend da startapi nastaju u već izgrađenim kompanijama polako, ali sigurno je sve češći i u Srbiji. Jedan od primera je Wizzpress, koji je natao unutar jedne od vodećih domaćih hosting kompanija, Adriahostu. Wizzpress će se baviti pružanjem podrške i specijalizovanog hostinga za WordPress i namenjen je prevashodno profesionalcima iz različitih oblasti (ali ne developerima
Trend da startapi nastaju u već izgrađenim kompanijama polako, ali sigurno je sve češći i u Srbiji. Jedan od primera je Wizzpress, koji je natao unutar jedne od vodećih domaćih hosting kompanija, Adriahostu.
Wizzpress će se baviti pružanjem podrške i specijalizovanog hostinga za WordPress i namenjen je prevashodno profesionalcima iz različitih oblasti (ali ne developerima i kompjuter gikovima) koji će tehničke probleme oko WordPressa, hostinga i domena delegirati upravo njima.
Miloš Stanić, osnivač Adriahosta ispričao nam je šta je bila prekretnica u pokretanju ove ideje:
Ideja za ovako nešto se krčka već par godina u našoj kuhinji, ali smo konačno rešili da se pokrenemo. Adriahost je bio prisutan na WP Meetupu, dopao nam se community i energija toga dana.
Pored toga imali smo razgovore sa nekoliko jakih WP domaćih ekipa, što nas je sve motivisalo da dovršimo projekat jer verujemo u sinergiju domaćeg tržišta.
Prvi fokus Wizzpressa biće na engleskom govornom području i profesionalnim udruženjima na tom tržištu. Kao glavne korisnike vide prevodioce, vlasnike web prodavnica, kafića, restorana, apartmana, novinara, autora, advokata i sl., kojima će omogućiti punu tehničku podršku i hosting i na taj način omogućiti im da se što više fokusiraju na ono u čemu su najbolji.
Do ovih korisnika planiraju da dođu najviše preko Google AdWordsa, kroz long-tail keywords i retarget kampanje, ali i preko promocije na društvenim mrežama. S obzirom da u prvoj fazi žele da do korisnika dođu preko profesionalnih udruženja, ugovaranje partnerstava sa njima će im takođe biti jedna od strategija.
U ponudi već imaju dva paketa, jedan od 39$ mesečno koji generalno pruža 1h custom podrške i paket standardnih usluga i drugi od 89$ mesečno i pruža 3h podrške, a omogućavaju i jednokratnu uslugu od 49$ koja podrazumeva jednostavne taskove kao ažuriranje woredpressa i pluginova ili instalaciju i konfiguraciju nekog plugina i slično.
Ne može se reći da ovakva ponuda ne postoji već, tačnije ima ih dosta. Međutim, kako nam Miloš kaže, to je upravo ono zbog čega se i odlučio na baš ovaj korak:
Postoje desetine sličnih ekipa, ipak, sobzirom da smo hosting kompanija, da imamo dobar tim sa mnogo iskustva i da se nalazimo u zemlji prepunoj talenata – to nas odmah stavlja u top 10 ekipa u ponudi trenutno.
Moj moto u poslu je “kopiraj, ne izmišljaj”. Pronađemo biznis model koji pravi novac i to obično bude neka firma koja pravi milione. U procesu kopiranja mi uvek ispoljimo svoje specifičnosti i zato na kraju imamo originalnu ponudu, a ne bukvalno prepisan model.
I ono što je najbitnije, jeste logika da ako ta firma pravi milione, valjda ćemo mi biti u stanju da napravimo 1% od toga, a to bi nama bilo dovoljno.
Dakle nismo težili originalnosti, već je naša prednost iskustvo i ekipa.
Ipak, ima nešto što ih razdvaja u odnosu na konkurente sem tima, a to je pružanje i specijalizovanog WordPress hostinga koji će davati besplatno prve godine za klijente koji koriste Wizzpress podršku.
Dodatni troškovi za pokretanje Wizzpressa su dosta mali, jer Adriahost nudi podršku za hiljade svojih korisnika, a činjenica da je fokusiran na WordPress im još dodatno olakšava posao.
Miloš je u ovoj prvoj fazi razvoja bio jedini fokusiran na Wizzpress, ali mu je dosta pomoglo još 5 članova tima oko sređivanja sajta i definisanja podrške za klijente. Prva verzija je pokrenuta, ali kako to obično biva, verovatno će prolaziti kroz različita prilagođavanja u zavisnosti od povratnih informacija sa tržišta.
Kako ovaj startap nastaje u izgrađenoj kompaniji, investicija im nije potrebna. Međutim, to ne znači da ne žele da traže druge načine partnerstava:
Nije nam potrebna investicija, novca imamo. Ono što nam je potrebno su strateški partneri koji imaju svoje korisnike ili su u stanju da obezbede dobar PR na zapadu, proguraju jak referal program ili da nam pomognu da napravimo dobro strateško partnerstvo sa profesionalnim udruženjima.
Ovo je prvi startap projekat unutar Adriahosta, ali već razvijaju još jedan koji se blago dopunjuje sa ovim i takođe je okrenut ka WP zajednici, ali ovaj put pre svega developerima WP tema i pluginova. Kada dođe vreme o tome više da se priča, saznaćete kao i obično kod nas na Startitu.
Objavio/la članak.
utorak, 26. Avgust, 2014.