Uroš iz Mad Head-a, novosadskog tima čija se igra za rekordno vreme našla na prvom mestu Big Fish Games-a: Loši uslovi ne smeju biti izgovor

Hidden Object Puzzle avantura (HOPA) Rite of Passage: The Perfect Show novosadskog razvojnog tima Mad Head Games stigla je rekordno brzo do prvog mesta najveće online prodavnice casual igara, Big Fish Games, što je još jedna potvrda potencijala game development industrije sa naših prostora. Rite of Passage: The Perfect Show igrače vodi u misteriozni Everlejk,

Ivan Vesić
26/06/2012

Hidden Object Puzzle avantura (HOPA) Rite of Passage: The Perfect Show novosadskog razvojnog tima Mad Head Games stigla je rekordno brzo do prvog mesta najveće online prodavnice casual igara, Big Fish Games, što je još jedna potvrda potencijala game development industrije sa naših prostora.

Rite of Passage: The Perfect Show igrače vodi u misteriozni Everlejk, gradić gde deca počinju da nestaju. Reč je o zanimljivoj detektivskoj priči sa natprirodnim elementima, dosta drame i obrta, sa raznovrsnim atraktivnim lokacijama i enigmatičnim likovima koji doprinose nezaboravnoj atmosferi i iskustvu igranja.

Za samo pet dana od datuma premijere Rite of Passage: The Perfect Show izbio je na prvo mesto liste najpreuzimanijih igara digitalnog izdavača Big Fish Games, sa prosečnom korisničkom ocenom 4,5 od 5.

Tim povodom smo popričali o razvoju igara u Srbiji, trendovima gaming industrije i sličnim povezanim temama sa Urošem Banješevićem, koji je Art Director u Mad Head-u.

Kada ste i kako počeli da se bavite razvojem igara?

Naš tim se sastoji od ljudi sa dugim iskustvom u game developmentu. Bavili smo se time skoro čitavu deceniju. Uglavnom smo radili na manje komercijalnim projektima i za strane studije na njihovim igrama. Međutim, jula 2011. smo odlučili da nam treba novi početak i da hoćemo da radimo na igri koja je u celosti naše delo. Tako je nastao Mad Head Games.

Koliko vas je u timu? Planirate li da širite ekipu za nove projekte?

Važno je napomenuti da veliki timovi nisu neophodno i produktivni timovi. Kvalitet umesto kvantiteta ovde zaista važi. Pa ipak, mi stalno tražimo nove članove. Kada smo započeli igru, bilo nas je samo petorica, danas nas ima desetak. Pažljivo se širimo, a uvek smo spremni da upoznamo nove ljude.

Da li budućnost gaming izdavaštva leži u digitalnoj distribuciji? Šta je sa aktuelnim trendovima o kojima se u poslednje vreme dosta govori (mobile, free-to-play…)?

Svedoci smo munjevitog razvoja tržišta mobilnog gaminga koji je iz temelja uzdrmao vrlo popularno tržište konzola gde sada vidimo velike promene i prilagođavanje. S’ druge strane, dok je personalnih računara, ljudi će se igrati na njima, i tu postoji veliko tržište koje će postojati još dugo vremena.

Free-to-play je takođe u porastu, međutim ovakav način prodaje predstavlja svojevrsnu zamku. Zarada u ovakvom sistemu prodaje je vrlo neravnomerno raspoređena jer najveći deo novca odlazi tek nekolicini developera, dok je ono malo što je preostalo razdeljeno na sve ostale.

Takođe smo svedoci svojevrsne centralizacije u vidu velikih i proverenih online prodavnica (Apple-ov App Store, Google Play, Big Fish Games, itd).

Zato je najvažnije biti prilagodljiv: ono što važi danas, možda neće važiti sutra. Međutim, kvalitet će se uvek tražiti, kakav god oblik da igre poprime, i za one koji mogu da naprave kvalitetnu igru će uvek biti mesta na tržištu.

Kako izgleda razvoj igara u domaćim uslovima?

Nikada nismo bili od onih koji se konstantno žale, iako svakako postoji puno razloga za to što mnogima na ovim prostorima i služi kao utočište za sve neuspehe.

Naravno da je teško, počeviši od nepostojanja PayPal servisa kao najbitnijeg protokola za transfer novca u svetu, pa do najbanalnijih stvari kao što je jedan od najsporijih i najskupljih Interneta u celoj Evropi, ali to je svakako samo motiv više da budemo još bolji i da radom i zalaganjem prevaziđemo sve te probleme.

Iako je većina članova tima imalo ponude iz raznih velikih inostranih firmi, zajednička ideja o stvaranju nečeg velikog nas je zadržala upravo ovde na okupu, pa se nadamo da će se u budućnosti to pokazati kao dobra odluka i za nas same, kao i za pozicioniranje Srbije na svetskoj mapi proizvodnje igara.

Da li je Big Fish Games dobar partner, kakva je saradnja sa ovim izdavačem?

Big Fish Games je sjajan partner, što bi mi rekli “prvi koji zna šta hoće, a ne samo šta neće”.

Od prvog momenta od kada su u nama prepoznali potencijal za najbolje naslove, nalazili su nam se na svakom koraku, usmeravali nas, delili svoja iskustva sa nama i gurali produkciju ka efikasnom i kvalitetnom završetku, što se na kraju i obistinilo.

S’ obzirom da smo se u moru razvojnih timova sa kojima rade (svaki dan na sajtu Big Fish-a izlazi nova igra), već sa prvom igrom izdvojili kao neko ko može izbiti na prvo mesto Top 100 liste igara, sigurni smo da nam budućnost donosi još prisnije odnose, što će nam omogućiti da stvorimo još bolje projekte.

Šta planirate dalje, kakve igre možemo da očekujemo? Hoće li biti i drugih žanrova?

Već uveliko radimo na nastavku igre Perfect Show, ali i na nekoliko novih projekata. Za sada se držimo istog žanra, pošto smo izvukli puno iskustva radeći prethodnu igru, ali ko zna šta budućnost nosi…

Zašto baš Hidden Object Adventure Game?

To je rezultat razmišljanja, analize tržišta i konsultovanja sa ljudima iz industrije. Želeli smo da dopremo do što šire publike a da, u isto vreme, dobijemo priliku da izrazimo svoje ideje i naš osećaj za pričanje priča. HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) žanr se ispostavio kao najbolje rešenje za oba cilja. Ovaj popularan žanr igra veliki broj igrača širom sveta, svih uzrasta, igraju ga svi tipovi igrača, igraju ga i žene i muškarci. Pored toga, HOPA žanr autorima daje dobru priliku da se izraze kreativno i stvore živopisan svet i zanimljive likove, što je većini nas u studiju bila želja još od malih nogu, koja nas je na kraju i dovela do okupljanja i zajedničkog rada.

Razvoj igara postaje sve prisutniji na našim prostorima… Možete li da podelite neke savete mladim developerima koji tek ulaze u ovu priču?

Glavni savet je svestranost. Doba specijalizacije prolazi, ako želite da se bavite ovim i sličnim poslovima, ne možete da budete dobri samo u jednoj stvari i ignorisati ostale. Ovo se odnosi na tehnička znanja koliko i na opštu kulturu: potrebno je jedno široko obrazovanje i ljubav prema onome što radite.

Ulažite u sebe, budite znatiželjni i spremni da stalno učite. Gurajte sebe da stalno budete bolji i budite spremni da ne uspete iz prve. Ne odustajte.

U zemlji u kojoj se i dalje gleda popreko na sve što nisu “klasična” zanimanja, često ćete biti neshvaćeni. Mnogi ljudi na ovu ozbiljnu i zahtevnu industriju u koju razvijene države itekako puno ulažu, gledaju kao na nekakvu igrariju. Ignorišite to i jurite svoje snove.

***

Sve novosti vezane za novosadski Mad Head Games možete pratiti na njihovom zvaničnom blogu i Facebook stranici.

Ovaj post je deo Startitovog gaming specijala koji pokriva razvoj igara na našim prostorima i aktuelne trendove u ovoj rastućoj i sve zanimljivijoj industriji.

Ivan Vesić

Objavio/la članak.

utorak, 26. Jun, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije