Uber je izgubio preko milijardu dolara za 3 meseca - i ne, ne nameravaju da prestanu da troše

Kompanija kaže da je spremna da troši kako bi se proširila, ali pitanje je dokle?

Aleksandar Krunić
31/05/2019

Kompanija Uber objavila je prve finansijske rezultate nakon neslavnog izlaska na berzu ovog meseca, a gubitak firme za prva tri meseca premašio je milijardu dolara.

U sklopu ovog izveštaja kompanija je objavila da sada ima 93 miliona korisnika aktivnih na mesečnom nivou, preneo je The Guardian. Sve to ima gorak ukus jer kompanija doživljava najsporiji rast ikada.

Prihod kompanije za 3 meseca bio je 3,1 milijardi dolara što se ne uklapa u plan o godišnjem rastu od 25 odsto koji su najavili.

Kompanija troši nemilice u cilju da proširi tržište, ali i da stane na put rivalu, Lyftu, koji takođe gubi milijarde. Investitori, ali i sama kompanija, brinu da Uber možda neće moći da dođe do profita ako se stvari ne promene.

Troškovi za ovaj deo godine povećani su za 35 odsto u odnosu na prošlu. Planovi za ovu godinu su bili veliki, ali se sada čini da su daleko od trijumfa.

Uber je jasno signalizirao investitorima da bi gubici kompanije mogli biti veliki tokom ovog kvartala, naročito zbog slabe prodaje akcija, koje su i dalje ispod inicijalne cene koja je bila projektovana.

Kompanija Uber je 10. maja izvršila incijalnu javnu ponudu (IPO) i tako postala otvoreno akcionarsko društvo. Izlazak Ubera na berzu bio je jedan od najiščekivanijih za sve tehnološke kompanije u poslednjih nekoliko godina.

Međutim, stvari nisu prošle onako kako je zamišljano. Pre nego što su uopšte izašli na berzu, vrednost akcija su postavili na 45 dolara. Ovo je već bila niska ponuda, pošto je planirana bila u rangu između $44 i $50.

Od tada su akcije Ubera pale za 11 odsto, a na berzi bolje nije prošao ni rival, Lyft, koji je javan od marta ove godine. Gubitak Uberovog rivala je takođe veći od milijardu, prenosi NY Times. Inače, loš start za Uber i Lyft uneo je bojazan u Silicijumsku dolinu, među onim kompanijama koje planiraju izlazak na berzu, poput Slack i WeWork.

S druge strane, u Uber-u ne gube veru da će im novi servisi, poput UberEats, servisa za dostavljanje hrane, pomoći da dođu do boljih vremena. Ovom servisu kompanije analitičari predviđaju “raketni uspon” od 96 odsto rasta za 2019. godinu.

Aleksandar Krunić

Objavio/la članak.

petak, 31. Maj, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

max

subota, 1. Jun, 2019.

Aleks@ Kada nešto ne shvataš ili ne razumeš potrudi se da budeš konstruktivan ka sebi. Google-aj koje ideje ima ova kompanija, koje benefite donosi, koliko ulaže u tehnologije. Da li znaš da su Airbnb, Uber, Facebook pored Google tri kompanije koje najviše ulažu u razvoj IT platformi i tehnologija? Da li znaš da te kompanije npr. donose prihode za gotovo 700 miliona ljudi direktno ili indirektno. Lične frustracije ne trebaju da budu razlog da mrzite nekog a još manje razlog za mržnju i podsmeh ne bi trebalo da bude vaše neznanje. Ljudi treba da rade na sebi, da stvaraju i da ovaj svet bude bolje mesto za život svih nas.

AlexS

petak, 31. Maj, 2019.

Ma nemoguce... Dve firme koje su de facto taxi udruzenja, zapravo ni to, nego omladinska zadruga preko koje se pruzaju usluge koje se vec pruzaju oko 100 godina, zapravo ne vrede beskonacno mnogo?! Ja sam sokiran. Sta je sledece, electric scooteri koji se raspadaju posle mesec dana su isto ne puno profitabilni. Sokiran sam x2! Zamislite, umesto da pridjete taxiju, dignete ruku, pozovete operatera ili kliknete na aplikaciju, Vi samo kliknete na aplikaciju. Vau... Nestvarna prednost koja vredi vise od Apple, Microsofta ili Facebooka. Ma garant je tako