Tehnološki startap vredan milijardu dolara, prve klijente privukao rukom pisanim pismima

Prve velike klijente dobili su slanjem rukom pisanih pisama, iako su nudili softver za unapređenje poslovanja.

Tamara Milovanović
27/02/2020
Celonis rukopis

Aleksandar Rinke, osnivač startapa Celonis, čiji softver nadgleda rad velikih kompanija i pomaže im da unaprede svoje poslovanje i postanu produktivniji. Ideju kako da dođe do prvih velikih klijenata dobio je tokom studija.

Rinke i njegove kolege Martin Klenk i Bastijan Nominaher osnovali su startap kada su imali 22 godine, nakon studija na Tehničkom univerzitetu u Minhenu. Tražili su način da stupe u kontakt sa klijentima i bili sigurni u to šta imaju da ponude preduzećima, samo je trebalo da budu primećeni. Došli su do zaključka da bi slanje rukom pisanih pisama imalo najveći efekat.

„Znali smo da će, ako pošaljemo e-mail, on jednostavno biti obrisan. Ako tekst otkucamo i pošaljemo pismo, sekretarice će ga otvoriti i označiti kao neželjenu poštu. Ali, ako su pisma rukom napisana, to ostavlja lični utisak i ljudi pomisle da bi to mogla biti pisma prijatelja ili članova porodice”, opisuje Rinke.

Princip po kom softver radi je taj da nadgleda računarski sistem jedne kompanije i otkriva stvari poput toga koji zaposleni su najmanje produktivni, koji dobavljači nisu dovoljno brzi, kao i to koji bi proizvodni procesi mogli da budu pojednostavljeni.

Martin i Bastijan su radili na usavršavanju softvera, a Aleksandar je dnevno vozio preko 1.000 kilometara po Nemačkoj i Austriji kako bi se video sa potencijalnim kupcima kojima su prethodno poslali pisma. Tim putem su i došli do prvih klijenata, a danas su među njima BMW, Loreal, Simens, Uber i Vodafon. Celonis danas vredi oko milijardu dolara.

Rukovodioci kompanija koji koriste Celonisov softver kažu: „To je kao da imate rendgensku sliku svog poslovanja koja vam omogućuje da lako otkrijete neproduktivne segmente i dođete do rešenja”.

Quibi prikupio milijardu dolara, pre nego što je nagovestio kako će izgledati

Priča o još jednom milionskom startapu je ove nedelje privukla pažnju. Quibi, servis za video strimovanje, uspeo je da putem donacija sakupi 1,4 milijarde dolara, pre nego što je ove nedelje prvi put pokazao kako će servis izgledati. Početak prodaje planiran je za 6. april.

Quibi su osnovali Meg Vitman i holivudski producent Džefri Katcenberg koji su uspeli da sakupe veliku količinu novca od donatora, uključujući poslednju donaciju od 400 miliona dolara.

Aplikacija je namenjena samo za mobilne telefone i pružaće usluge strimovanja serija koje traju deset minuta ili manje. Naziv aplikacije dolazi od reči „quick bites” odnosno „kratki zalogaji” i koštaće osam dolara mesečno.

Njihov plan je da ostvaruju profit putem pretplate i reklama umesto posedovanja prava na sadržaj koji emituju, što je slučaj kod Netflixa i Amazona, a već od prodaje reklamnog prostora zaradili su 150 miliona dolara.

Korisnici sve više novca troše na strimovanje sadržaja, tako da Quibi ulazi na tržište kao konkurent Netflixu, Amazonu, Huluu, kao i novim Disney i Apple servisima, koji su svoje sadržaje predstavili prošle godine.

 

Tamara Milovanović

Objavio/la članak.

četvrtak, 27. Februar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije