IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
„Ako nije pokvareno, ne popravljaj”.
Uprkos tome što je između dva naslova prošlo 22 godine, Half-Life: Alyx, najnovija video igra popularnog serijala i dalje deli neke linije koda sa kultnim prethodnikom Half-Life, o čemu svedoči identično treperenje svetla u obe video igre.
Savremene video igre često se grade na osnovu starog koda i već postojećih podataka, a prilikom razvoja često vlada i stara izreka „ako nije pokvareno, ne popravljaj”. Stoga nije iznenađujuće što Valve i dalje koristi kod iz originalnog Half-Life-a iz 1998. godine za treperenje svetla u prošlogodišnjem VR Half Life: Alyx naslovu. Ono što je zapravo iznenađujuće je koliko je star ovaj kod!
Jedan korisnik Reddita pružio je detaljno objašnjenje šta se dešava sa ovim svetlima, objašnjavajući da se osvetljenje u Valve igrama nije mnogo promenilo tokom poslednje dve decenije.
Naime, ovaj efekat se ostvaruje dodeljivanjem niza slova koji ukazuje na redosled promena osvetljenosti, pri čemu slovo A označava potpuni mrak, a Z potpunu svetlost. Efekat fluorescentnog treperenja definisan je nizom „mmamammmmammamamaaamammma” pri čemu je „m” podrazumevano podešavanje osvetljenosti bez ikakvih promena.
Ova linija koda i tehnika za treperenje svetlosti seže u prošlost čak i dalje od Half-Life-a. Budući da je Half-Life izgrađen na veoma izmenjenoj verziji Quake endžina, taj kod bio je isti onaj koji je napisao Džon Kormak za originalni Quake iz 1996. godine. Valve je tu tehniku koristio u praktično svim svojim većim naslovima, poput Half-Life, Half-Life 2 i Portal.
Navikli smo da slušamo o tome kako developeri govore o ogromnim, tehnički zahtevnim poboljšanjima, posebno kada je reč o nečemu tako složenom kao što je osvetljenje u video igrama. Uprkos tome, ponekad je lepo videti da čak i nakon decenija napretka, jednostavan trik i dalje može obaviti dobar posao, a ostaje da se nadamo da će ovako svetla treperiti i u Half-Life 3 ako i kada konačno izađe.
Objavio/la članak.
sreda, 16. Jun, 2021.