Tajne savršenog piča #StartitLeto

Dunja Lazić - 22. Avgust, 2014.

Da li ste razmišljali o tome kako biste predstavili svoju ideju velikom broju ljudi? Publici koja treba da glasa za vaš startap na konferenciji? Ili grupi sudija koji treba da odluče da li je vaša ideja vredna pažnje? Novinarima koji bi trebalo da pišu o vama? Milijarderu kog slučajno sretnete u liftu?

Vrlo često će ljudi o vašem startapu znati samo ono što vi kažete. Znaće samo ono što ste vi spremili da im ispričate u nekoliko minuta vremena koliko imate s njima. Zato, danas pišemo o piču – vašoj često jedinoj šansi da ubedite nekog da vaša ideja ima smisla.

vukasinOsnovna greška koju preduzetnici prave kada prezentuju ono na čemu rade jeste da krenu da opisuju proizvod, funkcionalnosti i osobine koje ima. Ovo je razumljivo budući da je u pitanju nešto u  šta ste uložili dosta sebe, ‘živite ga i dišete’ i savršeno vam je jasno kako je to jedna od najboljih i najrevolucionarnijih stvari koje će se desiti svetu. 

Sve i da to jeste tako, ako krenete sa ovakvim predstavljanjem šanse su da ćete smoriti investitore ili publiku pošto naprostu nemaju vašu perspektivu i zato što im je potreban kontekst, razumevanje zašto bi trebali da uopšte obrate pažnju. 

Ostale Vukašinove savete pročitajte u starom ali aktuelnom vodiču za prezentovanje startapa investitorima.

Učite na dobrim primerima

Nikad nije kasno za učenje, guglajte, istražujte, postavljajte pitanja dok ne napravite savršen pič. Počnite od Startita i tajnog sastojka za privlačenje investitora. Takođe, mi smo u newsletteru pripremili nekoliko saveta i primera dobre prakse koji vam mogu koristiti u pripremanju piča. Ako se još uvek niste prijavili, sad bi verovatno trebalo to da uradite.

Pogledajte i pičeve koje je Business Insider uvrstio u najbolje startap pičeve svih vremena. Možda zvuči preambiciozno, ali svakako pogledajte neke od ovih prezentacija pre nego što naredni put izađete na scenu ili krenete na konferenciju na kojoj ćete predstavljati svoj proizvod.

Katarina Popović iz domaćeg startapa Datamaid savetuje kako da se ponašate na sceni:

ketNađi motiv zašto si na sceni, seti se da imaš misiju i sreću da te ljudi slušaju. U vremenu u kojem je previše buke – ti imaš spotlight. Prepare than improvise – ako ti uživaš u svom piču (ako je iskren i tebi dobar) uživaće i drugi. Ludiraj se (u svom stilu). Tek posle razmišljaj koliko te trese trema. 

A kad nam to kaže neko ko je osvojio nagradu za najbolji pič na prošlogodišnjoj How to Web konferenciji, znamo da treba da poslušamo.

Ne odustajte dok vaš pič ne bude savršen

Ne zaboravite da menjate i unapređujete svoj pič stalno, neka vas svako novo predstavljanje nauči ponešto i promeni način na koji prezentujete. Ponekad će način na koji menjate pič promeniti vaš pogled na ideju koju predstavljate a ono što se desilo osnivačima Pubsonica je da su predstavljanjem i dobijanjem vrednih povratnih informacija na konferencijama, oblikovali svoj proizvod:

Naš proizvod je prilično komplikovan za brz razvoj, tako da smo odlučili da ideju validiramo kroz pičevanje na različitim takmičenjima. Sa svakim takmičenjem, priča, proizvod, market i biznis su bili bolje definisani, tako da smo u jednom trenutku došli do investitora kome se svidela prezentacija i koji je želeo da investira u našu ideju i tim.  

Ostale savete i primere dobre prakse dobićete prijavom na newsletter!

 Prijava za njuzleter