IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ekipa iz GrowthHackers.com prošle nedelje objavila je rezultate svog istraživanja 10 najbrže rastućih kompanija na svetu pokušavajući da utvrdi formulu za tako vrtoglav rast. Sa nama su podelili 11 lekcija koje su izvukli istražujući Uber, Snapchat, LinkedIn, Evernote, Yelp i druge. 1: Rast ne znači ništa bez proizvoda Svim kompanijama zajedničko je to što im
Ekipa iz GrowthHackers.com prošle nedelje objavila je rezultate svog istraživanja 10 najbrže rastućih kompanija na svetu pokušavajući da utvrdi formulu za tako vrtoglav rast.
Sa nama su podelili 11 lekcija koje su izvukli istražujući Uber, Snapchat, LinkedIn, Evernote, Yelp i druge.
Svim kompanijama zajedničko je to što im je proizvod dizajniran tako da čini korisnike srećnim i lojalnim, a oni vremenom postaju baza njihovog uspeha i gorivo za rast.
Dok su jedni morali da izrastu do određene veličine da bi postali “neizbežni”, kao što je LinkedIn, druge poput Evernotea su to postale čim su se pojavile, ali svaka je popunila kritičnu šupljinu koja je postojala za njihove korisnike.
Sve ove kompanije su nemilosrdno fokusirane na rast. Svi resursi su okrenuti tome. Možda najviše može to da se vidi na primeru LinkedIna, koji i nakon 10 godina konstantno inoviraju svoj mehanizam rasta.
Ni jedna od ovih kompanija nije igrala po tradicinalnim marketing pravilima – nisu bili carevi plaćenih pretraga ili mejl marketinga. Većina njih je koristila taktike za rast koje su se pre svega odražavale u proizvodu, a mnogo manje u marketingu – beli Square čitač kartica kao kontrast uz crni iPhone ili redizajn Evernotea kao priprema za lansiranje nove verzije AppStorea.
Da bi se ostvario ovakav rast potreban je poseban tim za rast koji se provlači kroz sve sektore – inženjering, proizvod, marketing…
Sve kompanije su osmišljavale svoj put i često činile da se ljudi pitaju šta je to što zapravo rade, kao na primeru HubSpotove naplate unapred ili Yelp koji se držao podalje od plaćenih kritika.
Važno je fokusirati se na nišu kako bi se postigao brzi rast. To je radio Snapchat sa omladinom, Square sa malim biznisima ili Belly fokusirajući se na mala i srednja preduzeća u Čikagu.
Ove kompanije su se ozbiljno posvetile svojim strategijama dugoročnog rasta uz pomoć kojih su uspeli da pronađu svoje mehanizme rasta bez ulaganja velikih suma novca u marketing. Tako je HubSpot prvi shvatio da kreiranje besplatnih alata može da vodi većoj tražnji, dok je dupla viralna petlja LinkedIna svojevrsna Growth Hack legenda.
Sve kompanije su se držale saveta Pola Grejema da rade stvari koje se ne mogu skalirati, poput tetošenja novih klijenata i razgovaranja sa korisnicima, ali su paralelno pravili takve proizvode koji su višestruko skalabilni. Tako na primer Uber ima čitavo uputstvo za svaki novi grad u koji odlaze. I to veoma detaljno.
Mnogi prate analitiku, ali često ne uspeju da izvuku poentu iz nje. Upworthy je naučno obradio viralnost sa svojom čuvenom vežbom od 25 naslova.
Ove kompanije ne izveštavaju o brojevima, oni u njima traže prilike za rast.
Kompanije kao GitHub su dokaz za ovo – društvena mreža, tržnica kodova, izdavačka platforma i još se bavi problemima u radnom procesu. Yelp ima zajednicu (mrežu) i kritike (resurs). LiknedIn vrlo slično.
Nijedna od ovih kompanija nije imala samo jednu taktiku koja ih je dovela do miliona korisnika ili preuzimanja. Iako na prvi pogled deluje da se priča širila usmeno, kada se zagrebe ispod površine vidi se da je sve to bilo vrlo orkestrirano. Rast se ne prepušta slučaju.
Najbolje po rastu imaju rast urezan u DNK. Svima u kompaniji rast je prioritet – bilo da je u pitanju pravna služba koja kreira ugovore koji čine sprovođenje bržim ili inženjeri koji optimizuju kod za pretrage.
Više možete da pročitate u postu Morgana Brauna, a još više u knjizi koja sumira ova istraživanja na 160 strana Startup Growth Engines: How Today’s Fastest Growing Startups Unlock Extraordinary Growth.
Objavio/la članak.
četvrtak, 3. Jul, 2014.