IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Autorka je Java developerka, a njen originalan tekst je objavljen na Mediumu.
Koliko meseci je potrebno vašoj kompaniji da nađe iskusnog programera, testera ili project menadžera? O da, namerno kažem meseci, pošto su retko kad u pitanju nedelje. I onda kada napokon nađete novog zaposlenog, potrebno je da mu date vremena da se prilagodi, nauči šta je proizvod, upozna se sa kodom, kompanijskim protokolima i sa samom kulturom novog okruženja. Da li ste ikad primetili da baš u toku tog perioda inicijacije, u svojoj kompaniji već imate ljude i koji su spremni da preuzmu traženu rolu, i ne moraju da troše kompanijsko vreme za upoznavanje proizvoda, procedura i same kulture?
Ovo posebno važi u slučaju pozicija koje zahtevaju dobro poznavanje aplikacije. Od kolike je koristi uključiti novu osobu osim ako nemate luksuz slobodnog rasporeda ili ako vam je u datom trenutku to jedina opcija?
Ono što želim da pokažem u ovom članku jesu različite putanje u karijeri koju mogu da prate zaposleni u IT industriji i kako iste te putanje HR može da koristi prilikom regrutacije.
Support rola često zna da bude potcenjena, ali ovo su ljudi koji odrađuju „najprljaviji” deo posla, gde se „jedan na jedan” suočavaju sa zbunjenim a ponekad i ne tako raspoloženim klijentima. Sa dovoljno iskustva na ovoj poziciji, ova vrsta zaposlenih se može smatrati ekspertima za korišćenje aplikacije.
U skladu sa tim, ovo su moguće putanje jednog Support-a:
Testeri. Bez ovih ljudi aplikacije su neodržive, a ista ta rola je takođe često potcenjena u mnogim kompanijama. Nažalost, i dalje postoji velika razlika u platama između programera i testera i to je zasebna tema za diskusiju. Ipak, niko ne može da porekne važnost ove funkcije.
Ono što većina ljudi previdi jeste da su testeri eksperti za aplikaciju koju testiraju. Oni su ti koji na svakodnevnom nivou pokušavaju da „pokvare” aplikaciju, i na njihovo mišljenje se oslanjamo kada želimo da vidimo da li neka funkcionalnost ima smisla i da li je implementirana na način koji će korisnicima biti jednostavan za upotrebu.
Evo mogućih scenarija za napredak u karijeri jednog testera:
U svim kompanijama za koje sam radila, primetila sam da su testeri ti koji prvi pomažu novim programerima, novim business analyst-ima, novim članovima support tima da se upoznaju sa proizvodima kompanije. Zaista je šteta da se ne iskoristi njihovo znanje, koje štedi kompanijsko vreme i podiže moral i samopouzdanje zaposlenih.
Prilikom traženja programera uglavnom je najveći izazov naći nekog dovoljnog iskusnog ko je radio/la na tehnologijama koje vi tek treba da implementirate. U skladu sa tim HR se suočava sa sledećim problemima:
I kada napokon nađete talentovanog i preko potrebnog iskusnog programera, ne možete odmah početi da beležite rezultate od njenog/njegovog talenata zbog početne faze prilagođavanja timu. Ono što timovi rade jeste da „zaborave” na one manje iskusne programere u timu koji već poznaju projekat i ne daju im šansu da uče i da se dokažu.
Jedan od dobrih principa je uparivanje novog seniora i postojećeg juniora. Senior može da podeli tehničko znanje i iskustvo, a junior može da upozna seniora sa arhitekturom i kodom aplikacije.
Svaki tim je na dobitku ako članovi istog napreduju brže, a to može da se postigne ako se juniorima daje više odgovornosti. Uz ovaj pristup se izbegava situacija da je samo jedna osoba stručnjak za jednu oblast. U isto vreme tim postaje atraktivniji za nove talente.
Hajde da prelomimo programersku karijeru na sledeće delove:
Pružite svojim kolegama priliku da rastu, napreduju i probaju različite stvari. Njihov napredak u karijeri će uticati i na razvoj kompanije koja će time imati jake i stabilne timove. IT industiji ne fale samo iskusni programeri, više joj fale iskusni IT project manager-i, product owner-i koji mogu da se nađu među postojećim zaposlenima.
Ukratko, pogledajte prvo u svoje dvorište pre nego što zavirite u tuđe ;)
Autorka je Java developerka, a njen originalan tekst je objavljen na Mediumu.
Objavio/la članak.
petak, 31. Maj, 2019.