IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ako poziv TechStars ekipe treba opisati jednom rečju, bila bi to promena. To je ono što će uslediti u vašem i životu vašeg startapa. Upravo se to desilo Sirilu Vinseju, osnivaču Qunba i pobedniku Startap Competition-a na LeWebu 12, koji je sa svojim timom prošao kroz intenzivan program TechStars-a, kompletno pivotirao svoj startap i dosta naučio,
Ako poziv TechStars ekipe treba opisati jednom rečju, bila bi to promena. To je ono što će uslediti u vašem i životu vašeg startapa. Upravo se to desilo Sirilu Vinseju, osnivaču Qunba i pobedniku Startap Competition-a na LeWebu 12, koji je sa svojim timom prošao kroz intenzivan program TechStars-a, kompletno pivotirao svoj startap i dosta naučio, što je opisao u postu na francuskom startap blogu Rude Baguette.
Qunb, alat koji vašu metriku pretvara u sjajnu vizuelnu priču, pored toga što je pobedio na LeWebu 12, dobio je i nagradu za najbolji francuski startup na Europasu i do sada inkasirao 640.000 dolara. Siril i njegov tim trenutno privlače mnogo pažnje, kako uspehom svog startapa tako i savetima i iskustvom koje su stekli tokom boravka u Bostonu i TechStarsu.
Evo par saveta koje smo odabrali za vas.
Timovi u ranoj fazi obično provode dane kodirajući svoj proizvod. To je poprilično pogrešno, kaže Siril. Pre toga, timovi treba da provedu nekoliko dana lepeći sticky notes na zid i razrađujući svoju ideju i biznis kanvas. Zašto? Jednostavno – ideju treba pretvoriti u smislenu strategiju, jasno definisati ciljano tržište, ciljnu grupu i ono najvažnije, dodatnu vrednost koju proizvod daje mušterijama.
Kako kaže Siril, tokom prve nedelje u TechStars-u i nakon svega par sati rada na strategijskom planu, ceo tim se našao u čudu. Platforma na kojoj su do tada radili mesecima, za koju su imali klijente i svetlu budućnost, vodila je u ćorsokak. Činjenica da se sve pokreće iz početka nije ni malo prijatno saznanje, posebno ako ste 18 meseci radili na svom startapu.
Prodaja softvera direktno kompanijama će uskoro biti prošlost. Skoro svaka nova biznis aplikacija u Americi cilja radnika kao krajnju mušteriju.Smena “generacija” je krenula razvojem aplikacija za povećanje produktivnosti, a trenutno pokriva skoro sve domene biznisa, kao što su računovodstvo, analitika, CRM… Odatle dolazi i ciljna grupa Qunba, takozvani “prosumers”, odnosno profesionalni korisnici (professional consumers).
Kao osnivač, vi ste najmanje kompetentni da odredite da li je vaš startap na pravom putu ili ne. Za to vam trebaju pametni ljudi koji će vam svakodnevno postavljati jednostavna pitanja o vašim klijentima, njihovim problemima, navikama. Time će vašu ideju usmeravati u odgovarajućem pravcu, koji vi verovatno niste ni mogli da naslutite na samom početku.
Kao i većina prduzetnika koje Siril poznaje, i on je proveo preko 90 posto svog vremena kodirajući i praveći svoj proizvod, a svega 10 posto je posvetio tome kako da uspešno plasira svoj proizvod na tržište. Upravo ova proporcija mora biti obrnuta. Jedina stvar koja je bitna, nije šta pravite, već za koga i kako ćete do njih doći.
Upravo zbog ovoga, Qunb sada proizvodi jednostavne proizvode. Povežite vaš Google Analytics ili SalesForce nalog i kreirajte priču o vašem veb saobraćaju (možete probati ovde, super je) ili o distribuciji vašeg proizvoda. Ovim jednostavnim proizvodima Qunb aktivira korisnike, a kasnije… kasnije će im ponuditi mnogo više.
Uglavnom nikog ne zanima šta vaš proizvod i uz pomoć koje tehnologije radi. Ono što ljude u stvarnom svetu zanima jeste vaša priča, zašto ste pokrenuli taj startap, kako je povezan sa vašom ličnom životnom pričom i zašto bi oni trebalo da koriste vaš proizvod.
Za Sirila ovo je najteži zadatak. Kako i sam kaže, trebale su mu nedelje da izgovori rečenicu:
“Posao mi je bio da pričam priče o podacima, i bio sam dobar u tome, znao sam da prodam svoje usluge, ali jednostavno želeo sam da ostavim veći trag i omogućim svima da ispričaju priče o svojim podacima, i zato sam napravio Qunb””
Za kraj, ne zaboravite da od samog početka vašeg startapa gradite priču, jer na kraju dana, ona je ta koja će zainteresovati druge za vas i vaš proizvod.
Objavio/la članak.
petak, 11. Oktobar, 2013.