Ubrzana digitalizacija obrazovanja: Šta nam donosi nova školska godina? 

U nekim zemljama školska godina je već startovala, stručnjaci ističu značaj „normalne” nastave.

Među velikim izazovima aktuelne pandemije bilo je organizovanje nastave na svim obrazovnim nivoima, budući da je širenje virusa otpočelo znatno pre kraja školske godine. Jedina opcija tokom karantina je bila prisilna digitalizacija obrazovanja, te je uvedena onlajn nastava, o čijoj je upitnoj uspešnosti Startit Dnevnik već pisao. Druge su, s prvim znacima opadanja broja novozaraženih otvorile školske kapije učenicima. Neke, poput Švedske, nisu ih ni zatvarale.

Bez obzira na model, prosvetnim radnicima i roditeljima laknulo je kada je stigao letnji raspust i prostor za konsolidovanje. Istovremeno, pred krizne štabove i državne institucije postavljeno je pitanje od milion dolara: „Šta raditi sledeće školske godine”? 

Kako bi mogla da izgleda naredna školska godina?

Odgovor na to pitanje daće nadležne ustanove tokom narednih nedelja, a kako prenosi RTS, generalni predlog Kriznog štaba će biti da biranje modela nastave bude u nadležnosti samih škola, te će shodno tome sama organizacija nastave biti prepuštena direktorima, nastavničkim većima, upravi škola i roditeljima, koji će se zajedno dogovoriti koji je model najprihvatljiviji.

Moglo bi da postoji ograničenje broja časova i smanjenje vremena za nastavu, nošenje maski će biti predlog, a učionice će biti prilagođene kako bi se obezbedila distanca među učenicima. Odluka o modelima nastave za novu školsku godinu još nije doneta, dok je ona u nekim državama na starom kontinentu već počela. 

U Nemačkoj pokrajini učenici se u ponedeljak vratili u klupe

Pažnja je trenutno usmerena na Nemačku i njenu pokrajinu Meklenburg – Zapadna Pomeranija, gde su se deca u ponedeljak vratila u klupe. Uobičajene školske aktivnosti nastavilo je u “prvoj turi” oko 152.700 učenika, dok će u preostalih petnaest pokrajina nastava startovati narednih nedelja – prvi put posle prekida sredinom marta. Nastava na daljinu se zasad neće primenjivati u ovoj istočnoj pokrajini, osim za obnavljanje gradiva, a učenici će moći da se igraju i sede u učionicama bez maski i poštovanja socijalne distance, uz pojačane higijenske mere. 

Među prvima koji će se vratiti u školske klupe biće i Škotlanđani, koji bi od 11. avgusta trebalo da otpočnu sa nastavom. Vlada Škotske je krajem jula objavila mere koje će morati da se poštuju u obrazovnim institucijama, među koje spadaju: strogo vođenje računa o higijeni, poštovanje socijalne distance i razdvajanje grupa učenika. Kako BBC prenosi, aktuelni sistem testiranja i praćenja kontakata nedovoljni su da spreče izbijanje novog talasa koronavirusa. 

Slična je situacija i u SAD, gde će škole i fakultetski kampusi biti otvoreni prema planu, a dve su osnovne teze američkog imunologa Entonija Faučija: učenicima su potrebni psihološki benefiti odlaska u školu, dok roditelji, u suprotnom, moraju da drastično modifikuju svoje radne obaveze”. 

Šta ide u prilog povratku u klupe?

Kako se ističe u nedavno objavljenom naučnom istraživanju, zatvaranje škola smanjuje broj kontakata unutar populacije i mogućnost daljeg prenošenja virusa. Ipak, može da izazove i nezanemarljivu štetu po produktivnost, obrazovanje dece i mladih, razvoj, psihičko i mentalno zdravlje. Razlozi za to su: društvena izolacija, smanjena socijalna podrška i mogućnost veće izloženosti nasilju kod kuće.

Izvesno je samo da će se konačne odluke o modalitetima nastave doneti tek kada vreme pokaže učinak donesenih mera. Po svemu sudeći, ponavljanje eksperimenta daljinskog učenja ostaće u rezervi, za slučaj novog talasa ili pojačavanja aktuelnog, a deluje da je premeštanje iz virtuelnih učionica u stvarne u ovom trenutku prećutni konsenzus na globalnom nivou.

Predstavljamo poslodavca
3lateral-logo-1.png

3Lateral

Multidisciplinary team creating digital excellence

3Lateral develops innovative technologies enabling digitization of human motion and appearance at unprecedented level of realism. Our mission is to evolve through exploring abstract landscapes of art and science, exciting new technologies and, most importantly, through nurturing continuous multi-disciplinary communication and company values among our team members.

Danko Novović

Unesite termine za pretragu