Samo pola godine nakon lansiranja, ovu srpsku igru igra preko milion ljudi

Domaći studio Two Desperados je napravio igru Woka Woka, modernu verziju Zume, i postigao značajan uspeh za vrlo kratko vreme.

Vukašin Stojkov
31/08/2016

Igra Woka Woka beogradskog studija Two Desperados je moderna varijacija na temu stare dobre Zume. Lansirana je u februaru ove godine, a do danas je stigla do veoma impresivnih preko milion mesečnih i 200.000 dnevnih igrača.

Ovo je dosta velika promena za firmu koja se do nedavno bavila izradom HOPA igara, dobro poznatih domaćoj gejming zajednici zbog velikih i uspešnih srpskih kompanija u ovoj oblasti, Eipixa i Mad Head Gamesa.

Marija i ja smo osnovali Two Desprados 2010. godine, sa idejom da pravimo mobilne video igre. Prvih par godina smo utrošili sa ciljem da razumemo gejming industriju i uđemo u taj svet.

Najlakše nam se činilo da uradimo par jednostavnijih avantura koje smo sami finansirali. — Vojislav Milutinović

Ovaj period je bio dragocen jer smo uvideli sve prednosti i nedostatke raznih žanrova i poslovnih modela.

Nakon suboptimalnog performansa HOPA naslova, tim je došao do zaključka da treba da probaju sa razvojem free to play igre. Tokom brejnstorminga su došli do uvida da na tržištu ne postoji ništa što podseća na staru dobru Zumu.

Tri osnovna faktora smo uzeli u obzir kada smo izabrali ovu vrstu igre — mogli smo da je napravimo a da ona tehnički parira velikim kompanijama, nije bilo skoro nikakve ozbiljne konkurencije i najbitnije, volimo staru Zumu.

Igra je razvijana od juna prošle godine, i nakon soft-launcha je puštena u javnost u februaru ove godine.

Od nule do miliona

Za razliku od naslova poput Pokemon GO-a, većina igara ne eksplodira od popularnosti na samom početku, a tako je bilo i sa ovom. Rast je na početku bio spor, ali se vremenom uvećao do oko 1.200.000 mesečno aktivnih igrača.

grafikon

Na Google Play-u igra nije imala nagli rast već postepeni, i tokom prva tri meseca nije bilo smislenih rezultata. Pretpostavljaju da su visoka retencija i app store optimizacija najviše doprineli uspehu na toj platformi, a na iOS-u se još uvek bore za značajniji rezultat. S druge strane, koliko različitih faktora utiče na rast igre, pokazuje i to da su npr. samo promenom ikonice na Facebooku došli do 100x promene.

Uprkos svom radu i veri u svoje kvalitete i proizvod, ovako ubedljiv rast je ipak iznenadio desperadose, koji su oprezni oko daljih očekivanja od igre.

Po prirodi smo dosta obazrivi pa isto tako pristupamo i ovome što nam se dešava sada. Igra ima rast ali prosto imamo još mnogo posla da uradimo, pa pokušavamo da se ne radujemo mnogo nego da nastavimo da radimo sa istim fokusom kao i pre.

Takođe želimo da budemo u potpunosti sigurni u uspeh, a za to je potrebno još neko vreme, čini nam se.

***

Da bi postali sigurni u uspeh desperadosi šire svoj tročlani tim i traže C# / Backend developera.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

sreda, 31. Avgust, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Korisnici

sreda, 31. Avgust, 2016.

Bilo bi interesatno da napišu njihove načine akvizicije korisnika. Koliko novih koriosnika imaju na dnevnom nivou? Kakvo je stanje sa retencijom? Koliko korisnika ostane da koristi igricu duze od 7 dana, itd. To su sve zanimljiva pitanja koja bi mogla podstaci zajednicu da se širi i da bude novih uspešnih priča iz naše zemlje.

Drasko

sreda, 31. Avgust, 2016.

Kao prvo cestitke na uspehu.200k dnevnih korisnika je zaista impresivan rezultat. Da li bi autori zeleli da podele neka iskustva vezana za Google Play Store? Pre svega sta je dobra retencija, da li je recimo to slucaj ukoliko svaki treci korisnik resi da zadrzi aplikaciju u doglednom vremenu? Takodje, koje su sanse da aplikacija uspe bez marketinga i kakav marketing preporucuju? Sta se tu smatra za dobar odnos ulozeno/vraceno? Unapred hvala.