VoiceBo, startap koji razvija beogradski Bal Lab, želi da vrati primarni način ljudske komunikacije na Internet: glas

Iako je glas primarni način komunikacije za ljude, na internetu ga koristimo najmanje. Komunicira se najviše tekstom, ali i slikama i video klipovima, međutim, retko ko ostavlja bilo kakvu vrstu glasovnih poruka online. VoiceBo, startap za čiji razvoj je zadužen domaći Bal Lab, ima nameru da vrati primarni način ljudskog komuniciranja na internet. Ovaj “Twitter

Ivan Vesić
30/08/2012

Iako je glas primarni način komunikacije za ljude, na internetu ga koristimo najmanje. Komunicira se najviše tekstom, ali i slikama i video klipovima, međutim, retko ko ostavlja bilo kakvu vrstu glasovnih poruka online.

VoiceBo, startap za čiji razvoj je zadužen domaći Bal Lab, ima nameru da vrati primarni način ljudskog komuniciranja na internet. Ovaj “Twitter za glas” nudi mogućnost deljenja glasovnih snimaka na sopstvenoj društvenoj mreži, ali i na drugim web destinacijama, poput Tvitera i Fejsbuka. Dostupan je kao Android, iOS, Mac i Windows aplikacija (u desktop varijanti radi u Adobe AIR okruženju), a sem mogućnost da snimite svoj “Voice Bo”, takođe možete da dodate, uz glasovnu, poruku, i drugi sadržaj – poput tagova, opisa, slika, mapa i sl.

Aplikacija je lansirana nedavno i trenutno je u ranoj fazi. O tome kako VoiceBo napreduje i kakvi su planovi za budućnost popričali smo sa Vladimirom Trkuljom, menadžerom razvoja iz Bal Laba.

Šta je VoiceBo?

VoiceBo je aplikacija koja omogućava koriscnicima da objavljuju svoje audio snimke bilo gde online. Vaš snimljeni VoiceBo može da čuje svako na nekom od aktuelnih uređaja, kao što su smartphone ili kompjuter. VoiceBo aplikacija je potrebna samo korisniku koji snima glas. U pitanju je bespltana aplikacija i servis gde korisnici imaju mogućnost snimanja glasa u trajanju do pet minuta.

VoiceBo se može opisati kao Twitter i YouTube hibrid, ali za glas i audio, tako da korisnici sebe snimaju umesto da kucaju tekst.

Vašem VoiceBo snimku možete dodati i fotografiju, opis, lokaciju i tagove. Zavisno od podešavanja privatnosti VoiceBo poruke se mogu slati na mail, SMS-om, mogu da budu deljene na VoiceBo društvenoj mreži, kao i na drugim mestima, kao što su Facebook, Twitter, Google+ itd.

Sem aplikacije za iOS i Android, postoje i desktop verzije za Windows i Mac.

Evo ključnih prednosti koje VoiceBo ima:

Otkud ideja za VoiceBo?

Tvorac VoiceBo-a je godinama unazad koristio glasovne poruke kao prilog mejlovima (baš kao još jedan od koosnivača). Iako je ovo uvećalo produktivnost u velikoj meri, korišćenje snimaka kao priloga nije rešenje. Ako primalac poruke nije imao odgovarajući plejer, dešavalo se da ne može da čuje snimak. Bilo da koristite voice plug-in za Outlook ili druge aplikacije dostupne na tržištu, rezultat je limitirana funkcionalnost.

Tako je VoiceBo nastao iz ideje da se mejlom šalju snimci glasa. Kada je nastao koncept za VoiceBo, ubrzo je shvaćeno da se ova tehnologija može koristiti na brojne načine, imajući u vidu način na koji je problem rešen.

Odatle je koncept napredovao. Kompanija sada ima značajnu tehnologiju koja čeka na patentiranje.

Ko razvija projekat?

Rešenje se, u tehnološkom smislu, razvija u Beogradu od strane Bal Laba (kompanija za razvoj tehnologija). U skladu sa željama i dizajnerskim konceptom tvorca VoiceBo-a odgovorni smo za razvoj ovog rešenja. Takođe smo doprineli novim opcijama koje VoiceBo sada ima. Ja sam bio menadžer projekta, zajedno sa timom sastavljenim od 8 developera i dizajnera.

Koliko je dugo trajao razvoj?

Kada sam se pridružio timu u januaru, već je postojao solidan “temelj” za VoiceBo, a od tada smo intezivirali razvoj.

Da li budućnost društvenih mreža leži i u glasovnoj komunikaciji, zašto ona još uvek nije popularna?

Glas će igrati značajnu ulogu u budućnosti društvenih mreža i komunikacije, jer je to najprirodniji način za komunikaciju. VoiceBo postavlja standarde na ovom tržištu. Mi ne tražimo da ljudi zaborave na Facebook i druge društvene mreže, to bi bilo ludo. Mi vidimo VoiceBo kao odličan dodatak postojećim kanalima komunikacije, i kao novi način za prenošenje misli i osećanja. Već postoji veliko interesovanje od strane podkastera, kao i nekih slavnih ličnosti, jer oni preferiraju takvu vrstu komunikacije.

Ovaj segment tržišta je zapravo brzo rastući. Uzmimo Bubbly za primer: ova na glasu bazirana platforma Aziji ima 20 miliona korisnika. Tu je i SoundCloud. Ima dosta takvih rešenja koja privlače dosta investicija od strane velikih igrača venture capital industrije.

VoiceBo se diferencira u odnosu na druge igrače u ovom segmentu, tako da ćemo videti šta možemo da uradimo koristeći nekoliko komada našeg tajnog oružja i dobro isplaniranu medijsku promociju :-)

Kakvi su prvi utisci?

Prva verzija je lansirana pre par nedelja i primarno je bila okrenuta prijateljima i mreži kontakata. Koriste ga i rani usvajači i neki podkasteri, a dobijamo i odličan feedback od strane korisnika, ali i drugih dizajnera aplikacija.

Trenutno planiramo dalji razvoj, u skladu sa povratnim informacijama korisnika. Veoma nam je bitno da imamo korisnike različitih profila, jer smo već videli da postoje različite grupe korisnika i da koriste VoiceBo na različite načine – od slavnih ličnosti radi kontakta sa fanovima, preko podkastera do pevača. VoiceBo je namenjen svima.

I sam sam koristio VoiceBo tokom odmora, da bih pričao porodici i prijateljima o lokacijama koje posećujem. Tako nisam samo delio fotografije, već sam mogao i da pričam o mestima gde sam i stvarima koje sam radio. Čak sam uključio i mape da bi svi znali gde sam bio.

Kompanija se sada priprema za izlaganje na većem nivou, ali je inicijalni plan bio da lansiramo VoiceBo tiho, kako bi testirali temeljno, bez veće promocije.

Za sada, sve ide kako treba, i veoma smo srećni što nastavljamo da razvijamo VoiceBo, jer vidimo da su ljudi zaista zainteresovani da ga koriste u različitim situacijama.

Ivan Vesić

Objavio/la članak.

četvrtak, 30. Avgust, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije