Utisci sa DaFED#30 o UX i User testing

30. DaFED je prošao u dobroj atmosferi i priči o UX, a mi prenosimo najzanimljivije delove.

Branislava Milosavljević
11/03/2015

U sredu, 04.marta, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu, jubilarni DaFED je okupio veliki broj posetilaca koju su želeli da saznaju više o tome kako ugraditi korisničko iskustvo u proizvod i zašto je testiranje proizvoda u svim fazama razvoja obavezno, ali i kako testirati proizvod.

Korisničko iskustvo je podjednako bitno kao i vizuelni identitet, ali vizuelna interakcija je zanemarljiva ukoliko korisnici ne znaju kako da upravljaju ili komuniciraju sa aplikacijom ili sajtom, i to je upravo ono što je bio fokus 30. DaFED-a.

Zašto je bitno razumeti kako korisnici razmišljaju i testirati proizvod?

Predavanje Martina Naumana (Archilogic, Cirih) “User testing without going bankrupt” započelo je vrlo jednostavnim pitanjem: Zašto je korisničko iskustvo uopšte bitno? U svom predavanju, Nauman  je stavio je akcenat na značaj komunikacije sa korisnicima, pogotovo za startape, kako bi se na pravi način odgovorilo zahtevima tržišta, a na drugom mestu, kako bi se na najbolji način plasirao proizvod.

Korisničko iskustvo podrazumeva mnogo faktora, od kojih su neki pod kontrolom i direktno zavise od developera i dizajnera, a neki pak isključivo od ljudske interakcije. Iskustvo i uvid od korisnika presudno je za razumevanje ciljne grupe, samim tim i testiranje, a netestiranje proizvoda jedna je od najčešćih greški koje podjednako prave i startapi i veće kompanije. Izvesno je, što je Nauman pokazao na brojnim primerima, da ukoliko ne testirate proizvod, uskraćeni ste da saznate da li korisnici razumeju vaš proizvod i da li im je zaista potreban.

Koliko često i na koji način testirati proizvod?

Nauman je pokazao nekoliko jednostavnih, besplatnih načina kako doći do korisnih informacija, bilo kroz kratak upitnik, kratak razgovor sa potencijalnim korisnicima, video zapis, a možete početi sa Peek web sajtom.  Mnogo je načina da jednostavno i brzo testirate proizvod, i mnogo je razloga da to uradite kako biste dobili željeni prozvod. Sa druge strane, tu su i testing kompanije ako vi ne možete direktno da stupite u kontakt sa korisnicima.

Ukoliko niste imali priliku da posetite DaFED, na ovom linku možete pogledati Martinovo predavanje

UX tehnike

Suština korisničkog iskustva je mogućnost korisnika da pronađu i prepoznaju značaj u proizvodu i da bi se ta očekivanja ispunila, potrebno je poznavati mogućnosti, zahteve i ograničenja ciljne grupe. Kako?

Pre nego što jedan proizvod dospe na tržište, ono što svaki ambiciozan IT preduzetnik treba da ima na umu jeste da iskoristi svoje resurse da upozna korisnike kojima je proizvod namenjen.

Različite tehnike koje se mogu implementirati da bi se steklo bolje razumevanje korisnika objasnio je Darko Čengija (UX Passion, Zagreb) u predavanju “Principal techniques in User Experience” koje je posebno korisno za one koji rade u softverskoj industriji.

Ne postoji prosečan korisnik.

Bilo da je u pitanju mobilna aplikacija, web sajt ili softver, uspeh proizvoda vrlo često zavisi od jedne jednostavne činjenice, a to je da “ne postoji prosečan korisnik”, kako je istakao Čengija, dok je na vama je da otkrijete KO  je vaš korisnik.

Ukoliko nemate odgovore na ova pitanja, pogledajte predavanje Darka Čengije.

Sponzori martovskog DaFED-a su Vega IT Sourcing i Codeplicity, a predavanja sa prethodnih DaFED okupljanja možete pogledati i na zvaničnom YouTube kanalu organizacije, kao i na Startitu.

Branislava Milosavljević

Objavio/la članak.

sreda, 11. Mart, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije