Twitter uvodi napredno praćenje tema — planiraju da postanu popularni izvor vesti

Sadržaj će se automatski ažurirati, a tvitovi će, pomoću mašinskog učenja, biti grupisani po temi, čak i kada ne koriste određene reči ili hashtag-ove.

Marko Marković
14/08/2019

Twitter je objavio kako je započeo eksperimentisanje sa novom funkcijom sajta, koja bi korisnicima trebalo da omogući da ga lakše koriste kao izvor vesti. Ideja je da mogu da se prate određene teme kao što je to trenutno slučaj sa nalozima. Korisnik bi trebalo da bude u mogućnosti da prati sve vezano za svoja interesovanja — bilo da su to sportski timovi, poznate ličnosti, određena tehnologija ili političke teme.

Na ovaj način Twitter želi da olakša dobijanje najnovijih informacija, bez potrebe da se odlazi na Discover prozor i tamo „kopa” po vestima. Ukoliko korisnik prati određenu temu, dobijaće relevantne tvitove bez obzira na to da li prati naloge koji su ih objavili. S druge strane, postojaće mogućnost i da se određene teme blokiraju.

Sam sadržaj će se automatski ažurirati, a tvitovi će, pomoću mašinskog učenja, biti grupisani po temi, čak i kada ne koriste određene reči ili hashtag-ove. Ovo znači da će u prošlost otići praksa korišćenja velikog broja hashtag-ova vezanih za temu kako bi se dobile sve vesti.

Ova odluka Twitter-a dolazi posle velikog pada poverenja u Facebook i vesti koje se na njemu plasiraju. Nakon dužeg perioda koji je za Facebook bio obeležen skandalima vezanim za skupljanje i prodaju podataka o korisnicima, Twitter pokušava da zauzme upražnjeni deo tržišta kao popularni izvor vesti.

Džek Dorsi, CEO Twitter-a, nedavno je izjavio kako je veoma bitno da se ljudima omogući da saznaju šta se dešava u njihovim državama.

Očigledno je da se dosta razgovora vodi oko politike, a mi verujemo da Twitter ima važnu ulogu u njihovom obavljanju, kao i pomaganju ljudima da saznaju šta se događa u njihovim zemljama. Dakle, želimo da budemo sigurni da smo prisutni i da organizujemo razgovore na način koji će ljudima pomoći da odmah shvate šta se dešava.

Za sada se ova funkcija testira samo na Andorid uređajima, samo sa određenim brojem korisnika i samo sa temama vezanim za sport. Kada kompanija odluči da proširi projekat, njihovo osoblje će lično odobravati teme, pošto postoji strah da bi automatsko odobravanje moglo da izdvoji interesovanja koja su štetna ili maliciozna.

Praćenje tema nije jedini novitet koji Twitter uvodi kako bi postigao cilj da se pozicionira kao aplikacija za dobijanje vesti. Nedavno su uveli mogućnost da se prate razgovori, pa da se dobijaju obaveštenja svaki put kada se pojavi bitan odgovor. Ova funkcija pomaže u situacijama kada se uživo prati određeni događaj.

U junu je Twitter najavio funkciju koja je do sada postojala samo na 3rd party aplikacijama. Naime, plan je da se uvede mogućnost pravljenja lista i većeg brojeva timeline-ova, čime bi moglo da se lakše prebacuje između različitih grupa praćenih naloga koje je korisnik podelio po interesovanjima.

Marko Marković

Objavio/la članak.

sreda, 14. Avgust, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije